- 1551 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
BİR
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
YORUMLAR
Hak aramak?
yani kultur koruma adi altinda terör ve ayrimcilikla yasadiginiz topraklarda beslenerek öyle mi?
amerika soruyor.. Turkiye'nin kara muratlari kim?
ayrimcilar cevap veriyor;
"Biz" !
karsidan PKK cikiyor ve cevapliyor;
hayir "BIZ" !
yaw siz sizseniz, "BIZ" kimiz o zaman?
ne komik bir durumdur bu yahu!
beyinlerine deli gömlekleri giydirilmis bir kac yorum gördum sayfada. vallahi cok gulunctu..!!
Turkiye piş agzima düş :)
PKK yata yata buyur (imrali'da :)
bir dönum toprak yan gel osman :)
tehlikeli madde bagimlisi (!) sömurgeci usagi "YANGELIZIMCILER" in izledigi politika bu iste.
saygilar efem.
VATAN "BIR" DIR Bö-LüN-MEZ.
SON KEZ, GENELE YAPILMIŞ AÇIKLAMALAR:
Herkesin haklı olduğu bir konum ve buna bağlı bir durum olamaz ! Böyle bir şey yoktur...
Olan biten çamura yatmak, geçiştirmek, bilgi birikimsizlik ve bulunduğu konumun getirdiği bölümsel çıkar ve şartlar gereği, konuşarak çamura yatmaktır.
Ben bilgiden, yaşadığımız verili olgulardan ve bunlardan çıkarsayacağımız, bize ait bir öz ve özgünlüğe sahip din, sınıf ve ulusal bütünlüğe ve de özgün çözümlere varmak şeklinde bahsediyorum, yazdıklarımın özetinde...
Net sorular soruyorum. Olayları ve olguları anti emperyalizm, işbirlikçilik ve anti kapitalist karakterde olup, olmamasına göre ve Türk ulusal tamgörü temelli bir bakış açısına sahip bulunup, bulunmamasına göre değerlendirerek çözümlemeye çalışıyorum.
Bunu dışında, bunları önemsemeden yapılacak tüm yazışmalar geçiştirmektir, tevatür etmek ve mugâlata yapmaktır.
Ha, bir de ! Bilgisizliğin ve buna bağlı cahallığın verdiği, alay, hakaret ve aşağılama doğmatizmi görüyorum yazılanlarda. Buna çok üzülüyorum !
Haksız olan emperyalizmdir. Sömürgeleşmeye verilmiş etnikçi, mezhepçi, cemaatçi oluşumların desteği ve buna bağlı olarak, sürekli yineleyip durduğum, örneklerle açıklamaya çalıştığım emperyalist işbirlikçiliğidir.
Etnikçiliğin her türü, işbirlikçiliğinden ve emperyalizme bunca güvendiğinden efelenebilmektedir mesela...
Her türden mezhepçilik, aslı ve temeli Türk ulus toplumsalı içinde olan sunnilik ve aleviliği, tamamlanmasının 1923 Türk Aydınlanma Devrimi'nin zorunluluğu olan, Türk "ulusal sorun"unundan ayrıştırma maksatlı bir gayret içinde olduğu için, başka tür işbirlikçilikdir diyebiliyorum.
Yine her neviden ve özellikle bu bağlamda Said-i Kürdi (Nursi) referanslı din ve cemaatsal yaklaşımı, Hristo-Judaik bir güdüme girdiği, bunlarla yaptığı işbirliği ile; Türk itikat, amel ve ibadet dizgesini bozucu karakterde olması nedeniyle, sahte niteleyerek, alenen emperyal işbirlikçi yapıdadır diye iddia ediyorum.
Doğru, gerçek veya hak tektir. Herkesin haklı olduğu bir mantık sadece ilkel, bölümsel ya da grupsal veya hadi bilemediniz mezhepsel veyahut ta cemaatsal haklılığı; bütünsel doğru ve haklılık gerekçesi yapmaz, yapamaz diyebiliyorum ! Böyle bakan kendini kandırır.
Son olarak yazışmalarda da esas olan, bilgi birkiminizde olanı, saygı ve çözebilmeye amaçlı olarak, yanlışları nesnel gerekçelerle açıklayabilerek, böylece çürütebilmektir diyebiliyorum...
Bunu, bu biçemle yapanları, çok önemle ve çözüme yönelik olarak okumaktan elbette çok mutlu olurum.
Sonuç olarak şöyle bir önerme ile konuyu bitiriyorum:
Temelinde emperyalizm, sömürgeleşme, istiklal-i tamcılık ve anti kapitalist bir bireycilik ve bunların bütüselliğinden oluşmuş -ulusal tamgörüler- içermeyen her yaklaşım, saçmadır, zırvadır ve hep büyük güçlere ve emperyalizme işbirlikçilik ve kuyrukçuluk etmeye zorunludur !
Buna ve bundan kaçınmaya ise yapacağımız fazlaca bir şey yoktur, ne yapsak işbirlikçi ve kuyrukçu kalmaya mahkumuzdur !
Kendini, içinde bulunduğu her hangi bir etnik yapının menfaatine veya cemaat yapısının çıkarına veyahut mezhepçi önemsemelere göre tanımlayan ve bunun getirdiği "emik" bakış grupsallığını , tüm bunların dahil olduğu "etik" bir üst ulus toplumsal yapıdan soyutlamaya değişen ise ilkeldir, feodaldir ve hepsinden önemlisi ırkçıdır!
Yaptığım yazınsal katkıların proveke etmeye yönelik olduğuna dair suçlamalar var ! Buna dünden beridir çok üzüldüğümü ifade etmeliyim, söylenenleri ve yazılanları hep çok önemseyerek okuyorum.
Söylemeye gerek duymasam da, böyle bir maksatla yazan, kendi payıma söylüyorum; şerefsiz ve haysiyetsizdir ! Bu nedenlerden ötürü ve artık, site de yazılan yazıları çok önemseyerek, çok değer vererek okumayacağım.
Yine benzer nedenlerden dolayı yazdığım katkı, eleştiri ve polemik yazılarını da, sadece bunun "edebi ve bilimsel yöntemler" olmasını bilenlere, en önemlisi ise; çözüme yönelik yazmayı önemseyenlere yapacağımı ifade ediyorum.
Esenlik ve saygıyla...
Göktürkmen tarafından 10/8/2009 10:09:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir milleti yıkmak isteyenler onun önce milli sembollerine milli değerlerine ve bu uğurdaki özel şahsiyetlerine hucüm ederler...Ya da milletinden Türklüğünden bahsedenleri ırkçılık ve faşist olarak etiketleyip akıllarınca bu yoldan böyle vazgeçireceklerini sanırlar...
Bizim tek derdimiz sınırlarımızın ve Türkün vatanının, dilinin ve genelenksel özelliklerinin korunması ırkçılık oluyor ama sizinki hak aramak oluyor...Komiksiniz hepiniz....
* Bir ulusun bir ulusu yok sayması IRKÇILIKTIR !
* Afrika kökenli bir insana ZENCİ demek IRKÇILIKTIR !
* Kürt kökenli bir insana KRO demek IRKÇILIKTIR !
* KÜRTÇÜ,TÜRKÇÜ gibi kelimeler kullanmak IRKÇILIKTIR !
* Ötekileştirmek IRKÇILIKTIR !
* Bir ulusun kültürüyle, diliyle, tarihiyle, diniyle dalga geçer gibi aşağılayıcı yazılar yazmak IRKÇILIKTIR !
Guldane Dal tarafından 10/6/2009 11:55:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Arkadaşım yazınız ve tespitleriniz genel olarak doğru fakat bizim
Bu devleti yöneten siyasetcilerimizinde suçu yok değil hani
İki yüz yıldır yanan bu ateşi söndürmek yerine tabiri caizse
onlar (Kürtler) bu ateşin üstüne tiner döktükce bizimkilerde benzin dökmüş hep.
halbuki bu sorun bu kadar büyütülmeden
Bazı gereksiz kısıtlamalarda yapılmadan çözülebilir
ve bu günlere kadar gelmeye bilirdi bu sorunlar bence.
şimdi ise bu ateşin üzerine tineride benzinide kendi çıkarları
için malesef dış güçler dökmekte
ve kardeşi kardeşe kırdırmakta.
Yani bir kez ok yaydan çıkmış
işimizse çok zor artık
Allah hepimizin yar ve yardımcısı olsun.
kro kelimesine gelince,
arkadaşlar bence kro görgüsüz ve cahil demekse eğer
bu krolar okur yazarlardanda,doğudanda,batıdanda,güney ve kuzeydende çıka bilir pekala her ne kadar Kürt kökenli kardeşlerimize istinaden şimdiye dek dile getirilmiş bir kelime olsada..
birde şuna bir anlam veremiyorum
genelde çok bilmiş solcular sağcılara
yıllardır falanda filan
yine çok bilmiş sağcılarsa
solculara filanda falan diyip durur hep
doğru yolu ne zaman bulacaklar sağcı ve solcu olmak ,sağcı ve solcu oldurmak şartmı doğrusu merak ediyorum.
Mustafa Kemal Atatürk Kimlere Karşı Savaştı Hatırlasınlar
Hoş, Gerçi Onada Diktatör,Faşist,Dinsiz Diyorlar
Bizim kör ve Ama lar.
Selam Ve Saygılarımla.
EMPERYALİZM, İŞBİRLİKÇİLİK ve BUNLARIN KÖLELERİ ÜZERİNE:
Bir dizge vardır. İnsandan başlar herşey: Aile, sülale, kabile, etni, ulus şeklinde vb. bir dizgeyle devam eder...
Şimdi, bir ulusu ( tüm genel kabul görmüş toplumbilimsel dizgeyi, ileri akan tarihsel çizgi içinde geriye doğru işletecek şekilde) parçalayıp, içindeki etnilerden "yeni" çıkarmaya çalışmak, bu etniyi de büyük güç ve politikaların dayatmalarıyla; etnik, mezhep ya da cemaal ulus(cuk)lar haline getirmeye çabalamak, ne kadar mâkul ve niye bu kadar kolaydır ?
Sahiden o kadar kolay mıdır veya !
Türk " ulusal sorunu" veya uluslaşma aşamasını savunanlara da, sonra tutup hakaretler ederek ve " ırkçısın" naraları atarak yapılan saldırıları savunmak, neden bu kadar normaldir ya peki ?
Devletin adını "Anadolu, yok olmadı mı, Ilımlı İslam ve Demokratik Cumhuriyeti" yapmalı, Türkiye denince bir "ırkı" hatırlatıyor diye saçma ve zırvaca öneriler yapıp, sonra; feodal ve ilkel aşiret toplumsal yapıdan, adı güya "Kürdistan" olacak yeni bir ulus/ülke kuracağız deyince, onun adındaki ""Kürdistan" yaftası neden azınlık ve etnik, bir ulus olmamışlık ırkçılığını ve bundan mamül azınlık faşizmini hatırlatmıyor olacak ?
Hiç mi insafınız yok yahu sizin, bunları yazarken ?!
Yani bu kadar utanmazlık ve edepsizlik olur mu? Bunca zıvanadan çıkmışlığın altındaki mâlum ve asıl sebep üzerine neden durup, düşünmeye çekiniyorsunuz ?
Sürekli yazıp soruyorum, bir Allah'ın "etnik faşisti", bir "diyalogcu" cemaat üyesi veya bir "mezhebin faşizm"ine sarılmış moronluk, çıkıp ta bunun aksini söyleyecek iddialarla bana cevap vermiyor?
Saldırıyor, kendince suret-i haktan görünüp, sadece aşağılıyor ve saldırıyor... Eveliyor, geveliyor, ama bir türlü sorduklarımıza cevap vermiyor... Adeta "yoksun" diyor, bilgisizliğinin cehaleti ile aklı sıra ve de akl-ı evvelcelikler ederek !
Bu kadar mı birikimsiziz ya arkadaşlar !?
Sizin bu yaptıklarınızın emperyalizmle, işbirlikçilikle, beslemelikle apaçık bağlantısını herkes görüyor, kendiniz dahi bunun farkındasınız. Bu artık çuvala sığmaz bir gerçek iken, azıcık utanıp sıkılarakta olsa, bunu üzerinize dahi almıyorsunuz, hep bu soru ve tespitleri geçiştirmekle kalıyorsunuz !
Bu kadar mı tabiriyle "sağıra ve salağa" yatılır ?!
Bize bu konularda cevap verecek, bu konuda yazacak, kendi toplumbilimsel oluşumunun emperyalizmle ilişkisini ispat edebileceğimiz veya bu iddamızı çürütecek bir tane dahi fikir namusu olan etnikçi, mezhepçi veya dinsel/ cemaatsal (güruh ve sürülüğün farkında olan) yapının elemanı da mı yoktur bu site de ?!
Hepsi kaypak güreşir, hepsi sorduğuna cevap vermekten imtina eder ?!
İşte apaçık yazıyorum. Ülkedeki, başta siyasi Kürtçülük olmak üzere her türden etnik faşist oluşum emperyal beslemesidir !
Dinsel ve cemaatsal gruplar yine ona keza; itikat, amel ve ibadet dizge bozucu sahtekâr müslüman tayfasıdır. Ve emperyalizmin paralı askeridir.
Kimliksiz ve kripto sığlığına indirdikleri mezhepçilikle aslı Türkmen olan "Aleviliği", siyasal ve bölücü köksüz bir "Alevicilik" e indirgeyenler ise anlatamayacağım kadar tanımsız garibelerdir.
Bunun bana aksini ispat edecek, bir tane bile fikir ve bilgi birikim namusu olan, " içinde Türk geçen tüm kavramlara takıntılı ve özürlü" veya tam tabiri le söylersek "maskeli" yok bunların içinde Birtengri aşkına ?
Kendiniz yazıp ve yazdıklarınızla bildiğinizi okuyarak, yine kendiniz, size verileni papağan gibi, sürekli tekrar ederek, karşınızdakini de kasıtlı, cevapsız bırakacak şekilde, nereye varabileceğimizi saniyorsunuz?
Böyle polemik mi, eleştiri mi ya da asıl amaç olan "nesnel doğruya" ve çözümler anlamında yeniye varacak tartışmalar münazarası mı olur?
Neden ve ne(le)rden gelen bir güvenden dolayı yapıyorsunuz bunları Birtengri aşkına, lütfen söyler misiniz !?
Son olarak ise; tüm yazılarınız genelinde söylemek istiyorum, içinde her ne kadar bölümsel (sınıfsal/dinsel) sayılabilecek farklı yaklaşımlardan dolayı katılamadığım yerler olsa da, tümü birbirinden bu değerli yazılarınız için, sizi can-ı gönülden kutluyorum sayın A. Özdemir bey...
Yazınızı da tam olarak puanlıyorum.
Saygılarımla...
Göktürkmen tarafından 10/7/2009 2:14:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Adı üstünde Edebiyat Sitesi'nde ;
Edebi değer taşımayan
Dahası sıradan bir "kişisel yanıt" niteliğinde
Bilgi değil /fikir
Kaynak değil / laf kalabalığı
ve
Tamamen subjektif ön yargılarla kaleme alınmış
En önemlisi yığınla "imla ve yazım hatası" dolu bir yazıydı...
...ve Üslup çok sıradandı...
Ayırdığım zamana değmedi...yazık...