- 607 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Önemli Bir Soru.
ÖNEMLİ BİR SORU.
Anlamakta ve cevaplamakta zorlandığım bir sorum ve bu sorudan kaynaklanan çok sorunum var.
Soruma müspet, mantıklı ve makul cevap vererek sorunlarımın çözümüne yardımcı olacak dostlara candan teşekkür ve minnetlerimi arz ederim.
Saygı ve sevgilerimle.
SORU:
Kural dışı düşünce ve davranışlarından dolayı, Kazanma şansı kaybedilen bir iş, bir oyun, bir yarış veya BİR HAYATTA; şartlarda kurallara uygunluk adına herhangi bir değişiklik yapılmadan çok zor şartlarına rağmen devam etmenin bir anlamı varmıdır?
Sorumu anlamakta zorluk çeken dostlar için konuyu anlama adına kolaylık sağlayan bir açıklama.
Sevgili Kardeşim.
Güzel düşünce ve değerli tavsiyelerinizden dolayı çok teşekkür ederim.
Ancak soru " KURALLARINA UYLMADAN KATILDIĞINIZ BİR YARIŞTA, SİZİ YARIŞ DIŞI BIRAKACAK HATALARINIZ ÜZERİNDE DÜZELTMELER YAPMADAN KAZANMAYI DÜŞÜNEREK O YARIŞA ZORLUKLARINA RAĞMEN DEVAM ETMENİZ SİZE O YARIŞI KAZANMA ŞANSI SAĞLAYABİLİRMİ?"
Yani yaratıcını sizi yaratmasındaki ilahi maksatları dikkate almadan, hayatınıza hâkim kılmadan bu hayatın sonunda ebediyet ve cennet bekleyebilir misiniz?
Ve hayata anlam kazandıran İman ve ibadet olmazsa dünyanın sultanı da olsak kabre girince ne ifade eder ki.
Önemli olan hayatı iman ile zinetlendirmek, İbadet ile kıymetlendirmek ve Cennet ve Cemalullah ile de neticelendirmek olmalıdır. (TABİ BENCE.)
Not:
Kuraldışı davranan ben veya benim gibi herkes.
Hayata anlam kazandıran, yaratıcının emir ve yasaklarını dikkate almadan yaşamın ağır mücadelesini verenler acaba neyi kazanmayı amaçlıyorlar.
İman ve ibatesiz bir hayat sonu SIFIR OLAN dramatik bir sahne,
Dünya ise insanların karın tokluğuna, ağır şartlarda çalıştırıldığı bir esir kampı ve idam hükmü verilmiş infaz gününün beklendiği bir hapishaneden farkı var mı?
Madem gerçekler bu ise!
İnsan neden bu hayatı yaşarken kazandıracak şartları dikkate almaz.
Saygılarımla.
YORUMLAR
Her nefesten sorulacağı o günde Allahın rahmeti kuşatmasa klunu kul acizdir hüsrandadır..1 gözümüzün nurunu dahi karşılamaz ömür boyu ibadet etsek ayak bilekleri şişenedek..saydıkça çoğalır sağlam vucut azaları işlevleri parmaklarımızı oynatmadan bizlere verilenler...Tevbenin bile tevbeye ihtiyacı varken şöyleki tevbe eder kul iyiliklere yönelir tekrar gaflete dalar bu kez yine tevbe tevebemi ttamadım diye tevbe..
Allah doğru yoldan ayırmasın insanlar sayarlarya şukadar okuduk 1kezde alıp verdikleri nefesleri saysalardı acaba tüm ibadetleri 1nefesin değerini ödeye bilirmiydi..asla ödeyemezdi..Bizleri en güzel şekilde yaratab lutfeden rahmetiyle şefkatiyle bizi sevindiren Rabbimize Nekadar hamd etsek azdır..konusu güzeldi saklanmış az soru içinde okadar..Allah razı olsun ..selam ve dua ile..
Kurallara uymadan o yarışı kazanma şansımız elbette yok.
1. kural nedir? İman
Süre çok kısa ve geri dönme şansımız yok.İçinde iman olan biri diğer hatalarını da az çok düzeltme cabası içinde olur. İçinde iman olmayan kişinin zaten kazanma gibi bir hedefi yoktur.
İçimi sızlatan uykularımı kaçıran çok önemli bir konu.
Rabbim cümlemizi kul hakkından korusun. Çok geç olmadan zamanı iyi değerlendirenlerden eylesin inşallah amiin .
Allah razı olsun
Selamlar saygılar
Sevgili Kardeşim.
Güzel düşünce ve değerli tavsiyelerinizden dolayı çok teşekkür ederim.
Ancak soru " KURALLARINA UYLMADAN KATILDIĞINIZ BİR YARIŞTA, SİZİ YARIŞ DIŞI BIRAKACAK HATALARINIZ ÜZERİNDE DÜZELTMELER YAPMADAN KAZANMAYI DÜŞÜNEREK O YARIŞA ZORLUKLARINA RAĞMEN DEVAM ETMENİZ SİZE O YARIŞI KAZANMA ŞANSI SAĞLAYABİLİRMİ?"
Yani yaratıcının sizi yaratmasındaki ilahi maksatları dikkate almadan, hayatınıza hâkim kılmadan bu hayatın sonunda ebediyet ve cennet bekleyebilir misiniz?
Ve hayata anlam kazandıran İman ve ibadet olmazsa dünyanın sultanı da olsak kabre girince ne ifade eder ki.
Önemli olan hayatı iman ile zinetlendirmek, İbadet ile kıymetlendirmek ve Cennet ve Cemalullah ile de neticelendirmek olmalıdır. (TABİ BENCE.)
Necdet EREM tarafından 1/22/2010 10:38:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Soru cevabını içinde barındırıyor zaten.... herşey kurallı yaşamak için görünmesine rağmen...
Böyle bir iş, oyun, yarış veya hayatın kendisi, zaten o şartlar değişmeden yaşamak ve kuralların adaletsizliği üzerine kurulmuştur... kısaca kuralları zararsız olarak kullanıp kullanmamak tamamen kişinin kendi isteğidir... ister kurallara uyar, ister uymaz.. kurallar ister ona zarar versin, ister vermesin... çünkü bu da kişiden kişiye değişir...
>Dolasyısıyla içinizden ne geliyorsa onu yapın... pişman olmazsınız... tabiiki hep iyi düşünün.... iyisini ve güzelini hayal edin.... tabiiki 3 kere düşünüp bir kere hareket edin... ve hep dua edin... hep dua edin... çok önemli... Allaha kızsanız da isyan noktasına gelsenizde hayatta hiç birşey istediğiniz ve Allahtan beklediğiniz gibi olmasa da dua edin... gerçekten çok önemli...
saygılarımla