- 2538 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Risk almak nedir?
Bugün ders calisirken aklima lise birden bir anı geldi. Sizlerle paylasmak istiyorum:
Isvecce hocamiz iri yari, catik kaşli, bana vikingleri animsatan bir adam. Birgün bize kompozisyon sinavi yapacagini söyler ve aynen Türkiye’deki ögretmenlerin yaptigi gibi, kagit ve kalem cikarmamizi buyurur. Hepimiz hazirliksiziz. Henüz lisenin bizlere sundugu atmosfere alisamamis olmanin verdigi telas icerisindeyiz. Hele ben kalpten gitmek üzereyim. Isvecli olmamama, hatta Isvec’te sadece bikac sene yasamis olmama ragmen, en az isvecliler kadar iddialiyim. Lakin gelin görün ki, sürekli en basarili olmak istemenin verdigi hirs beni cok zor durumlarda birakabiliyor. Sinifta belki de en telaslisi benim. Önümde silgim, kalemim ve bana bos bos bakan kagit parcam. Sinavin konusu " Risk almak nedir?" Gözlerim surekli hizla akip gecen zamanda. Icimden yazmak gelmiyor cünki aklima sinav konusu haricinde hersey geliyor. Ne yazabilirim? üstelik vakit daralmis, sirtimdan terler akmaya baslamis. Basim avuclarim icinde, en az Leyla ve Mecnun kadar caresizim. Ama birseyler yapmali! Ama ne? Ama ne?
Bazen ne olduysa son anda oldu derizya hani? Ben de bir anda, bana bos bos bakmaya devam eden kagidin tam orta yerine bir cöp adam ciziyor, altina da büyük harflerle aynen sunu ilave ediyorum:
ISTE SEVGILI JOHAN, RISK ALMAK DIYE BUNA DERIM BEN!
- - -
Sinifta ögretmenin en cok begendigi kompozisyonun sahibini tahmin etmek de sizlere düsüyor tabiki!..
Söyleyin bakalim..Sizce risk almak nedir?
(Türkce klavyem olmadigi icin böyle yazmak zorunda kaldim. Umarim okurken zorluk cekmezsiniz! :)
YORUMLAR
Bence çok güzel bir yazıydı elma-kokusu...!
Burada ki risk akıllı bir öğretmen ve akıllı bir öğrenci,eğer o öğrencinin yerinde olsaydim çöp adamla bile uğraşmazdım sadece RİSK yazardım.
Buna benzer bir hikaye istemişsin sanırım,o zaman sana bir de küçük hikaye;
Bir zamanlar dört kafadar tembel üniversite öğrencisi sınav saatinden kaytarmışlar.
Biraz zaman geçip sınavın bitmesine yakın derse girmek istemişler,arabalarının lastiğinin yolda gelirken patladığını o yüzden geç kaldıklarını söylemiş hocadan özür dileyip en arka sıraya oturmuşlar.
Sınav bitmiş,hoca gayet sakin sınav olan öğrencilerini dışarı almış diğer dört öğrencisini sınıfın dört köşesine oturtup ellerine birer kağıt uzatmış.İçinde sadece bir soru varmış.
ARABANIN HANGİ LASTİĞİ PATLADI
a_sağ ön
b_sağ arka
c_sol ön
d_sol arka
Bazen risklerin nereden ve nasıl gelecekleri belli olmaz :)
Duyarlı bir yazıya yazdığınız saldırgan bir yorumu okuduktan sonra merakımdan sayfanıza yöneldim. Ve bu risk almak nedir başlıklı yazınızı okudum...
Ben olsam, bir üniversitede felsefe dersinde yaşandığı söylene gelen bu bildik hikayeden esinlendiğimi yazardım...Yazmadığınız için sanki ilk kez sizin fikrinizmiş gibi bir izlenim ortaya çıkmış...
Şimdi sizin o sözünü ettiğim yazıya yazdığınız yorumu okuyup ta sizi eleştirmek sanırım hayatımda aldığım en büyük risk değildir, fakat yinede bir risk işte... :-))
Saygılarımla...
Ben ikiz bebklerimi dünyaya getirirken kaybettim ve doktorlar" bir daha doğum yapamaya kalkışırsan, hayatını tehlikye atarsın" demişlerdi. Bbeklerimi kaybettikten iki yıl sonra şimdi on yaşında olan kızımı dünyaya getirmeye karar verdim ve hamile kaldım.
Tabi dokuz ay boyunca toplam bir ay uyku uyumamışımdır. Doğumda gerçekten de hem kendimi hem bebeğimi kaybetmekle karşı karşıya kaldım ve her türlü zorluğa rağemn kızımı dünyaya getirdim.
Burada kendi ölümümü bile düşünmeden çocuk dünyaya getirme isteği bir risk almak değil midir?
Şimdi iyiki de bu rüskli göze almışım diyorum. Kızım on yaşında tabi bir de oğlum var yirmi üç yaşında.
Sevgiler yüreğinize
Hayatın her anında risk almayı göze alanlar başarılı olmuyor mu?
Bundan altı yıl önce çalıştığım yerden istifa edip arkadaşlarımla bomboş bir binayı kiralayıp kendi işimi kurmaya karar verdiğimde en büyük riski almıştım. Elimde avucumda ne varsa nakite çevirip, borç alıp girmiştim işe. O zaman çoğu yakınım delisin demişlerdi. İyi ki o deliliği yapmışım. İşimizin tutmaması riskini göze almak en iyi kararımdı.
Kutluyorum yazınızı.
Risk almak, evet, yine aynı riski göze alırım.
Anlamadım ben şimdi,çöp adamla altındaki yazının riskle nasıl bir alakası var.Daha önce boş kağıdı duymuştum bana ilginç gelmişti.Ama bunu anlamadım.