Yorum Yazma !
Sevgili kalemler ,
yazılarımız ve şiirlerimiz, bir edebiyat
şeklidir; okumak okumak ufuklarımızı açmak, insanlık adına
güzellikler yapıp , güzel sözlerle anlamlı sözlerle
yazmaktır...
Yorum yazmak bir kalemi mutlu ve motive eder ya, okunması `bir
kalemin kitabı imzalaması, imza günü demektir, beyin
küpüphanesine almıştır çünkü...
Yazmak bir sanattır, okumak okuyup anlamak ta çok özel bir
sanattır, bir de dinlemek daha önemlisidir...
Ben yorum almadığım da hiç üzülmem; okunmadığı zaman
üzülürüm.Bir şeyler sunmuştur kalem bir emek vermiştir, bu
duygu düşünce emeğidir çünkü.
Yanlışıyle doğrusuyla yazmıştır,okur yanlışlardan kendini
düzeltir ve hatayı bulunca hata yapmaz.Doğrulardan merdiveni
daha güzel çıkar,okura güzellik sunduğu için pozitif
düşünmektedir...
Evet ben yorumun değil okunmanın önemli olduğunu düşündüğm
için ve okumaya çok önem verdiğim için yorum yazma derken
oku sadece yeter demek istedim...
Saygılarımı ve sevgilerimi sunarken , okuduğunuz için
kalemim sizlere çok teşekkür ediyor..!
Sevgiler...
Oya Gedik
YORUMLAR
Ben gözlemlerime dayanarak şunu söyleyebilirim ki, yapılan yorumlara bakılarak yazılar ya da şiirler hakkında bir sonuca varmak pek de doğru olmaz...
Bazen bir şiir okuyorum, sonra da altındaki yorumları okumaya başlıyorum, bir bakıyorum ki oku oku bitmiyor yorumlar, övgüler, güzel sözler, abartılar... Herhalde diyorum zamana iz bırakmış şairlerden birisi mezarından kalkıp gelmiş ve bizim siteye üye olmuş... Merak ediyorum ve acaba ben mi yanlış okudum diyerek tekrar şiire dönüyorum ve yine okuyorum,şiir kötü... Herhalde ben bu şiir işinden hiç anlamıyorum diyorum ve çıkıyorum sayfadan...
Başka bir sayfaya giriyorum,çok güzel bir şiir okuyorum,güzellik göreceli diyelim haydi ancak şiir yazılırken gerçekten emek verildiği ve kelimelerin özenle seçildiği belli, sonra altındaki yorumlara bakayım diyorum ama hiç yorum yok...
İlginç gerçekten...
Bence siz zaten size yapılan yorumların içeriğinden okunup okunmadığınızı anlayabilirsiniz. Bana sorarsanız az kişi okusun ve yorum yapsın ama anlayarak ve bilerek yapsın bu işi...
Saygılar...
Sevgili Oya Hanım. Güzel bir konuya değinmişsiniz. Yorum almak mı, yoksa okunmak mı? Diye sanırım hepimize sormuşsunuz, kendinize sorduğunuz gibi.
Bence her kişi okunmayı ve değerlendirilmeyi ister. Bu insan olmanın en güzel değerlerinden birdir. Kendi adıma ulaşabildiğim her şiiri okumaya ve yorumlamaya çalışıyorum.
Bir arkadaşımız öğretmene ihtiyacımız olduğunu yazmış
Evet, gerçekten öğretmene ihtiyacımız var. Bilen bilmeyene, bildiği konularda yardımcı olacak yorumlar yazmalı ve kişi ona göre yanlışlarını düzeltebilme yoluna gitmeli.
Ama bu yanlışlar söylenirken karşımızda ki kişiyi rencide etmeden özelinden yapmalı uyarısını diye düşünüyorum. Ki ben öyle yapıyorum, tıpkı dostlarımın bana yaptığı gibi.
Genele eğer eleştiri yapılacak ise kırmadan olmalı diye düşünüyorum.
Umarım yazınız okunur Oya Hanım ve her kalem kendi düşüncesini yazar.
Teşekkür ediyorum bu güzel yazı için. Sevgiler yüreğinize
onurumsun tarafından 10/13/2009 10:08:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Asıl bu kadar güzel dile getirdiğiniz için teşekkürler bizden sizlere efendim.Takip ettiğim kalemlerdensiniz.Ama bazen sadece okumakla kalıyoruz.Çünkü okuduğumuz eser bize bir şey söyleme kuvveti veremiyor adeta.Yorumumuzla büyüyü bozmak istemiyoruz yani.Kaleminiz daim olsun efendim.Saygılarımla.
neneh. tarafından 10/13/2009 3:58:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nacizane fikrim; yazdığınız bir yazı veya şiirin övgü alması gibi güzel bir şey elbette ki yok. Fakat her yorum alan eser güzel, almayan kötü diye bir kaide de yok. Arada öyle güzel şiirler çıkıyor ki bazen sırf yazan kişi tanınmıyor diye yorumsuz kalan ve okunmayan. Onu bırakalım, site de öyle güçlü kalemler de var ki; onların kalitesi yorum sayısıyla değil yazdığı eserle ve okunma sayısıyla kıyaslanmalı. Zaten onlar kendi değerini biliyor ve öyle şeylere yorum gelmiş, gelmemiş taktıklarını sanmıyorum. (Bunlardan biri de sizsiniz. En azından benim gönlümde.)
Saygı ve sevgilerimle...
Sevgili Oyacım,
sana yürekten katılıyorum...
İncime de katılıyorum...
Bence de okunmak değer görmek bir de yorum olursa elbette ki daha motive edici oluyor...
ama anlamıyorum bazı okur ( ya da okumaz ) arkadaşlar:),
alınan ve yapılan yorumlara illa bir laf ediyorlar...
örnegin; --ne bu alkış--- ne bu abartı... çok pohpohlanmış..
fazla övgü şairi bozar...vb...laf çarptırmalar oluyor...
ama bırak özgür kalsınlar..canı isteyen yazsın istemeyen şöyle bir bakıp geçsin...problem değil...ama okunsa tabii ki hem bizim için hem de okuma adına pozitif bir durum olur...
ben de dayanamadım ve yorum yazdım işte, nolcak şimdiii:)))
sevgimle...
Ah çok sağolun ;şöyle tabiki yorum çok güzel alkışlnmak ,okur değere alıp yorum yazması çok güzel de bu düşüncemi tetikleyen bir okur oldu ,aldığın yorumlara bak okunmuyorsun bile demiş ve ona yourm kısa yazdığım için ,bende çok tuaf oldum ,ona benim için yorum önemli değil okunmam önemli derken ;kendi adımaydı inanın ,bu yazı...
Sevgiler size...