PİSA'nın Avantajları
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programının katılımcı ülkelere sağladığı bir çok faydalar vardır.
Hani bir çırak bir elbise diker ve derki elbise dediğin böyle olur derken usta çıkı verir derki bu ne? arkadaş telis gibi üzerinde duruyor. İşte PİSA da böyle bir şey galiba.
Sen eğitim öğretimini beğenirsin de bir de dünya ile birlikte yapılan sınavda durumun nasıl acaba işte bu sorunun cevabını ancak PİSA ile bulabiliriz.
Ben ne kadar hızlı olursam olayım yarıştakiler benden daha hızlı olduktan sonra ne yazar değil mi?
Adamın biri berber koltuğundayken sormuş:saçlarım fazla ağarmış mı? Berber: "Az sonra tıraşımla birlikte önüne dökülecek göreceksin" demiş.
Başka bir ifadeyle PİSA şapkamızı önümüze koyup düşünme fırsatını verir.
2003, 2006 sınavlarına göre Ülkemiz sondan ikinci olduğuna göre demek ki bizde kayda değer bir çaba bir inovasyon yok demektir.
Yapılan tesbitlere göre;
1-Zümreleri iyi çalıştıramıyoruz,
2-Dersleri daha çok ezbere anlatıyoruz,
3-Başarısızlığın ana sebebi öğrenci olarak görüyoruz,
4-Soru sorma tarzımız yanlış,
5-Öğretmenlerimizin kendini yenileyeme sorunu var,
6-Ülke olarak da eğitim-öğretime bakış açımız iyi değil maalesef
7-Ailelerimiz ,velilerimiz ve kamu oyumuz çok ilgisiz.
Bunlar sorunlarımız sıkıntılarımız çözüm faslına gelelim:
1-Şiddetle Mücadele Eylem Planını uygulamaya çalışacağız, eylam pılanında belirtildiği gibi Tüm idarecileri, Rehber öğretmenleri, Öğretmenleri ve Velileri belli konularda eğiteceğiz. Diyeceksiniz ki bu çok ciddi bir iş doğrudur ama eğitim öğretim zaten en ciddi sorunlarımızdan biri değil mi? Bu eylem planıyla epey mesafe alacağımıza inanıyorum.
2-Toplumla ilgili çalışmalar konusunda İçişleri bakanlığına sunduğumuz bir eylem planı var onun gereğini yapmak lazım eğitim öğretime paha biçilmez bir katkı yapacağına inanıyorum.
3-Zümre öğretmenlerin çalışmalarını aktif hale getireceğiz çünkü öğretme usulünü bilmeyen öğretmenlerimiz var maalesef bir yıllık eğitim öğretimin programına kaynaklık edecek bir zümreyi geçiştirecek olursak verimimiz de kısır olur. 2003’te bir zümreye başkanlık yaptım 3 saat sürdü fevkelade verimli geçti kıdemli bir öğretmen olarak o toplantıdan çok etkilendim ,yararlandım idareci olduğumdan bu yana o şekilde yapılan bir zümreye şahit olamadım.
4-Okulumuzun misyon ve vizyonu hakkında tüm çalışanlarımızın bilgi sahibi olması ,herkes kendine düşen rolü yerine getirmesi lazım. Bunun için de aynı zamanda yasal olarak da zorunlu hale getirilen stratejik planın okullar düzeyinde gerçekçi bir içerikle hazırlamak gerek.aksi takdirde günlük uygulamalarla okula gidip gelmek başarı getirmez.
Ben eğitim öğretimin içinden bir olarak bu çalışmaların zor olmadığına inanıyorum.
5-OGYE ekibinin aktif bir şekilde çalışması okul başarısına ayrı bir katkı getir.
Başarı dileklerimle, mutluluklar.
İnovasyon: Bir mal yada proğram üzerinde ufak tefek değişiklikler yaparak verimli ve çekici hale getirmek anlamını taşıyor.
e.kaya