- 1256 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇLİK MASKESİ
Yaşlanmayı kim ister ki?
Hemen hemen hiç kimse…
Ya güzel görünmeyi kim ister?
Hemen hemen herkes…
Güzel görünmek ve genç bir yüze sahip olmak her insanın düşüncesinde vardır. Aynaya baktığımızda önce yüzümüze bakarız değil mi?
Günlük hayatın yoğun temposundan en epey etkilenen yüzümüz, en epey da ihmal edilen bölgemizdir aslında. Hatalı kullandığımız besinler ve yetersiz beslenme cildimizin erken yaşlanmasına neden olur. 25 yaşına kadar tamamlanan hücre yenilenmesinden sonraları 30′lu yaşlarda görülmeye başlayan hafif kırışıklıklar 40′lı yaşlarda belirginleşmeye başlar. Bu yaşlanmayı güzellik enstitülerinde uyguladıkları cilt bakım kürleri ve maskeleriyle önlemektedirler. Cildimizin ihtiyacı olan vitaminleri bu kürlerde cilde verip yenilenmesi sağladığı gibi cildin süratle yaşlanmasını da önlemektedir.
Güzellik enstitüleri bize oldukça pahalıya mal olacağı için, evde kendimizin hazırlayacağı maskeyle de bunu başarabiliriz. Aşağıda her cilde uygun kadın ve erkeğin uygulayabileceği bir GENÇLİK MASKESİ sizler için buldum ve paylaşmak istedim.
Hadi kolay gelsin…
BEZELYE MASKESİ
İki su bardağı dolusu taze ayıklanmış bezelye, havanda iyice dövülüp ezildikten sonra üzüm pekmezine katılarak karıştırılır.
Hazırlanan bu karışım bir kaba konularak yarım litre saf suda kaynatılır ve suları çekilinceye kadar pişirilir.Hazırlanan karışıma çırpılan yumurta akı ile yarım fincan ayçiçeği yağı ilâve edilir. Çok cıvık olmaması için bir miktar mısır unu ilâve edilerek maske kıvamına gelinceye kadar yoğrulur. Ten dokusu üzerinde parlaklık sağlayan bezelyeli maske, yatmadan önce cilde uygulanır. Sabahleyin yüz ılık su ile yıkanıp gülsuyu ile de kompres yapıldıktan sonra yeni bir güne başlanır.
Hadi artık GÜLÜMSEYİN…
Sevgi ve ışıkla…
Emine Pişiren/Edremit-Akçay/19.ekim.2009
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.