- 1452 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Kendime Mektuplar -3-
benim pencerem..
hayata nerden bakarsak o tarafını görüyoruz ve hayat sadece o tarafını sunuyor biz insanlara..
ben uzunca bir zaman bulanık ve karışık tarafından baktıktan ve bunlara doyduktan sonra, beklediğim güzellikleri de bir türlü göremeyince, hayatın duru ve huzurlu yanını gören bir oda ayırtıp onun penceresinden bakmayı seçtim..
sadece bir seçimden ibaret aslında.. gerisini hayat hallediyor zaten..
ardımda bıraktığım bulanık ve karışık tarafa bakmayı seçenler ve bunu sevenler içinse yapabileceğim hiç bir şey yok..
kendi doyumlarına ulaşmadan hiç kimse huzurun ve duruluğun penceresinden bakmaya ikna edilemiyor..
onlar için yapabileceğim tek şey doyum noktalarına ulaşmalarına izin vermek..
onlara izin verip, yaşamı elden kaçırmadan kendi duruluğumla yaşamak..
onlarla bulanık ve önü görünmeyen tarafa bakan bir odada yaşamaktansa,
yalnız ve duru,
sonumu hatta sonsuzluğumu görebileceğim bir odadan yaşama b/akmak..
benim yaptığım sadece bu..
bir seçim kadar herkese yakın aslında..
duru ve huzur dedi bir dost..
can damarıma, ruhuma dokundu ve böyle oldu..
’hakettiğiniz güzellikleri gören, duruluğun ve huzurun bolca ikramında kusur edilmeyen bir oda ayırtırsınız artık bir dostun bu kadar ahkamından sonra’..
diyorum ben de ona..
ve size..
...
YORUMLAR
"hayata nerden bakarsak o tarafını görüyoruz ve hayat sadece o tarafını sunuyor biz insanlara..
ben uzunca bir zaman bulanık ve karışık tarafından baktıktan ve bunlara doyduktan sonra, beklediğim güzellikleri de bir türlü göremeyince, hayatın duru ve huzurlu yanını gören bir oda ayırtıp onun penceresinden bakmayı seçtim.."
"Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen hayatından lezzet alır"Bediüzzaman
Evet tercih hadiseleri etkiler hatta yönetir. Bilinçli veya bilinçsiz tercihlerimizle hadiseleri lehimize/aleyhimize çeviririz. Yani cüzi irademizle yönlendiririz kaderimizi.
Bakış açısı çok mühim.
"Ağzını hayra aç" derler halk arasında.
Neden mi?
Hayır iste ki hayırı çek evrenden.
Herkes hayatı kendi gözlüklerinin renk ve özelliğine göre farklı görür.
Gözlük camı eğri büyrü ise görüntü de net olmaz. Renk de ayrıca etkin olur. Hatta ruh haleti; sinirli bir anımızda farklı bakarız her şeye. Neşeli iken de iyimser bakarız.
Tebrik ederim.
Bence de hayata nasıl bakarsanız o yönden görürsünüz. Bakış açınız kendi seçimizidir ve bundan da hiç kimse sorumlu değildir.
İnsan seçimleri ile yaşar ve yaşamaya çalışır. Önemli olan seçimi iyi yapabilmesidir bana görede sevgili şaiirm.
Yine güzel bir mektup okuttunuz. Sevgiler yüreğinize