- 1269 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
*- CÜMLELER
Düşmanına bile yeri geldiğinde elini uzatabilme anlayışı içinde ol ve hayatını buna göre tesis et.
Sana uzatılan eli geri çevirme. Ama körü körüne bir güven duygusu içinde de olma.
Dikkatli ve uyanık ol.
Her zaman barış ve dostluktan yana tavır al.
İnsanları kusurlarından dolayı hor görme.
Yaratılmış olanı (Yunus Emre’nin deyişiyle) yaratandan dolayı sev. Hiç kimse mükemmel değil. Sen bile…
Birileri sana karşı bir mücadele başlatmış olabilir mümkünse çatışma. Ama başka çare de yoksa gereğini yap, asla geri çekilme.
Somurtmak insanın kendisinin bile katlanamayacağı bir edimdir. Gülümse. Her yer karamsarlarla dolu zaten. Pozitif ol.
Kimsenin hata ve kabahatini ortaya çıkartmak için uğraşma. Aynı şeyi bir başkasının sana yapması durumunda alacağın tavır ne olurdu onu bir düşün. Birinde bir hata görmüşsen, eğer mümkünse o hatayı muhatabını rencide etmeden düzeltmeye çalış.
Ve sen bile akıl ve mantığının yanında muhakeme yeteneğini de kullan ki hataya düşme ihtimali azalsın. Hata yapmamış hiç kimse toktur. Yaptığın hatalardan dolayı kendini ve başkalarını suçlama. Hatalarını kabul et ve onlardan ders çıkartmayı bil. Bil ki insanın kendi hata ve kabahatlerini içtenlikle kabul etmesi erdemdir.
İnsanlara yumuşak davran. Sevgiyle yaklaş. Bil ki nasıl davranırsan genellikle o şekilde karşılık bulursun.
Saklamaya başlamak yalan söylemeyi de yanında getirir. Bu yüzden basit ve açık seçik bir hayat tarzı benimse.
Kendini hiçbir şey ve kimseyle asla kıyaslama. Kıyaslamak insan kusurlarından biri olan kıskançlığı körükler.
Kıskançlık ilkel bir duygudur Sen hiç kimseyi kıskanma.
Örnek alman gerekenleri örnek al ama sakın kendini onlara benzetmeye çalışma.
Hayırlı ve üretken bir ömür dile.
Kendin ol, kendin gibi yaşa. İyi yaşa, çok yaşa ama sakın boş yaşama.
RECEP AKIL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.