SANAL TÖVBE Mİ GERÇEK TÖVBE Mİ ?
İnsanların en düşük gayretlileri ve en bayağı nefislileri gerçekler yerine asılsız temennilere razı olan, onlarla avunmaya çalışan, bunları aklına getirmeye çalışandır.(bunu kendi nefsime söylüyorum).
Bizler Allah’a kavuşmak yerine hayallerin zihne uğramasıyla, hakikatler yerine yalancı ümitlerle avunan, boş nefislerin gıdası olan hayallerle uğraşıyoruz.
Şairin dediği gibi:
Su’dâ dan susuzluğu gideren hayaller temenniler
Su’da bunlarla bizi soğuk suya kandırdı.
Temenniler Hayaller... gerçek olsa en güzel şeyler
Yoksa da... Onlarla tasasız bir vakit yaşamış olduk
Buyle davranmakla tembellik ve pişmanlık boş kederlere kapıldık.
Sanal hayaller ,boş kuruntular . Allah’a karşı vurdum duymaz hareketler, başı boş bir yaşamdan sonra...
Pişmanlık, kendine gelme çabası tövbe etme gayreti ...
Tövbe etmek , bir daha o işleri yapmamak ve pişman olmakmış. Bu iki şarta bağlamış yüce yaratan...
Ama günahlarımız sanal olduğu gibi tövbelerimizde sanal. Sanalca tövbe ediyoruz.
Yani günahları bile işlemeyi beceremiyoruz ki
tövbelerimizde gerçek olsun.
Tekrar tekrar bozuyoruz tövbelerimiz. Allah affetsin.
Bereket yüce rabbimiz ..
Yönelenlerin en cömerdi...
Sığınanların en azizi...
Kulun dayanıp tevekkül ettiklerinin en yeterli kuluna ,annenin çocuğuna şefkatinden daha şefkatli,
Kulunun tevbesine acımasız çöl ortasında yiyecek ve içecekleriyle dolu yüküyle yüklü devesini kaybedip hayattan artık ümidini kesmişken birden onu buluveren kimseden daha çok sevinen zattır.
Onun merhametine sığınınarak
BİN KEZ TÖVBE YARABB...
YORUMLAR
''Sanal tövbe'' derken şunu mu demek istediniz?
Tövbe ettikten sonra aynı günahı işlemeye devam etmek, yeniden tövbe etmek bu mu anlatmak istediğiniz?
Ne demek istediğinizi pek anlayamadım.
Binler kez tövbeni bozsan da gel! Bu kapıdan ümit kesme.En büyük günah Allah'ın rahmetinden merhametinden ümit kesmektir.
Sanal tövbe diye bir şey düşünmek ne yalan söyleyim bana oldukça ilginç geldi.
Nefs apaçık düşmanıdır insanın.Zihni bu tarz düşüncelerle meşgül etmek boş bir gayeden başka şey değil.
Günah işlediğimiz de sol omuzda bulunan melek bekler, yazmaz hemen.Günahın ardından pişman olup tövbe ederiz diye.Oysa sevaplarımızı yazan melek hemen yazar.Tövbesi kabul edilen kullardan olmayı nasip etsin yüce Mevlam.
Allah bizlere tövbe etme fırsatı versin İnşallah.
Saygılar