- 564 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
LİYAKAT SADAKAT VE SUÇ ŞEBEKELERİ
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
LİYAKAT SADAKAT VE SUÇ ŞEBEKELERİ
DEVLETİ TEMSİL NOKTASINDA BULUNANLAR ASLİ GÖREVİNİ LİYAKATLA YAPMIŞ OLSA ORGANİZE SUÇ ŞEBEKELERİ NEFES BİLE ALAMAZ.
Devleti millet yani insan temsil eder.
Bir süre önce bir yazı yazmıştım ve o yazımda demiştim ki;
GELİN KAMU GÖREVLİSİ OLANLARIN MADDİ OLAN TAŞINIR VE TAŞINMAZ MALLARINA BAKALIM.
DEVLETİ TEMSİL NOKTASINA GELMEDEN ÖNCEKİ MAL VARLIĞI İLE MEVCUT OLAN GÖREVİNİ İFA ETTİĞİ DÖNEMDEKİ MAL VARLIĞINI KARŞILAŞTIRALIM.
MAAŞININ ÜÇ KATI OLAN MAL VARLIĞINA DA DOKUNMAYALIM.
MAAŞININ ÜÇ KATI ÜSTÜNDE OLAN MAL VARLIĞI SÖZ KONUSU OLMUŞ İSE; BUNA DA DEVLET EL KOYSUN.
BİZ BU TEKLİFİMİZİ KAMUDAKİ EN YÜKSEK GÖREVLİLERİMİZE YAPTIK.
DEVLETİ TEMSİL EDEN EN YÜKSEK MAKAM...
DİYECEK Kİ;
"A KURUMUNDA Kİ B ADLI YÖNETİCİ O VAZİFEYE GELMEDEN EVVEL; NE MÜLKE SAHİPMİŞ. O MAKAMA GELDİKTEN SONRAKİ MAL VARLIĞI NE OLMUŞ. İKİNCİ DERECEDEKİ AKRABALARININ MAL VARLIĞINDA HER HANGİ HAREKETLENME SÖZ KONUSU OLMUŞ MU?
ÜÇ KATI MAAŞI İLE ELDE EDECEĞİ MAL VARLIĞINA DOKUNMAYIN. ONUN ÜSTÜNDE NEYİ VAR İSE; EL KOYUN....
İHTİYATİ TEDBİR ALIN VE MALINI AÇIK ARTIRMADA SATIŞA ÇIKARIN DEVLETE BUNU İRAD KAYDEDİN..."
BUNU YASA HALİNE GETİRECEK KURUM TBMM’DİR.
TALİMATLARI EN SERİ ŞEKİLDE VERECEK MAKAM İSE; DEVLETİN EN YÜKSEK MAKAMINDA BULUNANDIR.
ÇETELEŞMELERE BAKILDIĞI ZAMAN DEVLETİN TEMSİLCİLERİNİN YETERSİZ KALDIĞI YERLERİN VARLIĞI NET ŞEKİLDE GÖRÜLMEKTEDİR.
Durum böyle olunca;
Bu yetersiz kalınmanın nedenlerini çok ama çok iyi analiz etmenin elzem olduğunu söylemeden geçemeyiz.
Her bölgede, her semtte, her suçun bir şebekesi oluşmuş; bir şebeke öteki şebekenin işine karışmaz, suç şebekelerinin oluşturduğu sistem saat gibi işlemektedir.
Bunu bilmeyenimiz yoktur.
Bu durumlar bilinen gerçekler.
O halde nerede hata yaptık.
Eğitim konusuna hiç değinmeyelim.
Eğitim zaten küllimen yok.
Polisiye tedbirler yetersiz kalmakta.
Bir yerlerde hata yapılıyor. Bu hatalar giderilmez ise; toplum hızlı bir şekilde çözülecektir.
Toplum çözüldüğünde; yardımlaşmadan söz etmek imkânsız hale gelecektir.
Toplum olarak duyarsız, hissiz kaldığımız konuları elimile ettiğimiz zaman bu çözülmeyi gözlemleyebiliriz.
Bu çözülmeye "Ahlaki çözülme." Tanımlamasını yapalım.
Yani ahlaki anlamda erozyona uğramış durumdayız.
Bizim tespitlerimiz var.
Bunlardan birisi;
Rüşvet mekânizmasının suç oranlarına eşdeğer şekilde hacim büyütmesidir.
Öyle ya da böyle rüşvet bir mekânizma halini almıştır.
Rüşvet alan kim olursa olsun, hangi nam ve ad altında rüşvet alır ise alsın; kesinlikle ve kesinlikle haindir.
Başkalarının hak ve hukukuna riayet etmeyen ise bencil-egoisttir.
Hakkaniyet gözetmeden hareket etmek; haysiyet cellatlığı yapmaktır.
Yalakalık, riyakârlık şereften yoksun kalmak demektir.
Ahlak erozyona uğrayınca, değerler kaybolur.
Hisler yok olur.
İnsanlık zayi olur.
İnsanlığın olmadığı yerde, iyilikten eser kalmaz.
Nemelazımcılık sirayet eder.
Nemelazımcılık ise; tükenmenin işaretidir.
ÇETELERDEN KURTULMAK İÇİN;
ÖZEL ÇABAYA GEREK YOK;
HER İNSAN; İNSAN OLDUĞUNU HATIRLASIN, KENDİNE VAZİFE EDİLEN GÖREVLERİNİ İFA ETSİN YETER.
NE DERSİNİZ;
MAL VARLIKLARI KONUSUNDA;
KAMU GÖREVİ YAPIP DA KAMUDA YÖNETİCİLİKTE SÖZ SAHİBİ OLANLARIN, O GÖREVLERİNE GELMEDEN ÖNCEKİ VE O GÖREVE GELDİKTEN SONRAKİ VARLIKLARININ TAMAMINI EN İNCE TEFERRUATI İLE İNCELEMEYE NE DERSİNİZ?
ADAMIN AYLIK GELİRİ GECELİK EĞLENCE GİDERİ KADAR MI DEĞİL Mİ?
BÜTÜN BUNLARI TEK TEK MERCEKLE İNCELEYELİM.
NÜFUZ KULLANAN VAR MI YOK MU?
YANİ O MAKAMDA OLMAMIŞ OLSA KİMSELER ONA MENFAAT ZEMİNİ HAZIRLAR MI?
YOKSA; MAKAMININ HATIRINA MI SELAM VERİLİYOR, HER TÜRLÜ İMKÂN SAĞLANIYOR.
ADAMIN MAAŞI 2.500 LİRA AMA KALDIĞI TATİL KÖYÜNÜN GECELİK ÜCRETİ 500 LİRA İSE BUNA VİRA DESTUR DEMEK GEREKİR...
GÖREVİNİ LİYAKATLA YAPAN VE BÜTÜN MİLLETİN PARASI OLAN MAAŞINI HAK EDENE SÖYLEYECEK SÖZÜMÜZ YOK.
O KİMSE GÖREVİNİ LİYAKAT VE SADAKATLA YAPIYOR İSE; MAAŞINI HAKEDİYOR İSE, ALDIĞI MAAŞ HELALDİR.
GÜMRÜKLERDE, TURİZM YILDIZI VEREN BİRİMDE, ÖZEL BİRİMLERDE, GENİŞ YETKİLERLE DONATILMIŞ HER TÜRLÜ İMKÂN VERİLMİŞ MAKAMLARDA HER NEREDE OLUR İSE OLSUN...
GÜVENİN YENİDEN TESİS EDİLMESİNİ SAĞLAYIP,
GÜVEN İLE SEVGİYİ DOKUMAYA NE DERSİNİZ?
DEVLETİ TEMSİL NOKTASINDA OLAN GÖREVLİ HAKKANİYETLE VAZİFESİNİ İFA ETMİŞ OLSA; ORGANİZE SUÇ ŞEBEKELERİ NEFES BİLE ALAMAZ...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.