Sigara yasağı geldi, mertlik bozuldu!
Gelen sigara yasağı ile birlikte, kadınlar için yolda yürümek işkence halini aldı…
Kadın olmanın zorluklarından birisi de, erkeklerin yamyamca bakışlarına maruz kalmaktır. Son dönemde bu durum gitgide artmış önüne geçilemez bir hal almıştır. Şöyle ki; sigara yasağının gelmesiyle birlikte her sokak başında masalar, tabureler… üzerinde oturan sigara yasağı mağduru tiryakiler. Tiryakilik de aldı başını başka bir boyut kazandı KADIN TİRYAKİLİĞİ… Yasağa dahil kalanlar hallerinden memnun bir şekilde avını bekleyen kurt misali gözler felfecr okuyarak çektikleri sigara dumanından fazlasına, biz kadınları maruz bıraktılar…
İlk satırların bıraktığı izlenimi az çok tahmin edebiliyorum ancak çoğu kadın yolda yürürken dönüp bakan bir erkeği boğazlamaya kalkacak kadar tutucu sayılmasa da bir kahvehane dolusu erkeğin kaldırıma tribün kurup sizi izlemesine katlanmak ciddi bir sinir mücadelesi…
Öyle ki; çoğu insan yürürken kafasında bin bir türlü plan, hesap ve çeşitli düşüceler içerisinde. Kadınlarımızın işten çıkmış yorgun argın evine huzur bulmaya giderken caddelerde, sokak aralarında karşılaştıkları bu gibi durumlar karşısında çıldırmamaları işten bile değil.
Kadınları seyirlik sirk maymunlarına benzetmek yerine birer birey muamelesi yapmak yaşam standartlarının da yükselmesi konusunda önemli bir rol oynayacaktır…
Bu konuda halkımızın üzerine düşen görevleri yerine getirmesi ile huzur ve refah dolu bir ortamın sağlanmaya yeteceğini düşünüyorum.
HİCRAN KANDEMİR
YORUMLAR
Yorumlarınız için teşekkür ederim, sevgili Abdullah refah (rahatlık içinde yaşama) ile şu alakası var; bir kadın olarak, gereken değer verilirse eğer bize refah ve huzur seviyesine ulaşmışız demektir. Yani henüz ulaşamadığımız bir seviyeye...
Teşekkürler..
Merhaba,
haklisiniz, kadinlari veya kizlari seyretme hobisi olan niceleri var piyasada.... Anlamadigim bu sorunun refah ile ne alakasi oldugu.... Mesele ahlaksizliktan kaynaklaniyor... Ekonomimiz 10 katlasa bazilari yine kadin veya kizlari seyretmeye devam edeceklerdir...
selamlar,
abdullah