- 1225 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NEDEN SANAT?
Eğer aforizma biçiminde dillendirirsek çok farklı açılardan bakabiliriz sanata. Bu tarz bilginin sağladığı genel bakış ayrıntılarda yitip gitmekten korur bizi çoğu zaman.
Bütün kötülüklerin anası; insanın üretimine ve üretiminin sonucuna, giderek doğaya, kendi cinsine yabancılaşması, yabancılaştırılmasıdır. Endüstriyel sistemler sonunda ‘insanın organik olmayan organı: doğa’ ile bağlarını dumura uğrattılar, kopardılar.
Sömürünün, eşitsizliğin, savaşların, baskıların, ekolojik sorunların gün geçtikçe katlanarak büyümesi şu lanetli öngörüyü akla getiriyor: ‘İnsanlık toplu olarak soysuzlaşabilir.’ Ne yazık ki, yazılı tarih böyle bir evrime yönelmeyeceğimize ilişkin fazla bir kanıt sunmuyor bize.
İnsan türü için böylesine korkunç bir yıkımın ancak sanat önüne geçebilir. Sanat, insan tinini yeni bir olgunluk sınavına hazırlayabilir. Sanat ve entelektüel çaba günlük yaşantıda insan davranışına yön verici içselleştirilmiş bir güce ulaşabilirse, tarihin ve coğrafyanın örsünde insan tinine yeni bir biçim vermeyi başarabilirse, belki o zaman gezegenimizde yaşanılası bir hayat filizlenebilir.
ŞERİF ERGİNBAY
Dar Köprü, Giriş Yazısı, 2000
YORUMLAR
Kapitalist toplumlarin genel özelliginden birisidir insanlari icerisinde yasadigi topluma yabancilastirmak hem de her yönuyle , sizin de dediginiz gibi kendisine , urettiklerine , diger insanlara kisaca her seye .. Yaziniz kisa ama icerik olarak oldukca yuklu ... Sanat bazi seylerin yayiliminda oldukca önemli bir faktör bana görede , örnegin bir muzik yapiyorsunuz ve ayni anda bir cok medya araciligi ile bunu butun dunyaya yayma olanagina sahipsiniz ki sanat bir tek muzik olmadigina göre cok daha kapsamli ve yayilabilme olanagina sahip . Yine bir örnek vereyim ;grafiti yapan bir cocuga soruyorlar neden bunu trenlerin uzerine ciziyorsun diye , o da söyle diyor " bu ternler uluslar arasi isliyor , yani benim oralara gitmeme gerek yok tren kendisi gidiyor zaten "
Sanat iste o grafitide oldugu gibi böyle renkli bir sey ... Sanirim cok uzun yazdim :)) Sizi bu guzel yazinizdan dolayi kutluyorum ve basarilar diliyorum , sevgilerimle ......