- 660 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
HATÇEM’E MEKTUP…
Hatçem,köyden ayrılmak zorunda galıp,gurbet ellere geldiğimden bu yana;ilk defa sağa mektup yazma fırsatını buluyom.Mektubumu,mutfağımıza gelen sebze kasasının kenarına iliştirilen sarı kağıda yazdığım için gusuruma bahma.Şimdi hepisini açıklayacam,buradaki yaşadıhlarımın…
Gara gözlüm,seni ne gadar özledim biliyon mu?Yohluğun sol yanımı perişan ediyo,sen ahlıma geldikçe işte bu tarafım: “-cızzz!..” diye eriyo.Ama elden bi şey gelmiyo.Bu acıya dayanmak zorunda olduğumu,başga da bir çarem olmadığını adım Rüstem gibi biliyom.Ben bu sıkıntılara gatlanamazsam,sağa kavuşamayacağımı da anıyommm…
Hatçem,başlıh parası için köyden ayrıldıhtan sona bizim köylülerin izini sürerekden gurbet ellerde gendime iş buldum.Ne işi biliyon mu? Belki ahlına:
“-Lan Rüstem,yosa gapıcılıh mı,ney ? diya geliyosa yanılıyon.Gapıcılığa gurban oluyum.Nerde bende o şans.
Hatçem,ben yerin yüz metre dibinde çalışıyom.Nasıl mı? Gara elmas diye bi şey gulağına çarpma dı mı?Hanı gışın ısınmah için sobalarda odun yerine yanan daş var ya,işte ondan.
KÖMÜR!.. Gapgara bi şey.
Gara gözlüm,
Burada gündüz diye heç bi şey yoh.Hep garanlıh,hep gece oluyo.Şaşırma ha.Essah söylüyom…Sanan ki dünya, geri dönüyo…Burada üç vardiya yerin dibine giriliyo.Çabuçak başlıh parasını biriktirebilmem için iki vardiya çalışmah zorunda galıyom.Yerin dibinden çıhtıhdan sona da yorgunluhtan yatağa sızıp uyumuş oluyom.Sağa başka sevenler gibi yıldızlar altında,mehtaba baharahdan bu mektubu yazmayı çoh isterdim emme nasip değilmiş.Yüz metre yerin dibinden yazıyom.
Kömür çıharırken hem seni düşünüyom,hem de ölmemek için “inşallah göcük,ya da patlama olmasın “ diye yaradanıma yalvarıyom…Daha geçenlerde yanımızdaki ocahda patlama oldu da dört dene işçi tahtalı köyü boyladılar.Onun için ahlım fikrim sende,bir de başlıh parasında .Yemiyom,içmiyom;gazandığım paraları biriktiriyom.Parayı tamamlar tamamlamaz goşup gelecem köyümüze…Bastıracam parayı bubağın gözünün içine: “-Aha istediğin para” deyip,seni bi daha istettirecem.
Beni sahın unutma ha,gara gözlüm.Bir yıl daha canını dişine dah.Kömür karası halimle gelip köyün çesmesinden senin elinden su içecem.Sahın araya köyün ağasının oğlu falan girmesin ha.Bağa verdiğin söz vardı ya:
“Seni ölene gadar bekleyem Rüstem” diye..
Ben de seni ölene gadar bekleyecem ama o gadar da sabredemem.Bir yıl sona başlıh paramla birlikte yanındayım,Hatçem…
Şimdilih bu gısa mektubumla gönlünü almak istiyom…Yakında sağa uzun uzun yazacam gara gözlüm..
Seni çoh seven Rüstem…Sağlıcakla gal…
NOT:BU MEKTUP,TOKAT ŞİVESİYLE YAZILMIŞTIR.
(Yorumcu arkadaşlardan istek olursa açıklaması yapılacaktır.)
YORUMLAR
Ayhan abi Türkiye' nin acı bir gerçeğini daha dile getirmiş bu mektup aslında. Başlık parası... O para yüzünden çoğu kız evinden kaçıyor ve telli duvaklı çıkmak yerine gizli bir yaşam sürmek zorunda kalıyor. Yeri geldiğinde ölümle bitiyor bunun sonu. İçini burkacak bir mektup. Teşekkürler Ayhan abi paylaşım için. Yüreğine sağlık.
Bu sevda grüzü patlamalatına kurban gider mi diye düşünmeden yapamadım. Ama Zongulak'ta çok fazla yedi kat yerin dibinde ekmek parası kazanırken nice sevdaların toprak altında kaldığını ne yazık ki içimiz yanarak izliyor, görüyoruz.
Laney başlık parası umarım artık hiç kalmaz da sevenler kavuşur.
Güzel bir mektup Ayhen bey. Aynı zamanda düşündürücü.
Saygılar yüreğinize
onurumsun tarafından 10/11/2009 12:16:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Açıklamaya gerek yok Ayhan bey, gayet hoş bir şiveyle anlaşılır bir şekilde yazmışsınız...
Gurbet işte, yerin yedi kat dibinde karanlık, ya da Alp dağlarında aydınlık, fark eder mi?...Gurbet işte...Acısı her yerde aynı...
Rüstem güzel mekrup yazmış ama, Hatçeden de pek emin değil sanki. Yoksa uyarma gereği duyar mıydı?
Sabahın bu ilk saatlerinde okuduğum ikinci yürek ısıtan yazıydı...Hep var olun ve hep umut aşılayın. Bıktık artık karamsar yazılardan, siyasetten, çirkinliklerden...
Kart bir dikenin yem yeşil, dikensiz filizi gibi yazılarınız...Ortam ne kadar kötü olsa da, bir yerlerde güzel şeyler de var diyor insan okuyunca....
tebrik ederim...
aynur engindeniz tarafından 10/11/2009 5:23:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
aynur engindeniz tarafından 10/11/2009 5:24:22 AM zamanında düzenlenmiştir.