- 1032 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ÇARŞAMBA YEMEKLERİ
İnsan, belli bir yaşın üzerine çıktığı zaman bazı arayışlar içine giriyor. Bu ihtiyacın en büyük nedenlerinden biri de çevresindeki dostlarının her sene biraz daha fire vermesi. Gerçekten, frekansına uyan, yani kendi dünya görüşündeki arkadaşları ile yanlış anlaşılmadan sohbet edip dertleşmek ve günün siyasi gündemi üzerinde fikir alışverişinde bulunmak, gençken pek değil ama ileriki yaşlarda hakikaten büyük bir ihtiyaç haline geliyor. Bu nedenle, altı eski dost ile her Çarşamba gecesi birlikte yemek yiyip sohbet edebilmek için karar aldık. İkinci senesini dolduracak olan bu uygulama öyle bir vazgeçilmezimiz oldu ki, gece sonu ayrılırken büyük bir samimiyetle haftaya görüşmek üzere diyoruz.
Bizden başka bu uygulamayı yapan guruplar var mı bilemiyorum ama Çarşamba yemeklerinden duyduğum haz nedeniyle bu dostlarıma gerçekten şükran borçlu olduğumu düşünüyorum.
Şunu iyi bilin ki, bir yaştan sonra monotonluk kişinin en büyük düşmanı oluyor. İnsan kendini ne kadar bırakır, kendi içine kapanırsa çöküşü de o nispette artıyor. İleriki yaşlardaki dostlara tavsiyem, emekli duruma geçip de, çalışma hayatını sonlandırdığınızda, mutlaka bir hobinizi harekete geçirin. Zaman bulamadığınızdan ötürü bir türlü yapamadığınız, içinizde ukde kalmış kim bilir ne özlemleriniz olmuştur. Mesela, bu yönde baskı yaptığım bir arkadaşım gayet başarılı bir resim sergisi açtı. Bir diğeri marangozlukta değme ustalara taş çıkardı. Bir başkası, Ege’de zeytinlik alıp kendisinin, ailesinin ve yakın dostlarının ihtiyacını karşılayacak miktarda harika zeytinyağı üretimine girdi. Diğeri aşk şiirlerinin bir ustası oldu. İlk anda yaptıklarınız sizi bile tatmin etmeyebilir, ama sakın vazgeçmeyin. Bir sonraki yapıtınız bir öncekinden mutlaka daha güzel olacaktır. Unutmayın ki, hayranı olduğumuz ustalar o noktaya kim bilir ne büyük çabalar sonucu gelmişlerdir.
Ben şu an rahmetli olmuş bir aziz dostun ısrarı sonucu on senedir yazıyorum. Başta beni oyalayan bir meşguliyet olarak görmüştüm ama tesadüf sonrası tanıştığım bir yayıncı ile hayatımın akışı değiştirince dünyam da ve ufkum da gelişti. Bana bu yaşlarda büyük onur kazandıran üç tanesi basılı ve ikisi basım aşamasında ve sırada hazır bekleyen on tane daha romanım var. Bir şiir kitabım da bitmek üzere.
Her yaşın kendine has bir güzelliği var sevgili dostlar. Yeter ki siz yılmadan hep arayış içinde olun.
YORUMLAR
Oya Hanım.
Yeni kitaplarımın imza günlerinde benden mutlaka bir davet alacaksınız. Özel günler, değerli dostların katılımıyla değer kazanır.Teşriflerinizden büyük onur duyacağım.
Gençlikte aktiviteler de dostlar da bol olduğu için Çarşamba yemekleri gibi olaylara pek ihtiyaç duyulmuyor. Ama aynı gençlik dönemini yaşayan, aynı kültür ve aynı frekansta olan dostlar azaldıkça insanda yalnızlık hissiyle birlikte bir de panik başlıyor.
Saygılar sevgiler ve mutluluklar dilerim.