BABA ÖZLEMİ 7
BABA ÖZLEMİ 7
Akşam eve gidince annesi ve ablalarına olanları anlattı.
“ Çok üzülüyorum böyle insanlara, bizler hiç yoksulluk görmedik, aç kalmadık, sağ ol anne”
Diye sarıldı annesine. Ama derdi başka idi. Annesi onun böyle sarılıp öptüğü zaman bir şeyler isteyeceğini iyi bilirdi. Ablası ile gülüştüler
“ Yalakalık yapma, ne istiyorsun söyle “dediler.
Kader, biraz küskün,
Bir şey istediğimi de nerden çıkardınız” dedi.
“ hadi hadi biz seni senden daha iyi tanıyoruz ,söyle bakalım hangimizin giysilerini götüreceksin götürürken söyle de, aramayalım bari” dedi
Kader güldü,
“Sizde çok var, hem giymiyorsunuz, bende yayıntı olmasın diye götürüyorum, dolapları boşaltıyorum ama size iyilik yaramaz ki”
Sonra laf karışmasın diye,
“Bu sefer ne sizden, ne annemden, erkek giysisi lazım” dedi.
“Anne hasta adama pijama lazım ve çamaşır, versen dükkândan bir havlu”
Ablası güldü.
“ Kolonya, peçete başka kızım” dedi
Küçük ablası lafa karıştı,
“Kız sen hastaneye her gün bir şey götürürsen bizi batırırsın, anne yandık bu daha stajyer hele bir hemşire olsun bizim evde eşya kalmayacak”
Dedi güldü hepside.
Anne ” benim kızım yapmaz ablaları, o yalnız giyecek aşırıyor, bak benim kalın ceketim yok”
Dedi annesi,
“Aman anne, onun modası geçmişti de ondan onu verdiğim .Kadın nasıl dua etti bilsen anne, görsen sende sevinirdin “
Büyük abla,
“ Benimde botlarım yok olmuş gibi geldi bana yerinde görmedim”
Kader güldü ,
“Bu bahsi kapatalım anneciğim yarın istediklerimi verir misin, yoksa büyük babamın kilerinden mi alayım” dedi
Onlar böyle konuşurken kapı çalındı. Gelenler lale ve kocası idi . Kader sevinçle “kimler gelmiş” diye ikisine de sarıldı
“ Dur kız”
Dedi büyük babası “bunun neyi var, gene istiyor”
dedi gülerek. Salona girdiler
“aman büyük baba insan sevdiğine sarılıp öpmez mi?”
“Öper, öper, hele menfaati olunca”
Hepsi birden güldü. Büyük baba,
“gel gel bakalım derdin ne, ne istiyorsun canım” dedi
Kader,
Annemden istedim ben, eğer vermezse senin pijamalarına göz koyuyordum. bir hastamız varda, öyle sanıyorum pijaması yok, bu gün yatırdık da”
Hepsi birden güldü.Büyük babası,
“ E kızım, sen herkese pijama, terlik dağıtırsan, biz de başkalarından isteriz böyle giderse kızım, sen bizi batırırsın” dedi.
Kader “ bak terlik unutmuştum”
Diye fırladı terlik aramaya aşladı. Ablaları kahkaha ile gülüyorlardı,
“ Benimkileri alma” diye.
Çok güzel bir ortam vardı. Gülerek sohbet ettiler.
“ bu kız kime çekti, bu kadar yufka yürekli” diye “Evi soyup soğana çevirecek” dedi Hülya.
Ertesi gün, kader elinde poşetle gitti hastaneye doğru, hasta adamın yanına. Tahmin ettiği gibi
Hastane pijamaları vardı üstünde. “ demek yok” sonra hasta bakıcıya yaklaştı,
“Ali efen di sizden bir şey rica edebilir miyim?”
“Buyurun hemşire hanım” dedi.
Ali efendinin eline biraz para sıkıştırdı ,
Şu yeni yatan adam var ya, onu banyoya götürsen, bir yıkansa, tıraş olsa, bak yeni giysiler getirdim bunları giydirsen” dedi
Hasta bakıcı ne yapacağını bilemedi. Parayı önceden almıştı. Gülerek “ ne iyi kızsın sen” dedi. “Tamam yapayım”
“Doktor gelmeden yap, biliyorsun diğer doktor çok titiz, adamcağıza bir şey söylemesin”
“ Tamam” dedi. Ali Efendi,
“Hemen şimdi, ben gidiyorum sonra gelirim”
Öğleye doğru, işi bitince geri geldiğinde şaşkınlıktan adeta dili tutuldu. Yaşlı adam gitmiş, yerine gayet temiz, gülen yüzlü biri gelmişti. Önce tanıyamadı ama pijamaları görünce onun olduğuna inandı. Yanına yaklaştı,
“Merhaba nasılsınız” dedi.
AYŞE KARAN
YORUMLAR
Bence kalpler birbirini bulup buluşuyor burada.
Çünkü geerçekten bende evde ne var ne yok verirdim,hatta kızarlardı da.
Ama annemde pazarda alışveriş yaptığı pazarcının çocuğuna bile örgü örüp götürüyordu,aslında ondan kaptım demek. Kendi öyle alıştırdı ama aşırı gittiğimde kızardı.
Çeyizlerimin hepsini evlenecek bir genç kıza verince epeyce üzülmüştü. İnsan bari şunu şunu vermez diye bir kaç parça saymıştı. Verdiğime kızmadı da, hepsini verdiğime alındı sanırım. Ama yine de uzatmadı konuyu.
Öykün, yaşadığımız hayattan anılar hatırlatıyor hepimize, sevgilerimle canım..
Can, yazını okuyunca aklıma bir fıkra geldi, bana da köyümüzün cami imamının karısı anlatmıştı.
Cami imamı Teravi namazı öncesi, vaaz verir.
-Evinizde fazla eşya, giysi bulundurmayın ihtiyacı olanlara dağıtın. der.
O akşam imamın eşide camide duyar bu vaazı. Ertesi gün ne var ne yok dağıtır evden. İmam eve gelir bir de ne görsün evde eşya kalmamış.
- Hanım noldu eşyalara ? der.İmamın eşi de
-Efendi sen demedin mi fazlalıkları dağıtın diye. deyince İmam
-Sen ne yaptın hanım,O sözler imamlar için değil di, vatandaş içindi.
-
Evi soyup soğana çevirecek dedi hülya
Ertesi gün kader elinde poşetle gitti hastaneye doğru hasta adamın yanına tahmin ettiği gibi
Hastane pijamaları vardı üstünde demek yok sonra hasta bakıcıya yaklaştı Ali efen di sizden bir şey rica edebilir miyim?
Buyurun hemşire hanım dedi âli efendinin eline biraz para sıkıştırdı şu yeni yatan adam var ya onu banyoya götürsen bir yıkansa traş olsa bak yeni giysiler getirdim bunları giydirsen dedi
Hasta bakıcı ne yapacağını bilemedi parayı önceden almıştı gülerek ne iyi kızsın sen dedi tamam yapayım doktor gelmeden yap biliyorsun diğer doktor çok titiz adamcağıza bir şey söylemesin tamam dedi Ali Efendi hemen şimdi tamam ben gidiyorum sonra gelirim.
Öyleye doğru işi bitince geri geldiğinde şaşkınlıktan adeta dili tutuldu yaşlı adam gitmiş yerine gayet temiz gülen yüzlü biri gelmişti önce tanıyamadı ama pijamaları görünce onun olduğuna inandı yanına yaklaştı merhaba nasılsınız dedi
Çok güzel duygu dolu harika dizelerdi can ve okudukça kendimi gördüm sanki o hemşire kızımızda ben de böyleydim çok yufka yürekliydim aynilerini annem bana derdi, derdi ama onun da benden kalır yanı yoktu ,rahmetli annem de öyleydi yoldan geçen dilenciyi çevirir karnnı doyurur öyle salardı işte can şimdi ardından iyilikleri konuşuluyor hani bir szö var ne verirsen elinle o gider seninle, oraya da götüremeyeceğimize göre giderken bence sağlığında vereceksin ki arkandan rahmetle anılasın o kızımız en güzelini yapıyor bence, inan böylelerinin sıkıntısı hiç olmaz en yok zamanlarında bile rabbim korur gözetir böyle kullarını ben bunları çok yaşadım can bir gitti belki ama inan beş geldi onun için hep veren ellerden olsun tüm eller Allah'ta cömert kullarına çok daha cömertçe davranıyor hatta annem hep derdi ki cennetin kapını cömertler açacak,bu dünyada iyilik ve paylaşım kadar güzel bişi yoktur sanırım ve bu güzel dizeleriniz bu konuda insanlarımızı daha duyarlı olmaları yolunda etkileyecektir, duyarlı yüreğinize ve muhteşem dizelerinizi gönülden kurluyorum harika bir konu, harika bir hikayeydi can gönülden kutluyorum o güzel yüreğini candan öpüyorum bitanem sevgi ve selamlarımla...
Kader babasını hiç beklemediği bir yerde bulacak anlaşılan.
Diyaloğlar çok güzel. Özellikle Kader'in annesine yaklaşımı. Sanıırm tüm çocuklarımız aynı. Bir şey istediklerinde en tatlı hallerini takınırlar yüzlerine.
Devamını merakla bekliyorum sevgili dost. Sevgiler yüreğinize