- 1251 Okunma
- 9 Yorum
- 2 Beğeni
KOMŞUNUN HİNDİSİ
Kışın soğuğu iliklere kadar bıkmadan donduruyordu.Ekmek almaya bile üşenilirken ve evde yiyecek birşey yokken komşuları hacı birbiri ardına hergün etli butlu bir hindi kesiyordu.
Sanki komşusu açken tok olan ümmetimden değildir.hadisini duymamış yada duymamazlıktan geliyordu.
kokusu komşunun mutfağına direk geliyor aç olan midelerin zillerini çaldırıyordu.
evin derslerden başka her türlü hinliğe kafası çalışan büyük oğlu sonunda bu işede el koymuştu.
Saat gece yarısını çoktan geçmişti.misafirliğe gelen dayısının çocuklarınıda ayartıp,
komşuları hacının kümesine gizlice sızmışlardı.
seçtikleri saat oldukça isabetliydi ..yoksa o kadar hindinin gürültüsüne mutlaka damlardı hacı.
el yordamıyla en iri hindiyi seçtiler.
şimdi sıra ablasını uyandırıp,ona hindiyi yoldurmak ve pişirtmekti.
bu hiçte kolay olmayacaktı.
Ablası önce kafiyeli beddualarını sıraladı..arada misafir gelenler olmasaydı bunu yapmayacağınıdefalarca söyledi.
her bir tüyü yoldukça , otomatiğe bağlanmış gibi söyleniyor homur homur homurdanıyordu.
bir ara bunu yaptığını hacıya söyleyecem deyince yüzüne okkalı bir tükrük yedi.
kardeşi onlarda hakları olduğunu fakat bunu vermedikleri için bu işe kalkıştığını söyleyip ortalığı az da olsa sakinleştirmişti
Arkasını dönüp dayısının çocuklarına doğru kahkahalarla gülmeye başladı..
Hindinin kaybolduğunu görünce hacının yüzünün ne hal alacağını çok merak ettiğini söyledi ali.
sırayla taklitler yapıp hacının kulaklarını çınlattılar.
vakit sabaha yaklaşıyordu.artık hindi pişmiş kokusu mis gibi yayılmıştı.
pilavı pişiren ablaya övgüler yağıyordu.
sofraya oturduklarında sabah ezanı okunuyordu..kendilerince macera yaşamış fakat bunun birde sabahı vardı.
Uykusuzluktan gözleri açılmıyordu.
dayısının çocuklarından kadir,kemik ve tüylerinin yok edilmesi gerektiğinin altını çizdi.
hemen bahçede münasip bir yer kazıldı ve oraya gömüldü.
Sabah onlar mışıl mışıl uyurken kapılarının tokmağı hızlı hızlı dövüldü.
Hacının hizmetkarı hindinin kaybolduğunu bilgilerinin olup olmadığını sordu.
ablanın hayır deyişine derin bir oh çektiler.
fakat potansiyel suçlu konumuna düşmemek için bütün gün hindiyi aradılar.
Hacıyla
Sonunda hindiyi kapıyı zorlamadan ve öbür hindilere zarar vermeden kapıyı arkasından nazikçe kapayan türü henüz bilinmeyen bir tilkinin götürmüş olabileceği varsayımında hemfikir oldular....
YORUMLAR
Bu büyüklükte olmasa da biz de çocukken sağlam hırsızdık. Özellikle de mahalle bakkalının dükkanın kapısı önüne koyduğu gazoz kasalarından gazoz şişelerini çalar, şişeler iadeli olduğundan adama satardık yine. Yani bakkal hem şişeyi geri getirene para ödemiş olurdu hem de biz hırsızlara. Bazen aynı gazoz şişesini iki-üç kez sattığımız olurdu.
Çocukluk işte..Ama bu hikayedeki hacı amca fazlasıyla hakketmiş hindisinin çalınmasını. Tilki hikayesi ise yalan sayılmaz. O çocuklar da az tilki değillermiş hani))))))
Güzel hikayeydi. Beğenerek okudum.
Selam ve sevgiler
ummueytem
teşekkürler ziyaretiniz ve yorumunuz için