su_misali: 'Sanat Aşığı ve Şiir Yolcusu'yum.' ... Söyleyişi
Su gibi berrak, şiir gibi misal olan bir yürek tanımak çok hoş-tu...
...................................................
meselci: su_ misali kimdir, hayatında neleri barındırıyor daha çok?
su_misali:
--- su_misali halkla ilişkiler mezunu, ev hanımlığı yapan iki kız annesi, arkadaşlarının deyimi ile minyatür dev kadın))) bunu dostlarım söyler hep. Gülen gözlerle hayata tutunmaya çalışan, kendini kızlarına adayan bir sanat aşığı ve biraz da şiir yolcusu diyelim mi?
meselci: Şiire olan tutkunuz ne zaman dalgalandı, şiir okumak mı yoksa şiir kaleme almak mı daha zor?
su_misali:
--- Şiir; hep içimde saklı kalmıştır bir yerlerde. Edebiyat aşığı bir aileden geliyorum. Belki de onların etkisi vardır ama tam kestiremiyorum. Rahmetli anneannem döneminin sayılı şairlerinden. Ve o zaman Kahraman Maraş’ta görev yapan ilk hanım öğretmenlerinden. Ama işin garibi tam kitaplarını bastırıp dağıtmak üzere evinde tuttuğu bir gece hırsız sabunlarını çalarken arada değerli bulup kitaplarını da çalar. Belki de daha ünlü birisi olabilirdi bu talihsiz kaza başına gelmeseydi. Ama biz yine de dedemle ondan hatıra kalan eski Türkçe el yazması bir kitabı güncelleştirdik.
Sonuç olarak, eğitim ve edebiyat sevgisi aileden geçmiş dersek daha doğru olur.
meselci: Edebiyatdefteri.com çizgisini nasıl buluyorsunuz, defterde yer almaktan neden mutlusunuz?
su_misali:
--- Bir arkadaşım vasıtası ile tanıdım ben edebiyat defterini. Önce şiirleri okuyordum üye olmadan. Sonra üye olup yorumlara katılmaya başladım ve iç sesimi döküyorum şimdi şiirlerle. Çizgisinden şaşmayan edebiyat adına yapılanlara saygı duyduğum bir site. Güzel dostluklara temel oluyor aynı zamanda. Ben Tekirdağ toplantısına katılmıştım. Bir çok güzel dostluğun temelinin atıldığına şahit oldum orada.
meselci: Türkiye’ de ( hatta dünyada) aşık olan hemen şiir karalıyor, bunca yazılan şiire rağmen şiir kitabı alanlar çok az, bunu neye bağlıyorsunuz? Şiir neden hak ettiği değeri alamıyor?
su_misali:
--- Şiir yazmak kadar okumak da kültürel bir birikimi gerektirir. Herkes kendi şiirinin okunmasını ister ama başkalarınınkini okumazsa sonuç böyle olur.
meselci: Bir ünlü şairle tanışma şansınız doğsa, bu isim kim olurdu ve neden?
su_misali:
--- Nazım Hikmeti tanımak isterdim sağ olsaydı. O kadar özel ve özgün yazıyor ki. Sonra bugün bizim içimizde biraz olsun vatan aşkı varsa bunu biraz da Nazım’a borçluyuz.
meselci: Yapmaktan / etmekten vazgeçemediğiniz beş özelliğiniz(davranışınız) desem?
su_misali:
a- Asla kin tutamam çabuk affederim hataları.
b- Çok sigara içiyorum en nefret ettiğim özelliğim ama bırakmayıda düşünmüyorum.)))
c- Yürekten gelen bir gülümseyişin her şeyi çözeceğine inanıyorum.
d- Benim zararıma da sonuçlansa yalan söyleyemem.
e- Yine sonucu zararla bitse bile haksızlığa karşı susamam.
meselci: Hülyalarınızı süsleyen üç mutluluk rüyanızı söyleyebilir misiniz desem?
su_misali:
1- kızlarım
2- kızlarım
3- kızlarım
meselci: Aşağıdaki kavramlar sizin literatürünüzde ne ifadelere karşılık gelmekteler?
su_misali:
Mardin?
--- Bir görüşte aşk desem. Ben o medeniyetler beşiğine bir görüşte aşık oldum. Görmeyenler çok şey kaçırıyorlar.
Ayrılık sancısı?
--- Allah kimseye göstermesin.
İnsan gülüşü?
--- Herşeye değer.
Gezmek, tozmak?
--- Çokkk güzelmiş meğer. Ben yeni anladım hep kızlarıma adamışım kendimi şimdi onlar büyüdü rahatım biraz.. :)))
İlham?
--- Çok zor uğruyor bana.
En büyük korkunuz?
--- Sevdiklerimi kaybetmek.
NADİDEM ZEHRA rumuzlu şairimiz?
--- Can NADİDEM güleç yüzlü cesur abidem desem.
Yaşadığınız şehir(Gaziantep) ?
--- Burası “ Şehr-i Ayıntab-ı Cihan ” , dünyanın gözbebeği kenttir. Görmediyseniz görülmesi gerekir diye düşünüyorum. Misafir etmeye hazırım tüm dost yürekleri...
meselci: Bu eşsiz sohbet için sonsuz teşekkürler dostum...
su_misali:
---Ben teşekkür ediyorum selim kardeşim, gerçekten güzel bir sohbetti:))))
YORUMLAR
gülümseyerek okudum sonuna kadar, çok güzeldi dostlar çok güzeldi...
dostumun kötü bir özelliğini öğrendim hem sşgara içiyormuş hemde bırakmak istemiyormuş.....ne kadar nokta koysam şaşkınlığımı anlatamaz ki...
dilerim en kısa zamanda nefrete dönüşür bu kötü zevk...
seni daha yakından tanımak çok güzeldi dostum,
bu söyleşiyi yapan dostada bin teşekkür ve selam dilerim...
Öyle güzel bir söyleşi ki su misali akıp gitti.Değerli kardeşim meselci ye sonsuz teşekkür ediyorum böylesi can yüreğimizle yaptığı söyleşi için.Şiirlerinde tanıdım adeta yüreğini su misali dostun, ancak söyeşiyi okuyuncada hiç mi hiç yanılmamış yürek gözüm.Hayatında hep gül inşallah su misali hüzünler senden çok çok uzak kalsın o güzel yüreğin hep varolsun evlatlarınla sağlıkla mutlulukla yaşa, mürvetleriyle gül evlatlarının..Harikaydı her iki yüreğe bin can ile teşekkürler.
öncelikle
su_misali ablama sonsuz tşklerimi sunuyorum.
soruları beklediğimden daha güzel, daha eğlenceli ve daha detaylı cevaplamış.
söyleyişi HARİKA OLMUŞ.
Dostum, bir daha mardin'e geldiğinde sizi ağırlamak boynumun borcudur, bilesiniz.
SANAT AŞIĞI VE ŞİİRSEL YOLCULUĞUN daim olsun
aramızda
dahası
ailemiz gibi kabul ettiğimiz EDEBİYATDEFTERİNDE.
Bir daha Mardine gelmek mi? tabi geleceğim hemde en kısa zamanda. Yüreğimin bir yarısı orada kaldı derken ben gerçekleri söylüyordum. O büyülü şehri tekrar koklamak. O güzelim yemeklerin tadına bir daha bakmak istiyorum. Hem bu sefer sen yandın Selim:))) öyle kalabalık geleceğiz ki zor yetişeceksin bizleri ağırlamaya:))) Şaka bir yana yüreğini biliyorum kardeşim Koskoca bir orduda gelse yüreğinizde hep boş yer vardır bunu iyi anladım.....Sevgiler hep seninle olsun kardeşim
he valla sen tut mardinde kızları karşılama
sonra da gönül almak için söyleşi yap)))))sen yanmışsın diyorum da kimse inanmıyor...
gerçekten güzel bir söyleşiydi..bu söyleşiler artık senin imajin oldu selim..
zaten tanıyorduk ama senin kaleminden iç dünyasını da tahlil etmiş olduk...
altın kalplı yüreği güzel bir kardeşimiz o bizim...ikinizede dualarımla birlikte selam olsun...sevigler saygılar..
Selim dostum!
Sana söylemek istediğim çok şey var aslında.
Bir yazıyı, bir şiiri yazmaktan daha önemli olan veya yazıldığında
edebi ve estetik kaygılarından daha ön plana çıkan bir şeyler
yakalıyorum kaleminde
insanlık, dostluk ve sevgi
bu özelliğinle seni çok seviyoruz. Bazen yanımıza bakıp bulamadığımızda da çok üzülüyoruz.
Aman bir daha kaybolma Meselci. :)))
Sen bizim vazgeçilmez dostumuzsun.
seni çok seviyoruz.
Hani bir ara hep yazdın ya gözler gözler diye
senin vesile olduğun bir şiirimi yayınlamıştım geçenler de
gözlerle ilgili
şiirin altına Meselciye ithafen diye yazmadım ama
Yazmama senin bu gözlere düşkünlüğün vesile olmuştu
ve şiiri yazarken hep aklımdaydın
Çok sevgilerimle
Bu gönle hitap eden
dostluklara hitap eden
harika serini okumak beni çok mutlu kıldı
Başarılar diliyorum
Celal Çalık
................................
celal abim, kadim dostum
bundan sonra
daim aranızda olmaya çalışacağım.
tek isteğim, bir gün senle baş başa bir çay içmek.
inş. bunu bir gün başarırız.
gözler adlı şiiri okudum, yorumladım, çok şahaneydi. duygulandım açıkçası.
ŞİİRİN sıcak yüreği sensin.
BÜYÜK SAYGIMLA.
.................................
öncelikle
su_misali ablama sonsuz tşklerimi sunuyorum.
soruları beklediğimden daha güzel, daha eğlenceli ve daha detaylı cevaplamış.
söyleyişi HARİKA OLMUŞ.
Dostum, bir daha mardin'e geldiğinde sizi ağırlamak boynumun borcudur, bilesiniz.
SANAT AŞIĞI VE ŞİİRSEL YOLCULUĞUN daim olsun
aramızda
dahası
ailemiz gibi kabul ettiğimiz EDEBİYATDEFTERİNDE.
çok saygımla.
çok sevgimle.
vefalı yürekte gül yüzlü kardeşimle nefes bir söyleşi...
her iki değerli can yüreğe selam olsun
Allah insanoşlunun muhabbetini bozmasın şu iki günlük dünyada...
saygılar bırakıyorum iki can kardeşe... saygılarım derince ve selamlarıma yürek kardeşliği ekliyorum...
varolasın selim...
Mardine ve Gaziantep'e selam olun...
Selim dostum!
Sana söylemek istediğim çok şey var aslında.
Bir yazıyı, bir şiiri yazmaktan daha önemli olan veya yazıldığında
edebi ve estetik kaygılarından daha ön plana çıkan bir şeyler
yakalıyorum kaleminde
insanlık, dostluk ve sevgi
bu özelliğinle seni çok seviyoruz. Bazen yanımıza bakıp bulamadığımızda da çok üzülüyoruz.
Aman bir daha kaybolma Meselci. :)))
Sen bizim vazgeçilmez dostumuzsun.
seni çok seviyoruz.
Hani bir ara hep yazdın ya gözler gözler diye
senin vesile olduğun bir şiirimi yayınlamıştım geçenler de
gözlerle ilgili
şiirin altına Meselciye ithafen diye yazmadım ama
Yazmama senin bu gözlere düşkünlüğün vesile olmuştu
ve şiiri yazarken hep aklımdaydın
Çok sevgilerimle
Bu gönle hitap eden
dostluklara hitap eden
harika serini okumak beni çok mutlu kıldı
Başarılar diliyorum
Celal Çalık
http://www.edebiyatdefteri.com/siir/283976/-------gozler
:)))
kardanadam tarafından 10/21/2009 1:33:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Selim….yüreği Mardin gibi tüm sevgileri bağrında taşıyan kardeşim, öncelikle çok teşekkür ederim. Böylesine güzel bir söyleşi hazırladığın için. Edebiyat Defterinde senin sayende bir çok arkadaşımızı tanıdık bu vesile ile. Çok duygulandığımı belirtmek isterim. Şiirlerin kadar yazdığın yazılarla da edebiyata verdiğin katkı adına yürekten teşekkürler
İyi ki varsınız Edebiyat dostları
Sonsuz sevgiler Meselci