- 829 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayat Takvim Yaprağıdır(Dördüncü Bölüm)
Hayat çok acımasızdır. Önce ilk yüzünü görürsün, sana her istediğini verir, seni mutlu eder. Ya sonra verdiklerini geri almaya başlar. Biz de bu arada öyle büyük değerleri katlettik ki; asla geriye gelmeyecek değerler Çetin Emeç, Muammer Aksoy, Bahriye Üçok, Abdi İpekçi, Kemal Türkler ve nice gençlerimiz............
Olaylar çok kötü gelişirken, o yıl sonunda il dışı tayin istedim Aydın iline tayinimiz yapıldı, ormanlık bir bölgede güzel bir köydü. Gidip göreve başladık, bu arada Barış’ımızı kaybettik. Aynı zamanda Türkiye’de barış duygusunu kaybetmiş kardeş, kardeşi boğazlıyordu. Devlet hazinesi çok kötüye gidiyordu, okullar uzun süreli tatile girdi,bir çok olaylar ve olumsuzluklarla onikieylül bindokuzyüzseksende askeri darbe oldu.
Asker artık iş başında deyip, içimizi serinletmek isterdik ama ne yazık ki daha çirkin şeyler oluyordu; iki kuşak gençlerimizi göz göre göre kaybettik.Kariyer sahibi gençlerimiz yurt dışına gitmeye başladılar, beyin göçü hızla devam ediyordu. Rotasyon adı altında öğretmenler oradan oraya sürülüyor, kimiside silah altına alınıyordu. Artık öğretmen okulları fesedilmiş, lise olmuştu. Her sisteme el atılmış Türkiye kangrene dönüştürülmeye çalışılıyordu. Her şey darmadağındı, eğitim sistemimizden başlanmıştı yıllar önce yapıldığı gibi Köy Enstitüleri kapatılmış, Öğretmen Okulları açılmış, şimdi de bunlar kapatılmış, liseler açılmıştı.
Artık çok acıdır ama bu vatan çok gerekli olan mesleğine veda ediyordu. Artık kucaklamaya kolların yetmeyeceği bir çınar kökten yokediliyor, çoğalmasın diye tohumları da yozlaştırılıyordu. Artık gerçek başöğretmenler yetiştirilmeyecek, gerçek başöğretmenler masa başında olamayacaktı.
Bugün Milli Eğitim Müsteşarı; Mustafa Kemal’in hayatını bilmiyorsa veya siyasi görüşüne göre değerlendiriyorsa orada herşey bitmiştir.
Bu ülke bu sancıları mutlaka yenecekti ve öyle de oldu, çok zor günler yaşandı, geriye dönüp bakıldığında yüreği acı içinde olan analar,babalar, kardeşler, eşler görürüz.
Bu arada biraz gülümseyelim bir bebek sahibi olduk, fakat sağlıksızdı. Sağlık sorunları olduğu için sağlık raporu ile başka bir ile tayinimiz oldu ama ne yazık ki hayat verdiklerini geri de alıyordu ve öyle oldu.
Eğer ve keşkelere bakmadan ilerlemek zorundaydık.Kısır döngülerden uzak durmalıydık.Yaşananları tecrübe sayıp, kaldığımız yerden devam ediyorduk.Ama yine de hayata söyleyecek bir çift sözüm var:
HAYATA SİTEM
Hayata dair
ne varsa
silinmez geçmişim gelir
aklıma
güzel günler beklerken
hüzün doldu yarınıma
hayata sitemim var
hiç gülmedi yüzüm
mutluluk beklerken
hayatadır son sözüm.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.