SANAT VE SANATÇININ YAŞADIĞI ÖKSÜZLÜĞÜ
SANATA BAKIŞIN ANLAMINI NE ZAMAN YAŞAMAK İSTESEK BUNUN YANINDA HEP SANATIN VE SANATIN ÖKSÜZLÜĞÜNÜ YAŞARIZ.SANAT ÖYLE BİR DEĞERKİ BUNUN ANLAMINI NEREDE YAŞAMAK İSTESEK BELKİDE YAŞADIĞIMIZI GÖREMEYECEK VE HİSSEDEMEYECEĞİZ.TIPKI OZAN ŞAİR VE EDEBİYATIN BİR DUAYENİ ÖZER MERAL USTA GİBİ.NE ZAMAN SANATI ANLATSAN ŞİİRİ ANLATSAN AKLIMA BU KIYMETLİ OZANIN HEP YAŞARKEN SEVGİNİN VE ŞİİRİN ŞİİR TADINDA YAŞANMAMIŞLIĞINI AĞLADIĞINI GÖRÜR GİBİYİM.
BİZ ÖZER MERAL USTA GİBİ NİCELERİNİ YAŞARKEN ÖLDÜRMEDİKMİ BU DÜZENDE,KİRLENMİŞLİĞİN İZLERİNİ SİLMEYE ÇALIŞSAKTA BU KADAR ÖNEMLİ VE DEĞERLİ ŞAİRLERİMİZİDE BİZ ACIMASIZCA KİRİN PASIN TOZLARIN ARASINDA RAFLARDA BIRAKMIYORMUYUZ ACABA?.SANATÇISININ YAŞARKEN BİLE ÖNEMİNİ ANLAMINI DEĞERİNİN ANLAYAMAYAN BİR SİSTEMİN İÇİNDE BU ÖKSÜZLÜĞÜN YAŞANMIŞLIĞINI DAHA ÇOK GÖRECEK BU TOPLUM.
AMA HER ZAMAN BU BÖYLE OLDU VE OLACAK,SANATI YAPANLARIN,KANUNLARI YAPANLARDAN DAHA GÜÇLÜ OLDUKLARI BİR TOPLUM OLMAKTAN RAHATSIZ OLANLAR,İŞTE BÖYLE YAŞARKEN ÖZER MERAL USTA GİBİ DAHA NİCELERİNİ ÖLDÜRMEDİKMİ?.AMA ŞİMDİ BU GERÇEĞİ YAŞIYOR OLMAK,YİNEDE ÖZER MERAL USTAYA SEN ARTIK YAŞAMAYACAKSIN ZATEN ÖLDÜN DEMEYE CESARET EDEMEYECEKLER.ÖZER MERAL ŞİMDİ BURADA ’’EDEBİYAT SAYFALARINDA’’ÖLÜMSÜZLEŞMİŞ DEĞERDE KALACAK VE YAŞAYACAKTIR.
PROF.DR.LEVENT SEÇER
D E U T S C H L A N D
YORUMLAR
Sevgili Ayhan Sarıkaya,Çok teşekkür ederim sanata bakışınız ve duyarlılığınız adına.gerçektende sanat ve sanatçı,bir ülkede kanunları yapanlardan her zaman bir adım önde olmalı,ama ne yazıkki benim ülkemde hala çağdaş ve aydın olmak,değil okumamış bir toplum olmanın çalışmaları daha sözde tutuluyor,işte buda bana göre gelecekte sanat ve sanatı yaratanların yaşarken değil öldükten sonra değerlerinin yaşanması demek olacak.Tekrar size teşekkür ederim sevgiyle kalınız.
Prof.Dr.Levent Seçer