- 658 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FETHİYE TEMİZ OLUR İSE TÜRKİYE TEMİZ OLUR
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
FETHİYE TEMİZ OLUR İSE TÜRKİYE TEMİZ OLUR
İnsan bulunduğu yere sahip çıkar, yaşanabilir olması için kendi şahsına ait olan yeri, mekânı nasıl temiz tutuyor ise; çevresini de temiz tutar.
Her insan sorumluluğunu yerine getirdiği zaman her yer tertemiz olacaktır.
İş gücü, enerji sarfiyatı ve zaman diliminin en iyi şekilde değerlendirilmesini, iş gücü ve enreji sarfiyatının farklı alanlarda yarar getirmesini temin ve tesis etmek insanın elinde olan bir uygulamadır.
Pazar kurulduğunda, pazarcı esnafı; kalan atıklarını bir kap içine alarak onları tezgâhının en uygun yerine yerleştirerek pazar tezgâhını kapattığı zaman, temizlik görevlileri daha az zaman içinde bu atıkları araçlara alacak ve çöplerin toplandığı yere nakledecekler. Arta kalan zaman içinde de; şehrin diğer yerlerini temizlemek için daha fazla zamanları olacaktır.
Esnafımız bize alınmasın; pazar esnafımızın atıklarını bir kap içine almaları beş dakikalık zaman dilimi içinde yapılacak bir eylemdir.
Nasıl ki; gün içinde sabit esnafımız mekânlarındaki atıklarını tahsis edilen yerlere atıyorlar ise; pazar esnafımıza çöp poşetleri dağıtımı yapılır, pazar sona erdiği zaman da bu poşetlere çöpler aktarılır ve böylece saatler süren pazar yeri temizliği çok kısa bir zaman içinde yapılmış olur.
Bu uygulamayı yapacak olanlar ise;
Şehrin belediye ile; pazarcılar odasıdır.
Şehrimiz hepimizin. Hepimiz fikirleri ile, hizmetleri ile, yaşamları ile, uygulamaları ile; el ele gönül gönüle bu şehri tertemiz etmekle mükellefiz.
Bu şehir bizim. Belediyemiz esfanımız ile bir toplantı yapar. Uygulamalı olarak da bir kereye mahsus neyin nasıl yapılacağını vatandaşımızlarımızla birlikte yaparlar.
Sonrasında da; her pazar bitiminde pazarcı esnafımız kendine ait olan atıklarını bir poşetin içine toplar, o poşetlerini de kendi tezgâhının uygun yerine bırakır. Temizlik ekipmanları geldiğinde 3 saat sürecek olan pazarı temizleme işlerini 15 dakikada yaparlar. Arta kalan 2 saat 45 dakikalık zaman diliminde ise; Çalış tarafındaki ikinci yürüyüş bandından hemen sonrasındaki dereciklerin kenarlarında bulunan ve masmavi denizi kir pas içinde bırakan, o tertemiz sularımızın kolera tesisi adayı olmasına yelken açan kirleri, pislikleri ve molozları temizlemeye ayırırlar.
Bu şekilde devam ettiğinde ek bir yük ve zaman gerekmeden o sahil tertemiz olur. Sahilden elli metreye kadar iç kesimlerin nasıl bir pislik içinde olduğunu görenlerin dehşete kapıldığını bizzatihi görenlerden kendim duydum.
Bir kaç arkadaş benim yazmış olduğum "RUH TEMİZLİĞİ ÇEVRE TEMİZLİĞİ İLE DOĞRU ORANTILIDIR." Başlıklı makaleden sonra Çalış yönüne gitmişler ve hiç iç yollara girmeden hep sahil yolunu ve sahilden devam eden henüz yapılmamış olan yola geldiklerinde kesif kokuyu hissedince de; iç kısımlara sazlıkların arasına bakmışlar, oralarda otların ve sazlıkların arasına dökülen molozları farketmişler. Keşke dökülen sadece moloz olmuş olsaymış...
Yazık günah beyler, yazık günah hanımlar, yazık günah ey yetkili makamlar. Gelin buraya sahip çıkalım.
Durumdan vazife çıkaran üstüne lazim olmayan; bir kaç kişi de bana ne dese beğenirsiniz?
EFENDİM ORASI HAZİNEYE AİT ARAZİ İMİŞ. SORUMLULUK BÖLGESİNDE DEĞİLMİŞ.
BU SÖZ LAF MI KAF MI ŞİMDİ?
ORASI BİZİM DENİZİMİZİ KİRLETİYOR. ORASI SAĞLIĞIMIZI TEHDİT EDİYOR.
HİÇBİR ZAMAN VE EFOR SARFETMEDEN O YERİ TEMİZLEMEK YİNE BİZLERİN İLGİ VE ALAKASI İLE MÜMKÜN OLACAKTIR.
ÇALIŞ TEMİZLEME DERNEKLERİ VAR. DENİZ TEMİZ DERNEKLERİ VAR. İYİ NİYETLE BİRTAKIM ÇALIŞMALAR YAPIYORLAR.
EĞER DENİZE KİR TAŞIYAN YERİ KAYNAKTAN KESMEZSENİZ O DENİZİ GECE GÜNDÜZ TEMİZLESENİZ HASTALIK VE KİRDEN KURTARMANIZ MÜMKÜN OLMAYACAKTIR.
ÖNCELİKLE HEMEN EN SERİ VE ACİL BİR ŞEKİLDE O YERE MOLOZ ATILMASININ ÖNÜNE GEÇMEK BİLE BİR ADIM ATMAK, BU UĞURDA BİR MERDİVEN İLERLEMEK ANLAMI TAŞIMAKTADIR.
PAZAR TEZGÂHLARINI TERTEMİZ ETMEK İÇİN; PAZAR ESNAFIMIZIN ELLERİNDEN GELENİ HER TÜRLÜ FAYDALI ÇALIŞMAYI İSTEYEREK YAPACAĞINA İNANIYORUM.
BELEDİYENİN BU KONUNUN ÜSTÜNDE HASSASİYETLE DURARAK ÇALIŞ SAHİLLERİNDEN MAVİ DENİZE KİR İNMESİNE ENGEL OLMAK İÇİN SERİ BİR ÇALIŞMA İÇİNE GİRECEĞİNE İNANIYORUM...
ÇALIŞ, KARAMUĞA ÇAYI, AŞIKLAR TEPESİ ...
BURALARI TEMİZ TUTARSAK FETHİYE İÇİN ÇOK ŞEY YAPMIŞ OLURUZ.
BEN DE FETHİYE İÇİN BİR ŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞIYORUM.
BELEDİYEMİZE YARDIMCI OLMAK İÇİN YETERSİZ KALINAN VE FARKEDİLMEYEN YERLERİ HATIRLATMAK DA FETHİYE İÇİN BİR ŞEYLER YAPMAK ANLAMI TAŞIMAKTADIR.
FETHİYE TEMİZ OLURSA TÜRKİYE TEMİZ OLUR...
SLOGANINI HAYATA GEÇİRMEYE VE HAYATIN PARÇASI HALİNE GETİRMEYE NE DERSİNİZ...
"TEMİZ FETHİYE’YE HOŞGELDİNİZ...
MEMLEKETLERİNİZE DÖNDÜĞÜNÜZDE DE; FETHİYE BU TERTEMİZ OLMAYI NASIL BAŞARMIŞ İSE; BUNU KENDİNİZE ÖRNEK ALARAK DAHA DA FAYDALI İŞLERİ YAPMAYA DA HOŞGELDİNİZ..."
DEMEYE FETHİYE’DE YAŞAYAN HERKESİN HAKKI VARDIR...
FETHİYE’YE ÖNÜMÜZDEKİ YIL UZAK BİR VİLAYETİMİZDEN 40 OTOBÜS DOLUSU YERLİ TURİST GETİRMEYİ PLANLAMAKTAYIZ...
O GELECEK OLAN KARDAŞLARIMIZIN FETHİYEYİ ÜLKEMİZİN EN TEMİZ ŞEHRİ OLARAK GÖRMESİNİ TEMİN VE TESİS ETMEK İÇİN NE MÜMKÜNSE ÇALIŞAMYA DA FİKİR ÜRETMEYE DE VARIZ.
RÜYALAR HAYALLER GÜL BAHÇESİ OLUR İSE GERÇEKLER AYDINLIK OLUR...
FETHİYE TEMİZ OLUR İSE; TÜRKİYE TEMİZ OLUR...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.