- 823 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AĞIR KANSER AMELEYETINDA KELEPÇE
13 ekim 2009 salı
Güler Zere üçüncü kez ameliyat oldu. Ameliyat sonra ayaklarından "kaçabilme" ihtimaline karşı kelepçelendi.
Güler Zere Yoğun bakım servisinde “kaçabilme” ihtimaline karşı kelepçeli tutuluyor
Adli tıp kurumu evrak bekleyedursun Güler Zere’nin yaşamını risk altına alan kanser devam ediyor. 5 Temmuz tarihinden bu yana Adli Tıp Kurumunun Güler Zere hakkında vereceği kararı bekliyoruz. Aradan aylar geçti, Güler’in hastalığının teşhisinden sonra 12 Ekim Pazartesi günü üçüncü ameliyatı yapıldı. 7 ay içerisinde 3 ağır sarsıcı ameliyat yapılmış, 6 hafta boyunca radyoterapi tedavisi uygulanmıştır. Sadece yapılan tedavi yöntemlerine baktığımızda durumunun ne derece ağır olduğunu raporlarına bakmaksızın anlayabiliriz. Güler’in 2 Eylül tarihinde redyoterapi tedavisi bitmişti. Bu tarihten sonra 3 ay beklenecek ve kanser hücrelerinin vücuttaki durumu taranacaktı. Ancak radyoterapi tedavisinin bitiminden tam bir ay sonra boyun bölgesinin sağ tarafında hızlı üreyen kanser hücrelerinin olduğu tespit edildi. Doktorların deyimiyle kanser hücreleri agresif büyüme göstermiştir. Bundan sonra hemen kemoterapiye başlanacak.
Dün yapılan ameliyattan sonra yoğun bakım servisinde tutulan Güler yaşam savaşı verirken “kaçabilme” ihtimali nedeniyle ayaklarından kelepçelenmiş durumdadır. Doktorlarının kelepçe takmanın sağlığını etkileyebileceği ve çıkartılması gerektiği söylemlerine rağmen yürürlükte olmayan bir kanuna dayanılarak kelepçeler çıkartılmıyor. Hakkı olan özgürlüğünün gaspedilmesi yetmezmiş gibi moral ve yakınlarının desteğine en çok destek duyduğu günlerde kelepçe uygulamasıyla moralini bozmak için ellerinden geleni yaptıklarını söylersek kimseye haksızlık etmiş olmuyoruz. Prosedür nedeniyle ağır işleyen işler, “doğru” karar verilsin diye beklenen raporlar nedeniyle Güler Zere’nin ölmesi mi bekleniyor?
Hiç kimseden ayrıcalık, özel uygulama ya da merhamet istemiyoruz. Güler Zere’ye hak ettiği özgürlüğün tanınmasını, kanunların uygulanarak serbest bırakılmasını istiyoruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.