GARİPLER MEZARLIĞI.
..........Korkmayın sakın bu mezarlıktan geçmekten.Çocuklar bile isterlerse karanlıkta bile geçebilirler.Bu zamana kadar kimsecikleri korkutmadı bu mezarlık.Ne su satan çocukları var,ne de Yasin okuyan hocaları var bu mezarlığın.Hece taşları bile devrilmek üzere.Koyunlar otlamış içinde.Canı isteyen istediği yerden geçmiş ve orası yol olmuş.Bazı yerleri su oymuş kuru dereler gibi aşınmış toprağı.Bir ağacı yok yükselen.Hiçbir mezar yok mermerle çevrilen.Bir kaç diken bitmiş rüzgarda titreyip duran.Çiçeği ömründe görmemiş bu kara topraklar.
...........En başta Hüsmen dayının mezarı var.Bir zamanlar bağırdımı köyü titreten Hüsmen dayı.Ağanın 1 numaralı adamıydı.Ağanın eski çizmelerini giyerdi.Ölene dek sözü üstüne söz söyleyen olmadı.Şimdi de bir selam vereni yokgene.Karısı bile "Ölünce beni Dayınızın yakınına koymayın sakın"diye vasiyette bulunmuş.
............O nun yanında Ayyaş Durmuş.Hece taşı kaybolmuş.Birkaç taş kalmasa mezarı da belli olmayacak zavallının."İçen de ölüyor,içmeyen de"dermiş,durmadan içermiş.Ne buldu içermiş.Birinde köyün muzip çocukları At pisliğini sulandırıp süzmüşler,Ayyaşa içirmişler.
"Bu kadar sert viski içmemiştim "demiş.Şimdi arkasından ne gülenler var nede bir ağlayanı.
.............Şu birkaç mezarı atlayalım.Kimin mezarı ben de bilemiyorum.Şu üzeri çokmüş mezar Terzi Durdu’nun mezarı.Akşama kadar Terzihanede toplanıp dedikodu yaparmış.Ölürken melekler yaptığı dedikoduları çuvallamışlar ve karnına doldurmuşlar.Karnı küçük dağlar kadar şişmiş.Üstünü örtebilmek için kağnılarla toprak taşımışlar.Bütün atılan toprağı mezar yutmuş,yinede çökük kalmış.Terzi Durdu günahları çektikçe çukur büyümekte imiş.
............. Falcı Şakir’de burada yatıyor.Gayıbı arayıp bulan,Nazara kurşun döken,Sevdalıları büyüleyip birbirine kavuşturan Falcı dede.Herkes ona dede der.
Şakir adı unutulmuş sağlığında bile.Dede olmasına dede,hemde köyün dedesi ama bir tek torun bile yok bir fatiha okuyacak.
..............Şu Haççe bacının,Şu Zarife halanın,Şu da Murtaza emminin mezarı ve arkasından ölen 3 çocuğunun mezarı,Bunlar sıradan mezarlar.Anlatacak önemli bir hayat yaşamamışlar.Gelmişler,bir nefeslik kalmışlar ve göçüp gitmişler.
...............Şimdi geldik deli Topaç’ın mezarına.Herkes bu adama deli topaç derler.Köyün ortasında deli Topaç döner,döner önüne gelen kadını öpmek istermiş.Neden delirmiş bilirmi siniz ? İstediği kızı alamamış.Sevgilisini başka köye gelin göndermişler.Zavallım aklını yitirmiş.Hayatı boyunca da köyde bir kadın bile öpememiş.70 yıl dönmüş bütün kadınlara saldırmış ama bir tanesini bile bir sefer öpememiş.Söylenenlere göre Topaç’ın mezarında hala tekeler otluyormuş da keçiler hiç yanaşmazlarmış.
................Geldik mezarın sonuna.Bu mezar kimin bilinmiyor.Köylü bir sabah bakmışlarki mezarlıkta yeni bir mezar var.Araştırmışlar,soruşturmuşlar ama kimindir,kimler tarafından defnedilmiştir duyan,bilen,gören yok.Köyün çobanı okuma yazma öğrenmeye meraklı ya;Kağıt kalemde yok.Çekici ,murcu almış eline ve hece taşına büyük harflarle
"GARİP"yazmak istemiş.Beceremediği için "GARP"yazmış.Her gece garib’in mezarına sabaha kadar nur inermiş.Bizim ağa nursuzun biri olduğundan" Garp mezarlığına artık ölü gömülmesi yasak"demiş.
.................Garipler mezarlığının öbür ucuna en müsait yer olduğundan "Kendi okulunu kendin yap"projesi gereği okul yapılmış.İki yıl sonrada taşımalı eğitim uygulamaya başlamış olduğundan şimdi Muhtarın tavukları barınıyor.Dörünüp durur tavuklar mezarlığın kara toprağında.Benden başka gelip geçen de yok.
................ Korkmayın çocuklar bu mezarlıktan geçmekten.Bakın tavuklar da korkmuyor,ben de korkmuyorum.Siz niye korkuyorsunuz ? Kim korkuttu sizi ?