- 1197 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YOZGAT SÜRMELİ ŞİİR ŞÖLENİ SONSUZA DEK SÜRMELİ..
’’10. ULUSLARARASI YOZGAT SÜRMELİ ŞİİR ŞÖLENİ ile epey mesafe alındı..’’ diyen Şüsiyad Başkanı Şair Yazar Gazeteci Hikmet Okuyar yayınladığı değerlendirme mesajında şunları söyledi:
’’ Yozgat Valisi Amir Çiçek ile Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer, Yozgat ve ilçelerindeki şiir etkinliklerinin büyük önem arzettiğini; net tavırlarıyla şiir gibi ifadeleriyle tüm kültür sanat dostlarını rahatlatacak biçimde sergilemiş oldular.
Şiir yüklü duygularla teşekkür ediyoruz.
Plan ve proğramı her ne şekilde yapılırsa yapılsın Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni ile Sorgun Aşıklar Bayramı Yozgat Sürmeli Festivali kapsamında 3 gün 3 gece sürmesinin olumlu işaretlerini görüyoruz.
Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni ile Sorgun Aşıklar Bayramı için yazılan köşe yazılarından ve yol hikayelerinden etkinliklere ilginin giderek artacağı anlaşılıyor.
Ahmet Sargın, Salim Gülbahçe ve Osman Yüksel’in Yozgat’da ve Durali Doğan’ın da Sorgun’da şiir etkinliklerine ve Yozgat tanıtımına yaptıkları öncülük adına resmi makamlarca ödüllendirilmeleri de çok isabetli oldu.
Etkinliklere katılanların da bu güzel gelişmelere şahit olması şiir etkinliklerinin geleceğinin parlak olacağının müjdecisi.
Bir bakıma çok mutluyuz.
Yozgat İlçelerinden yüzlerce binlerce aşık, ozan, şair, şiir yorumcusu yetişecek ve onları bir vesileyle daha yakından tanıma fırsatı bulacağız.
Yozgat ve ilçeleri ile ile ilgili çok güzel tanıtıcı eserler geliyor çok seviniyoruz.
Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni ortamlarında.
Bu sene şölene katılanlar arasında geçen seneki gibi çok duyarlı ve işinin uzmanı aşık ozan şair şiir yorumcusu şiir dostlarımız vardı. Yol hikayelerinden ve Yozgat merkezli haberlerden sonra esasa ilişkin yazılar yayınlanacak yılboyu.
Alttakilere üsttekilere birinci sıradakilere son sıradakilere bakmaksızın tüm katılımcılara Valimiz Amir Çiçek ile Belediye Başkanımız Yusuf Başer’in şahsında teşekkürlerimizi üstüne basa basa altını çize çize belirtmiştik. Yine teşekkür ediyoruz.
Yozgat ve İlçelerinde şiirli şuurlu çalışmalarıyla gönüllerimizi fetheden Ahmet Sargın, Durali Doğan, Osman Yüksel ve Salim Gülbahçe ile etkinliklere maddi manevi katkı sağlayan yozgatlı şiir dostlarımızı tek tek ayakta selamlıyoruz.
12. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması’nda Yozgat Güzellemesi ileTürkiye Birincilik Ödülü kazanan Yozgatlı Şair Salim Gülbahçe’nin mutluluğunu Türkiye genelinde paylaşırken Yozgat ve İlçelerinde de Yozgat Güzellemesi ile ulaşılabilecek her yere ulaşmaya çalışıyoruz. Bu arada Türkiye’nin birçok yerinde yazılmış Yozgat Sürmeli şiirleri olduğunu öğreniyoruz.
Daha sonraki yazılarımızda Adana’dan HarikaUfuk ile Isparta’dan Fatma Uçarlar’dan çok güzel Yozgat Şiirleri sunacağımızı bildirirken 10.Uluslararası Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni’ne katıldığı için büyük mutluluk duyduğumuz Amasyalı Afet Şair Afet Kırat’ın SÜRMELİ BEY’İM şiirini tüm şiir dostları ile paylaşıyoruz.
Mehmet Gül, Nida Tüfekçi ve Şükrü Ünalan başta olmak üzere ardında kalıcı izler bırakarak ebedi aleme göç eden şiir dostu canlarımıza Allah’tan rahmet diliyoruz.’’ dedi.
S Ü R M E L İ B E Y ’ İ M
Bozok yaylasında arasam seni
Bulur muyum dersin Sürmeli Bey’im?
Koyduğun izleri ya da gölgeni
Otlarda, taşlarda sürmeli Bey’im.
Kuzular öksüzdür gözleri yaşlı
Güzeller ağlıyor sürmeli kaşlı
Çare yok derdine bağrımız taşlı
Nerede gür sesin Sürmeli Bey’im?
Başkası mı yoktu mahvoldun niye?
Muhtacız inan ki böyle sevgiye
Umut çiçekleri yeşersin diye
Gönül tarlasını sürmeli Bey’im.
Seni arıyorlar dağda, bellerde
Söylediğin türkü şimdi dillerde
Kavalın ve sazın yaban ellerde
Kesildi nefesin Sürmeli Bey’im.
“Çare bende” diye Yozgat’a varıp
Gönül yarasını onarıp, sarıp
Bozok yaylasında kanun çıkarıp
O Türkmen babayı sürmeli Bey’im.
Belki de konuştun, belki söz verdin
“Anamı gönderir alırım” derdin
Vermedi vicdansız çoğaldı derdin
Kırıldı hevesin Sürmeli Bey’im.
Olmuyor inan ki aşk yata yata
İhtiyacın vardır artık sürata
Sevdanı kolundan çekerek ata
Terkine bindirip sürmeli Bey’im.
Can kuşun ötmüyor dertli kafeste
Bizleri ağlatır, yakar her beste
Lanetler gizlidir yükselen seste
Boş kaldı kafesin Sürmeli Bey’im.
Kim bilir kaç tane kurban adadın
Sen toprak altında senle muradın
Asırlar geçse de kaybolmaz adın
Sevdanız yıllarca sürmeli Bey’im.
Bozok yaylasından eksilmez duman
Sizi ayırandır mahşerde yanan
Cennette seninle sürmeli canan
En güzel yerdesin Sürmeli Bey’im.
AFET ( İNCE) KIRAT / MERSİN
YORUMLAR
BU GÜZEL YAZIYA YORUM YAPMAK İSTERDİM
ANCAK YAZI O KADAR NEZİH OLMUŞ Kİ.... YORUMUMLA BU
NEZİH YAZIYI ANLATAMAM DİYE KORKUYORUM....ÜSTAD GÖNLÜNE SAGLIK...............................!
BİLİYORUM Kİ, SİZ YAZILARINIZA VE ŞİİRLERİNİZE
KALEMİNİZİ VE GÖNLÜNÜZÜ KATIYORSUNUZ...SİZE TEŞEKKÜR ETMENİN AZ GELECEĞİNİ DE ÇOK İYİ BİLİYORUM............................!
SENİ ALLAHIN SELAMI İLE SELAMLAMAK İSTEDİM
SAKIN BUNU YORUM SAYMA OLUR MU?..........
KALEMİNE EMEGİNE ALIN TERİNE SAGLIK.....VAR OLASIN.