- 535 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
EŞ..............................................
Eş olmak için tüm fiziki varlıkların eşit olması lazım. Kadın ve Erkek eş olmak istiyorsa; boyu boyuma, suyu suyuma, huyu huyuma uygun olsun demek yetmiyor.
Kadının ekonomik özgürlüğü olmalı ki eş olsun, eşit olsun. Yoksa silahlar Erkek yönüne ağır basıyor (deyim yerindeyse kantarın topuzu erkek yönüne kaçıyor).
Sonuç; Ekonomik özgürlüğü olmayan kadın, Erkek cahil ve bilinçsizse en ufak hatada dayak yiyor, şiddet görüyor, horlanıyor. Kadın ise kalıp kalmamakta, ayrılmakta zorlanıyor.
Eş olsaydı, eşit olsaydı zorlanmayacaktı, horlanmayacaktı, şiddet göremeyecekti, özgür olacaktı.
Ülkemizin siyasi yönetimine bakın, kadınlar da burada eş değil, eşit değil. Neden?
Seçme ve seçilme hakkı verdik, onlara tüm kolaylıkları gösterdik demekle olmaz. Onlara eşit seçme ve seçilme hakkı vereceksiniz. Nasıl?
Önce kanun çıkaracaksınız, genel seçimlerde; her parti, her seçim bölgesinde Erkek ve Kadın seçmen listesini fermuar düzeniyle belirleyecek. Şöyle ki; birinci aday erkekse, ikinci sıraya kadın aday, üçüncüye erkek, dördüncüye kadın şeklinde olmalı ki eşitlik olsun. Eş olsun.
Bunu hangi parti yaparsa ilk demokrasi galibiyetini alır. Yasa olmadan da uygulanabilir.
Eş olmadan, eş olunmaz.
08 EKİM 2009