- 491 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANA HİZMET GÖTÜRMEK YÜREK GÜZELLİĞİNİN GÖSTERGESİDİR
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
İNSANA HİZMET GÖTÜRMEK YÜREK GÜZELLİĞİNİN GÖSTERGESİDİR
Yörenin insanına hizmet etmek, yöre insanını bulunduğu yere hizmet etmeye yönlendirir. Hizmet aksayınca; yöre insanının bulunduğu yere yapılan güzelliklerde de kopmalar zuhur eder.
Bulunduğumuz yer; il merkezine 130 KM mesafede, 12 beldesi olan 70 bin nüfuslu bir turizm yeri.
Geçtiğimiz günlerde "Ruh Temizliği Çevre Temizliği İle Doğru Orantılıdır." Başlıklı makale yazmıştım. Bir takım konularda yetersiz kalınan noktaları sırasıyla izah etmiştim.
Bu yazıma başlarken, eleştirilere tahammül etmek yöneticilerin "Gönül." Adamı olduklarının göstergesidir, diyerek başlamakta yarar görmekteyim.
Unutmayalım ki; "Yöneticiler aldıkları her karardan sorumlu olmaktadırlar. Alınan kararlarda aksamalar söz konusu olduğunda ise; aksayan yanları hatırlatmak vazifesi de; bizlere düşmektedir.
Durumdan vazife çıkartan, düz düşünen insanlardan olmadığımızı; bizimle istişaresi olan her insan bilmektedir.
Şimdi yine insanımıza hizmet götürmekte yetersiz kalınan kısımları ayrıntıları ile yazmaya çalışacağım.
Şehrimizin merkezinde; çeşitli mahallelere yolcu taşıyan otobüsler var. Bu otobüsler belediyeye ait otobüsler. Belediye otobüsleri kâr amaçlı hizmet etmezler.
Belediye otobüslerinin yolcu nakli için seçtikleri saatler ise yolun mesafesi, araç sayısı, yolcu yoğunluğu dikkate alınarak yapılır. Belde belediyeleri de aynı hizmeti aynı ölçülerin içinde uygulamakla mükelleftirler.
Belediye otobüsü ile; Kumluova, Karadere, Ölüdeniz, Eşen, Çiftlik, Kemer, Çamköy, Karaçulha, Göcek, Kadıköy, Üzümlü, Seki istikâmetine gitmeyi düşünen insanımız; her saat araç bulmalılar.
Bu talebimiz için Belediye başkanlarımız; "Elimizde ekipmanımız yok, araç sayımız yetersiz." Diye cevap verecekler.
Ben de diyorum ki; "Hizmet satın alarak bu problemi tamamen ortadan kaldırmak." En güzel çözümdür.
Bu arada bildiğim kadarı ile de; Ölüdeniz’e belediye otobüsü yok. Ölüdeniz yolcusu en yoğun olan yer. hal böyle olunca belediye otobüs seferinin konulması elzemdir.
Sayın Keramettin Bey’in; gerekirse hizmet satın alarak, bu hususta hassas davranarak problemi en seri şekilde, en kısa zamanda çözeceğine inanıyorum.
Gelelim şehrimizin merkezindeki belediye otobüslerinin konumuna;
Öğlen 13:30 ile - 15:30 Arasında, otobüs şoförleri yemek paydosu nedeni ile kontak kapatmaktadırlar. Bu şehirde yaşayan insana eziyetin en büyüğüdür.
Okul çıkış saatinde; herhangi nedenle evine gitmeyen/gidemeyen öğrencilerimizin çoğunun yürüyerek (Tabanvay) beş altı KM’lik yolu kat ederek evlerine gittiğini biliyor musunuz?
O öğrenciler hepimizin evladı. O öğrencileri yürüterek evlerine gitmeye zorlamaya hiç birimizin hakkı yoktur.
İlçemiz merkezinde belli bir saatten sonra belediye otobüsü hizmet vermemektedir. Bu da işin başka bir yetersiz tarafıdır.
Öğrenci okulundan çıkacak; bir arkadaşı ile biraz işi olan öğrencinin belediye otobüsü ile evine gidebilmesi için tamamı tamamına iki saat beklemesi gerekiyor.
Geçtiğimiz cuma günü asgari elli lise öğrencisi evine yürüyerek gitmiştir. En az yürüyen de; 3 Km. yol yürümüştür. Bu genç insanlarımızın beyinleri rahat olmalı ki; yarın bir gün bu evlatlarımız memleket yönetiminde söz sahibi olacaklar. Başarmaları ise; onların rahat beyinlere sahip olmalarından geçmektedir.
60 Kuruş ile okula gelen öğrencilerin varlığını hepimiz bilmekteyiz.
Bire bir konuşmalarımızda tarafımıza durumdan vazife çıkaran aklı evvelin birisi "Senden önce nasılsa, şimdi de öyle gitsin gelsinler sana ne bundan. " Demiş olsa da; ben okul yıllarından bilirim; İzmir Mersinli’den; Bornova’ya beş kere yürüyerek gitmiştim. Bu durumu; o zamanın Hükümet tabibi olan ve şu an belediye başkanlığı yapan; Dr. Sırrı Aydoğan’a demişler; anında şahsım için serbest kart çıkarttırmıştı. O günü hiç unutmadan bu güne geldim. İlk defa da bu konuyu burada söylüyorum. Yani okula gidecek; 25 Kuruş paramın olmadığı günleri hiç unutmadım.
Unutmuş olsaydım bu yazıyı yazmaya ihtiyaç duymazdım.
Belediye otobüs sefer saatlerinin de dikkatle yeniden düzenlenmesinde büyük yarar vardır.
Gerekirse hizmet satın alınarak bu konu halledilmelidir.
Yolcu durakta otobüs beklerken; o yolcu 75 Kuruşa otobüsle gitmeyi beklemektedir. Bu haktan yolcuyu kimse alıkoyamaz. Bu yolcuyu 1.5 TL’ya dolmuş ile gitmeye zorlamaya hakkımız olamaz. Dolmuş konusu da ayrı bir mesele olarak karşımıza çıkmaktadır. Her hangi şehrimize gidiniz. Otobüs yolcu bileti fiyatının iki katına yolcu taşındığını ben hiç bir şehirde müşahade etmedim.
Bu birinci konu...
İkicisi ise; dolmuşlarda öğrenciler 1.25 TL’ya taşınmaktadır. Tam bilet ile öğrenci bileti arasındaki fark için fazla değil; üç şehirde bu gibi taşımacılıktaki fiyat farkına baktığımızda burada da tezatlık görmek mümkün.
Ayrıca; yaz dönemlerinde dolmuşlar öğrenci ücret uygulamasını yerine getirmemektedirler.
Bu konuyu söyledikten sonra; önemli bir husus da;
Dolmuş durağından yolcuyu alıyor; 10 Km hızla; Muğla sapağına kadar geliyor. Oradan sonrasında ise 300 Cel mersedes o dolmuşa yetişebilir ise; benden bir çay içmeyi, hem de tavşan kanı çay içmeyi hak etmiş demektir.
Bu ızdırabı da maalesef Fethiyeli çekmektedir.
Dolmuş sürücüsü burada hem yolcuya haksızlık etmekte; hem de diğer dolmuşların yolcularını almak için özel gayret sarf etmektedir.
Bu konunun çözümü ne mi?
Cemiyetin konuyu ciddiyetle takip edip; kesin kararlar aldığında bu konu çözülür.
Neden; Fethiye’den mahallelere gecenin 22:00’sinde belediye otobüsü hizmet vermesin?
Dolmuşlar konusuna yeniden bir göz atalım; Belediye otobüs sayısını ve sefer saatlerini de ayarladığında konu kendi kendine çözüme kavuşacaktır.
Dolmuşların hangi istikâmete gittiği konusuna el atmak şart olmuştur. Şehrimiz bir çok ilden büyük bir alana ve nüfusa sahiptir.
Dolmuşların tepe levhalarının ve istikâmet belirten levhalarının tamamı aynı renkte yapılmış olduğundan dolayı, yolcular rahatça araçların hangi yöne gittiğini görememekteler, ancak dolmuş sürücüsü yolcuyu tanıyıp durmaktadır.
Oysa ki;
Tepe levhaları renklere ayrıştırılmış olsa bu zorluk yaşanmayacaktır.
Karagözler yönüne giden araç kırmızı levhalı olur... çalış sahil yoluna giden araç yeşil tepe levhası kullanır (Şu an bir tek Çalış yönüne giden araç rahat fark edilmektedir.), Günlükbaşı araçları, mavi levha kullanır, Patlangıç yönüne giden; başka belirgin renkli levha kullanır... Bu levhaların renkleri ve araçların yönleri duraklarda iki gün asılı kalınca insanımız bu handikaptan kurtarılmış olur.
İnsan hayatını kolaylaştırmak elimizdedir.
Bu konularda karar alacak mekânizmalar bellidir.
Gerek belediye otobüslerinin sayısı ve sefer saatlerini ayarlamak, gerek öğrenci ücretlerini ve tam bilet yolcularının ücretlerini ayarlamak, gerek dolmuşların levhalarının yönlere göre ayarlanmaları, gerek dolmuşların yolcularını alıp hareket noktalarından ayrıldıklarında 10 Km hızla asgari 3 Km gittikten sonra normal seyrine başladıkları konusu, gerekse beldelerden ilçe merkezine gelen belediye otobüslerinin o yöne gidecek olan yolcuları araçlarına almaları konusunun hizmet anlayışı babından değerlendirmeye tabi tutulması gerçekleri ile bu konuların tamamının çözümü iki saatlik bir toplantı ile halledilecek konulardır.
Sayın ilçe ve belde belediye başkanları, sayın cemiyet başkanı, dolmuş kooperatif başkanları,
Sayın Saatcı’nın başkanlığında bir araya gelerek bu konuları enine boyuna değerlendirmeye tabi tutarak; bu konularda aksayan yanları bizzat gözlemleyerek problemi çözüp, bu çözüm sonrasında da hizmeti yaygınlaştırma ve yakınlaştırmanın haklı gururunu yaşayacaklarına, problemi çözdükten sonra da insanımızın yüreklerinde olan yerlerinin daha daha yükseleceğine inancımız tamdır.
Yoğun işler nedeni ile; bazı hizmetlerin nasıl yapıldığı konuları akıllara gelmeyebilir.
Biz burada aksayan önemli bir hizmeti kaleme alıp; yetkili makamlara çözüm önerilerimizi de birlikte hatırlattık.
Sayın Saatcı’nın; konunun üzerinde hassasiyetle durarak; en kısa sürede, en mükemmel bir şekilde konuyu çözeceğine inancımız tamdır.
ÇOCUKLARINI RESMİ ARAÇLAR İLE OKUDUKLARI OKULA YOLLAYANLAR...
O EVLATLARINIZI VATANDAŞ OKULLARA EVLADINI NASIL YOLLUYOR İSE; SİZLER DE EVLADINIZI AYNI ŞEKİLDE OKULLARINA YOLLAYINIZ Kİ; “EVLATLARIMIZ BİRBİRLERİNE ÜSTÜNLÜK.” RUHALİYETİ İÇİNDE BOCALAMASIN...
RESMİ ARAÇLAR İLE EVLATLARINIZI OKULLARINA GÖNDERME HUYUNDAN VAZGEÇİN...
YOKSA ARAÇLARIN PLAKALARI VE ŞAHISLARIN İSİMLERİ İLE İFŞA ETMEK MECBURİYETİNDE KALABİLİRİM.
BU ÖNEMLİ HUSUSLA İLGİLİ BİR DOSYA TARAFIMA İNTİKAL ETMİŞTİR.
DEVLETİMİZİN RESMİ ARAÇLARI KAMU HİZMETİ İÇİN SİZLERE, O MAKAMLARA TAHSİS EDİLMİŞTİR.
KİMSENİN EVLADINI OKULA YOLLAMASI İÇİN, PAZARDAN İKİ BAĞ MAYDANOZ ALMASI İÇİN ARAÇ TAHSİSİ SÖZ KONUSU OLAMAZ...