- 975 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Servet Teyze' nin Serveti
Onu tanıdığımda on yaşlarında falandım. O bizim yazlık komşumuzdu.Yazlık dediysem deniz kenarında falan değil, köyün dışındaki yazlık evimizin komşusuydu.Okullar tatil olunca biz kendi tarlamızda tütün, pamuk, sebze, buğday, bakla yetiştirir, bunları işler ve değerlendirip babamın memur maaşına katkıda bulunurduk.
İşte komşumuz Servet Teyze yaz boyu bize yardım eder, boğaz tokluğuna yanımızda olur giderdi.
Ama aslında bir İstanbul hanımefendisiydi. Bembeyaz bir teni, zeytin gibi yeşil gözleri, kiraz gibi dudakları ve uzun ok gibi kirpikleri vardı. Yaşı altmışı geçkin olmasına rağmen çok güzeldi.
Buraya kızkardeşinin isteği üzerine yerleşmek zorunda kalmıştı. Bu hayata alışmıştı.Evinin damında iki koyunu, kedisi, köpeği,iki keçisi ile hayatını devam ettiriyordu.Çok zengin bir aileden geliyordu. Kocası eski kaptanlardandı. Çocuğu olmamıştı, kocası aniden ölünce ablası bizim oradaki ev, tarla haklarını ona verip onu köye göndermişti, daha doğrusu onu sürgün etmişti.
İki yılda bir gelir, iki gün kalıp hemen kaçar gibi giderdi.
Evet adı Servet’ti ama serveti yüreğindeki sevgisiydi. O yüreğindeki bu serveti hiç kaybetmek istemezdi.
Bize:_ Bir gün ölürsem inanın ki yüreğimdeki sevgi bittiği içindir.
Onun o sevgisine hayrandım. Belkide bu kavramı ondan öğrendim.
Yazın akşam olunca onunla beraber gider , onun evinde yatardım. Beni nasıl mutlu edeceğini şaşırırdı.
Çok temiz bir kadındı, evindeki o düzene hayrandım. Yıllar sonra ilk meslek yılımda kerpiç bir köyevinde yaşarken aynı onun düzenini sürdürdüğümü gördüm ve onu hep rahmetle anardım.
Yıllar sonra yine onun sevgi serveti bunları yazmama neden oldu.
Yüreğinde sevgi serveti olmayanlara bazı şeyleri anlatmak istedim.
Servet cüzdanınızda değil, yüreğinizde olsun.Bayramı geçiriyoruz; cüzdanında serveti olanlara soruyorum kaç tane kimsesizlerin evini gezdiniz, onlarla sohbet ettiniz.
Ben eminim ki cüzdanınızdaki servetler onlara ulaşmıştır ama yüreğinizdeki servet ulaşmayınca hiç bir şeye benzemez ki!
Dilerim ki bundan sonraServet Teyze gibi bir servetiniz olur.