EVLİLİKTE YAŞ FAKTÖRÜ
EVLİLİKTE YAŞ FAKTÖRÜ
Eşler arasındaki yaş farklılığı hususu, tartışıla gelmiş bir konudur. Farklı fikirler ortaya atılsa da şahsen tercih ettiğimiz görüşe göre erkek, eşinden en az 2 yaş büyük olmalıdır. Çünkü erkekler fıtraten ve ruhen bayanlara nispeten daha güçlü ve dayanıklı oldukları için, eşler arasındaki dengenin sağlanması açısından erkeğin yaşça büyük olması önem arz etmektedir. Ayrıca, yaş farkındaki üst sınırın ise 7 olması gerektiği görüşüne katılıyoruz.
Peki evlenmenin yaşı ne olmalıdır?
Resmiyette 18 olan evlenme yaş sınırının aşağısını tavsiye etmemiz açıkçası çok doğru olmasa gerektir. Ülkemiz insanının coğrafî ve iklimsel şartlara bağlı olarak, fiziksel ve ruhsal gelişimini dikkate aldığımızda ise şu hususları söyleyebiliriz: 19 yaşından önce gerçekleşen evliliklerde genel olarak ruhsal uyumun zayıflığı göze çarpmaktadır. İstisnaları olmakla birlikte, genç yaşta evliliğe kalkışan kişiler maddi anlamda sıkıntılar yaşamaktadırlar. Hayatının baharında olan ve henüz çocukluğu tam olarak üzerinden atamamış bireylerin (bilhassa erkeklerin) maddî açıdan yeterli olmaları pek de mümkün görünmemektedir.
Yine aynı şekilde erkeklerin askerlik hadisesinin getireceği ailevî zorluklar da göz ardı edilmemelidir.
‘‘Hagen’’ isimli bilim adamına göre, evlilikte erkeğin 25, bayanın ise daha küçük yaşta olması idealdir. Zaten erkekler iyi çocuk yapabilme kabiliyetlerini genel olarak 24-25, bayanlar ise 17-21 yaşları civarında, kazanmaktadırlar.
Bütün bunlarla birlikte, birbirini seven ve kaynaşan kişiler için bilim adamlarının kriterleri değil, gönül kriterleri geçerlidir.
Tuğrul ÇALIŞKAN [email protected]
YORUMLAR
Evlilikte eşler arasında ki yaş çok önemli değil bana göre. Önemli olan kafa yapılarının uyuşması ve sevgidir.
Bir delikanlının ya da bir genç kızın evliliğe adım atması için önce ekmeklerini elelrine lamaları, kendi ayakları üstünde, bağımsız bir şekilde durabilmeleri gerekir. Bu da kadın için en az 21 yaş, erkek için 25-26 yaş olduğuan göre en az evlenme yaşı erkeklerde 25, bayanlarda 21 olmalıdır diye düşünüyorum.
Güzel bir konu. Özellikle 70 yaşında ki adamın 18 yaşında ki bir kızla evlilikleri gündemde iken.