1 Günlük Tecrübe
Bugün kozamdan çıktım ve bir günlük dünyanın tadını çıkarmaya çalıştım.
Karıncaları gördüm önce.Harıl harıl çalışıyorlardı.Birbirlerine yardım ediyor,bir an bile kafalarını işten kaldırmıyorlardı.Ama sevgi sonsuzdu aralarında.Sonra oradan bir papatyanın üzerine kondum.Kozadayken papatyalar asabi olur demişlerdi.Ben de bu nedenle biraz çekingen kondum ; ama hiç de öyle değilmiş.Konmama bir şey demedi ve üstelik bana gülümsedi.Oradan bir köpeğin yanına gittim.İlk önce farketmedim ; ama farkettiğimde çok korktum.Meğer boşa korkmuşum,bana hiçbir şey yapmadı.Burnunda tuttu sonra da gülümsedi.Ben giderken arkamdan baktı.
Oradan kendimi tehlikeye attım ve insanların arasına girdim.Ama beklediğimin tersine aralarında müthiş bir sevgi ve saygı vardı.Bir otobüsün yanından geçerken genç bir kızın yaşlı bir adama yer verdiğini,trafikte bir adamın genç hanıma yol verdiğini,küçük bir çocuğun dondurmasını yere düşürdüğü için ağladığını ancak yaşlı bir hanımın ona bir tane daha aldığını gördüm.Hepsi çok güzeldi.İki gencin tartıştığını duydum bir an.Ama sonra farkettim ki kavga etmiyor,birbirlerine seslerini yükseltmiyor,güzel cümlelerle birbirlerini anlamaya çalışıyor ve birbirlerinin düşüncelerine saygı duyuyorlardı.Sonra bir marketin önünden uçtum.Genç bir adam hamile bir bayana kasadaki yerini veriyor ve aldıklarında ona yardım ediyordu.Sonra bir kalabalık gördüm.Oraya doğru uçtum.Onlar için yanlış olan bir olay hakkında düşüncelerini dile getirmeye çalışıyorlardı.Birçok polis oradaydı ; ama onlara yapacak bir şey kalmıyordu.Çünkü ne kalabalık bir kargaşa çıkarıyor ne de polis onların düşüncelerini ifade etmesini engelliyordu.Hem onların düşünce özgürlüğü vardı hem de herkes birbirinin düşüncesine saygı duyuyordu.
Oradan yukarıya,çok yukarıya uçtum.Bu güzel dünyaya bir de yukarıdan baktım...
Bu bir günlük tecrübe benim için ve benden sonrakiler için çok iyi oldu.Akşam herkese anlattım.Onların da günü böyle geçmiş.Şimdi belki gideceğim ama benim gibi güzel günler görecek mutlu birçok kelebek havalanacak bu masmavi gökyüzünde.Haksızlıkların olmadığı,insanların sevgi ve saygı içinde yaşadığı ve birbirlerinin arkasından kuyularını kazmadığı bir dünya ilelebet sürecek...