- 828 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
sevgili öğrenciler
Sevgili Öğrencilerimiz,
Öncelikle sizi bugüne getiren anne-babanızı, ailenizi ve öğretmenlerinizi tebrik ediyorum.
Hepinizin ayrı ayrı bir değer olduğunun farkındayız. Eğitimin görevinin herkesi olduğunun en iyisi yapmak olduğu fikrinden hareketle sizleri daha iyi yerlerde görmek istediğimizin bilinmesini istiyorum. Bu konuda okullarımıza inanın, güvenin ama öğretmenlerinizi takip edin.
Öğrenme sizin işinizdir. Öğretmeniniz de dahil, bunu, sizin yerinize hiç kimse yapamaz. Bunun için merak edin; nasıl öğrendiğinizi keşfedin. Unutmayın; ‘İnsan zihni paraşüt gibidir; yalnız açık olduğu zaman bir fonksiyonu vardır.’
Öğretmen; neyi, nerede, nasıl elde edebileceğini bilen ve öğrencisine gösterebilen kişidir. Öğretmeninizden de yardım isteyerek siz öğrenin. Ne kadar kolay öğrenebildiğinize siz de şaşıracaksınız.
Hedefleriniz olsun. Başarısız insan, hedefsiz insandır. Dersten önce, derste ve dersten sonra nasıl davranmanız, neler yapmanız gerektiğini öğretmenlerinize sorun.
Israrlı olun. İstekli olun. Kararlı olun. En büyük zaman hırsızı, kararsızlıktır. Unutmayın; ‘Büyük arayışınız yoksa büyük buluşmanız da olmaz.’
İyi bir dinleyici olmanın yollarını öğrenin. Okumanın bilgi ve kültür birikimi kazanmadaki rolünü kavrayın.
Duygu, düşünce, tasarım ve izlenimlerini belli bir hedefe yönelik olarak yazı ile açık ve anlaşılır biçimde ifade etme becerilerinizi geliştirin.
Doğru ve güzel Türkçe kullanmaya istekli olun. Günlük iletişimde güzel Türkçe konuşmanın önemini takdir edin Daha rahat konuşabilmek için gerekli eğitimi almaya çalışın.
Bir metni anlayıp anlamadığınızı ölçün. Hatırlamanıza yardımcı olacak fikirler ile ilgili sürekli egzersizler yapın.
Evde, derste ve sokakta okuyarak, dinleyerek, yazarak, konuşarak, düşünerek tekrar yapın. Neyi niçin unuttuğunuzu; unutmamanız gerekenleri iyi belleyin.
Öğrenme, dikkat süreciyle başladığını unutmayın. Dikkatinizi yeniden değerlendirin.
Önce ve sıklıkla ‘Ben yapabilir miyim?’ sorusunu kendinize sorun. Gereksiz soru sormayın, sordurmayın. Gereksiz soruya cevap vermeyin.
Diğer insanlar arasında kendi yerinizi belirleyin. Kendine bir yer seçin; hedefinize ulaşın. Bu konuda size yardımcı olacakları belirleyin. Kimlere yardım edebileceğinize karar verin. Unutmayın; ‘Görmek istediğiniz yer, olduğunuz yerdir.’
İnsan, başarıya odaklı yaratılmıştır. Öğrenme-öğretme sürecinde esas olan, motivasyondur. Bunun hazır reçetesi yoktur. Kendinizi motive etmeyi öğrenin.
İletişimin paylaşma süreci olduğunu unutmayın. Unutmayın bilgi; toplandıkça, yaşandıkça, paylaşıldıkça çoğalır. Sınıfınızın kalitenin uygulandığı/sağlandığı yer olması için çalışın.
Düşünmeyen üretken olamaz; kendini verimsiz durumdan kurtaramaz. Öğretmenlerinizden doğru düşünmenin yolarını öğrenin.
Yazarak, düşünerek, okuyarak çalışın. Verimli ders çalışmayı engelleyen tuzaklara düşmeyin. Öğretmenlerinizle derse katılımın yollarını belirleyin. Derse çalışırken dün ve bugünü iyi değerlendirip yarına hazırlıklı olun. Çalışmada veriminizi artırın.
Özetleme ile ilgili becerilerinizi geliştirin. ‘Zaman en az bulunan kaynaktır. Eğer doğru yönetilmiyorsa, hiçbir şey yönetilmiş sayılmaz.’ Zaman siz yönetmesin; siz zamanı yönetmeye çalışın.
Başarmanın en kolay ve en kısa yolu, çalışmaktır. Ne çalışacağınızı; niçin çalışacağınızı; ne zaman çalışacağınızı; nasıl çalışacağınızı; ne kadar çalışacağınızı en yakın çevrenizle beraber belirleyerek çalışın.
Sevgili gençler! Vicdanınızın sesini dinleyerek Atatürk’ün yolundan ayrılmayın. Sizi saptırmaya çalışanlara aldanmayacak kadar zeki ve bilgilisiniz. Atatürk’ü sevmek, O’nu anlamakla başlar. Bunu hiçbir zaman unutmayın. Dimağınızı her an uyanık bulundurun.
Başarılı, mutlu, sağlıklı bir eğitim öğretim diliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.