- 489 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayırlı Keşifler !
Hayırlı Keşifler !
“Bir musibet bin nasihatten yeğdir” sözünü hepimiz biliriz ama bu söz de bir musibete uğrayana kadar kendini anlatmaktan acizdir bizlere .
Bir musibetin gelip bizi köşeye sıkıştırdığı o andan itibaren ruh dünyamızda üst üste geçirdiğimiz değişimlerle artık hayatı , insanları ve olayları çok farklı yönleriyle de okumaya başlarız .Şimdiye kadar her şeye ne kadar da kör baktığımızı fark ederiz .
İçerden başka dışarıdan başka dersler verir musibetler bizlere . Zihnimize unutamayacağımız resimler nakşeder boy boy .
Sorumsuzca heba ettiğimiz zamanlara ah etmek olur ilk tepkimiz .
Sahip olduğumuz her şeyin şükrünü ne kadar da az yaptığımızı düşünürüz .
Ölmeden önce ölmek gerektiğinin bilincine varmak en çok bir musibete uğradığımız zamanlarda dalıp gittiğimiz tefekkür anlarında mümkün olabilir .
Bazen bir hastalıktır musibetin adı . Daha düne kadar sapasağlam ve hiç bir sağlık sorunu olmayan ablanız , anneniz , babanız , evladınız , kardeşiniz bir gün ve hiç beklemediğiniz bir anda amansız bir hastalığa yakalanarak gözünüzün önünde her gün biraz daha eriyerek hayatınızdan gitmeye başlar . Korku , çaresizlik , acı , teslimiyet , isyan , üzüntü , gözyaşı ve umut . Bu duyguların hepsi bir anda ve bir arada üzerinize çullanırken bu ana kadar hayatta edindiğiniz maddi ve manevi donanımlarla savuşturmaya çalışırsınız aldığınız darbeleri .
Hastalanan insanın yakınlık derecesi farklı gönül iştiraki ile katar sizi bu acılarla dolu yolculuğa . Bu tabloya uzaktan , yakından bakan herkes sayısız ibretler görür hayata ve ölüme dair . O zamana kadar farkında olmadığı bir sürü şeyle yüzleşir kendi özel dünyasında kendince . Muhasebe üzerine muhasebeler yapar . Günahlarını sevaplarını gözden geçirir defalarca .Hepsi bir amansız hastalığın söyledikleridir . Öğreniriz ve gün gelir öğrendiklerimizle imtihan ediliriz . Bazılarımız en baştan mücadeleyi bırakır ve dibe vurur . Çok azımız ise bu çetin sınavdan alnının akıyla çıkar .
Musibetler bizden mutluluk ve huzura dair bir şeyleri kopararak alırken , geriye hayatın her anını daha kıymetli kılan bir şeyler bırakır .
Cep telefonuma zaman zaman dost gönüllerden gelen mesajlardan biriydi . Herhalde geliş zamanı o mesajı benim için unutulmaz kıldı . Ne zaman bir sıkıntı bir üzüntü yaşasam günlük hayat içerisinde o mesajı hatırlarım . Aynen şöyleydi mesaj :
“Gam ve kederin varsa sevin . Onlar Mevla ‘nın senin için hazırladığı buluşma tuzağıdır . Zira kederle dolu olduğumuz zaman Hakk’ a sığınır Hakk ‘ ı hatırlar ve O ‘ na yöneliriz . Çünkü çaresizlik diz boyu olmuştur . Gam ve keder bir hazinedir . Keza hüzünler gönül aynasının üzerindeki tozları üfleyen manevi bir lütuf rüzgarıdır . Sakın onları kötü bir fırtınaya benzetme . Unutma ki derdi veren Rabbim muhakkak dermanını da verecektir . Önemli olan o dermanı keşfetmektir .”
Hayat da bir keşif yolculuğu değil midir zaten ? Hepimize hayırlı keşifler !
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.