- 3410 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SONBAHARDA AŞK
Yine bir hüzün mevsimi başladı en sararmış rengiyle. Eylül-Ekim ayları denince akla sonbahar gelir. Yani baharın son demi, yazın son matemi. Hüzün mevsimi olarak da adlandırılan Sonbahar, dalında iğreti duran sararmaya yüz tutmuş yaprakların titrek bir mum alevi gibi sessiz bir hışırtıyla savrulduğu, birer birer yere düşerek toprağı serin bir meltem yeli gibi kapladığı, umutların ve hayallerin kısa süreliğine mola verdiği bir zaman dilimi olarak yaşanır, yaz aylarından arta kalan yorgun yüreklerde…
Genellikle aşkın filizlenme mevsimi olarak ilkbahar ayları ün salmıştır sevda diyarlarında. Yaz ayları ise ilkbaharda tomurcuklanan aşkların en hararetli, en sıcak ve en yoğun yaşandığı zamanların adresidir. Ve Sonbahar.. Ve hüzün. Belki de aşkta bittiği yerdir sözün. Küllenen duyguların acımasız bir cellât gibi son darbeyi indirdiği yaşanması ve aşılması zor bir mevsimdir sonbahar. Yorgun yüreklerin inzivaya çekildiği, kırgın ümit tohumlarının sonraki baharlarda filizlenmesi için kalbin en derin köşelerine ekildiği, haykırışların yerini sessizliğe, ışıltılı bakışların ise yerini umarsız gözbebeklerinin mahzunluğuna bıraktığı yaşamın içinde asılı kalmış suskun ömür törpüleridir Sonbahar ayları.
Ve Sonbaharda aşk… Tüm imkânsızlıklara, tüm karamsarlıklara ve tüm boş vermişliklere inat, gecenin karanlığında ışıldayan yıldızlar gibi insanın gönlünü aydınlatan bir sevmek türküsü. Hayali suretlerin gerçeğe ses veren tatlı bestesi, ikinci baharlara hasretler yazan şairlerin şiirlerinde buram buram sevda kokan dizeleri. Bir başka umut saçar sonbahar güneşine çevrilen yüzler, bir başka çiçek açar ruhu kaplayan tüm hüzünlere inat yemyeşil hayallere boyanan gözler ve bir başka çıkar sevdaya açılan dudaklardan dökülen sözler.
İlkbaharda âşık olmak kolaydır, yaz mevsiminin sıcağında sevdayı ısıtmak ve o sevdanın ateşiyle ısınmak kolaydır. Asıl zor olan sonbaharın hüznüne aşkı katabilmek, sararmış duyguları gökkuşağı rengine boyayabilmektir. Katıksız, saf, temiz, mağrur ve kalıcı… Hiçbir hayali kirletmeden, sahte sözcüklere meyil etmeden, başka bir ismi zikretmeden iklimin havasından destek almadan, gönlü başka baharlara salmadan, sevda yolculuğunda geride kalmadan ve sevildiğin yürekten umudu çalmadan sevmektir, sevgiyi yücelten özellikler. Ve bunu hüzün mevsiminde başarabilmektir sevdayı sevda eden güzellikler.
Mevsimlerinizin ismi ve rengi ne olursa olsun, gönül mevsimlerinizin her zaman umut dolu, sevda dolu olması ve yüreğinizden sevgi mevsimlerinin hiç eksilmemesi dileklerimle.
EMİN ZEYBEK-BURSA
YORUMLAR
'' İlkbaharda âşık olmak kolaydır, yaz mevsiminin sıcağında sevdayı ısıtmak ve o sevdanın ateşiyle ısınmak kolaydır. Asıl zor olan sonbaharın hüznüne aşkı katabilmek, sararmış duyguları gökkuşağı rengine boyayabilmektir. ''
Mükemmel bir yazı okudum kaleminizden. Günün yazısı olmaya aday buluyorum bu güzel yazıyı... Tebrikler..
Mevsimlerinizin ismi ve rengi ne olursa olsun, gönül mevsimlerinizin her zaman umut dolu, sevda dolu olması ve yüreğinizden sevgi mevsimlerinin hiç eksilmemesi dileklerimle.
sağolunn Emin Bey çok sağolun...sizinde yüreğinizden sevginiz hiç eksilmesin.sevginiz herdaim yazılarınıza şiirlerinize hayatınıza ışık olsun.sevgiler,saygılar.