- 831 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Kimmiş "Dangalak" !?
Kimmiş "dangalak" ?
Bu “dangalak” mevzusu beni bizim türk-gürcü-laz karışık alt kimlikli aile meclislerinde dinleyip durduğum oldukça etnik kimlikli bir fıkraya götürdü . Ki bu fıkra her anlatıldığında bol mesajlarıyla beraber akraba muhabbetlerinin dozunu kat be kat arttırdı yıllar yılı . Sabah haberlerinde spikerin anonsu üzerine hemen bu fıkranın aklıma düşmesinin gürcü kimliğimle uzaktan yakından hiçbir alakası yoktur haberiniz olsun . Fıkra aynen şöyle . Gündemi siz zaten biliyorsunuz .
“ Gürcü müşteri bütün kumaşları tek tek tezgahtara indirtip sonra da hiç alışveriş yapmadan arkasını dönerek dükkandan çıkıp giderken , alt kimliği muhtemelen türk olduğu sanılan tezgahtar dişlerinin arasından alçak sesle “dangalak” deyiveriyor .Gürcü müşteri hışımla geri dönüyor : - Dangalak mı ? Ne demek dangalak ? diye soruyor hem kafası karışmış , hem celallenmiş vaziyette ! Tezgahtar o an pratik zekası ile durumu kurtarmaya çalışıyor ve diyor ki : - Yanlış anlamayın efendim . Dangalak diye bizde cesur , yiğit , delikanlı adamlara derler .. - Haa , diyor dil bilmez gürcü ikna olmuş ve celallenmiş hali gitmiş , yerine gelen gururu okşanmış insan hali ile .. - Evet diyor ben çok dangalağımdır .Bu hitap o kadar hoşuna gidiyor ki , daha da ileri gidiyor “ benim bir dayım var o benden daha dangalaktır “ .. Sonra da işi daha ileri götürerek “ sen biliyor musun , bizim sülaleye dangalakoğulları sülalesi derler .. Artık siz varın tezgahtarın içine düştüğü ruh halini düşünün .. Ve de bunu isterseniz alt ikimliğinizle , isterseniz üst kimliğinizle düşünün . Hiç fark etmez .
Siyasi gündeme düşen bu dangalak sözü ile bu fıkrayı hatırladım hatırlamasına ama şimdi teşbihte hata olmaz sözünden yola çıkarak gündemin kahramanlarını bu fıkranın kahramanları ile bir türlü özdeşleştiremedim . Yani kim dangalak kim değil ? Kim tezgahtar kim müşteri ?
Öyle bir gündemden geçiyoruz ki hala sorulamayan sorular verilemeyen cevaplar var vatandaşın kafasında .. Başbakan 81 ilde açılımla ilgili çalışma başlatılacağını söylüyor .. İşte tam da bu noktada iyi hatiplere ve iyi dinleyicilere ihtiyaç her zamankinden önemli .. Provake edilmeye çok müsait olan bu konu dikkatli ve ayrıntılı bir çalışma ile zihinlerde tek bir soru kalmayacak şekilde millete anlatılabilirse kim dangalak ortaya çıkacak . Her halukarda bu milletin dangalakoğulları sülalesi ile hiçbir ilgisi olmadığını herkes biliyor . Bunda bir şüphesi olanlar ise yakında öğrenecekler
YORUMLAR
Eskiden alt kimlikti şimdi adı ideoloji...
Sorun orada...
Karadenizli birisi olarak her zaman karadeniz fıkralarını zekle dinlemiş ve anlatmışımdır... Bundan hiç gocunmadım... Gocunmam da... Artık herşey de incitmemeli insanları... Sonuçta Karadeniz fıkraları anlatırken ya da dinlerken Karadeniz'li insanların hiç de hafife alınmayacak zekaları karşısında şaşkınlığa düşmüşlüğüm çok olmuştur...
Ve dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan birisi de şudur ki her zaman zekası yüksek topluluklar için çeşitli hikaye fıkra öykü üretilmiştir... Çünkü yazmaya değer çok şeyleri vardır... Artık herşeyden incinmeyi bırakıp dost olabilmeyi başarmamız gerekiyor... Tüm mesele burda...
Ha dangalak konusuna gelince... Yorumsuz... Neden mi? Kişi kendisi neyse karşısındakini de öyle bilirmiş derler de ondan...