- 1206 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BİZANS KARTALI'NIN 2. DİZ ÇÖKÜŞÜ
İSTANBUL’Un KURTULUŞU
Üsküdar Salacak’ta kocamankırmızı renkte sayılarla yazılmış tarih gördüm..1923.Ertesi gün bir tarih daha .O da diğeri gibi büyük ve kırmızı renkteydi.1453.Hem sayılar, hem tarih büyük olayı vurguluyordu.
Bir vatandaş diğerine sordu.Ne var?Neden bu tarihler.Soruyu duyan yanıtladı.İstanbul’un "Kurtuluş günü" törenleri için hazırlandı.
Gerçekten de iki tarih arasında ilişkilendirme doğruydu.1453’te İstanbul’un fethi Batı için bir başlangıçtı
.Uzun,belki de imkansız görünen bir öc günü..bütün nesillerine aktardıkları bir hedefin başlangıcı.Bu hedef kenti Türklerden,Müslüman Türklerden geri almak.Batılılar hiç bir zaman bu kentin Türkler tarafından alınışını kabullenemediler..ABD’de çıkan bir gazetede yazar diyor ki"Türkler AB’ye alınmama nedenlerini farklı yerlerde aramasın..Asıl neden İstanbul’un alınmasına duyulan öfkedir.Hazımsızlıktır..
Çünkü İstanbul bir bakıma Hristiyanlığın doğudaki en büyük sembolü,kalesiydi.Bizans bu dinin devamılığını sağlayan batının, doğudaki gözü,kulağı,sesi,karakoluydu.Kudüs’ten ,Hazreti İsa’nın yaşadığı coğrafyadan sonra, Bizans’ın da ortadan kalkması bir anda Batı’yı ekonomik,siyasi,dini anlamda felce uğratmıştı.
Şaşkınlığın hemen ardından bu kenti geri alabilmek,Bizansı yeniden oluşturmak için çalışmalara başladılar.Yıllar yüzyıllar geçse de bu hedeflerinden vazgeçmediler.Kuzeyde Rusya o tarihte sadece bir kasabadan ibaret küçük bir oluşumdu.Bu misyonu O’na bırakamazlardı.
(İon’lar,Hititler,Frigler,Urartular Gazi Mustafa KEma Atatürk’ün tarih anlayışına göre Anadolu coğrafyasında kurulan bütün uygarlıklar Türk tarihinin bir parçasıdır.Tarihimiz ANADOLU’dur.Böyle baktığımızda Tales,Heredot bizim tarihmizin bir parçasıdır)
Yunanistan’ı kurduran,Yunanistan’a Bizans hayalini gerçekleştirme misyonunu yükleyen emperyalistler bu hedeflerine kısmen ulaştıklarında tarih 1829.du .Osmanlı topraklarında Yunanistan kurulduğunda bu devlet ilk basamağı onların yardımıyla atlamıştı işte.Zaman içinde yayıldı.Yayılışı hep Osmanlı coğrafyası üzerinde oldu
.NE yazık ki tarih kitaplarımız Balkanları Osmanlı yurdu haline getirmemizi(!)bir ilkmiş gibi sunmaktadır.Balkanlar Yunanistan’dan önce Türk’tür.Peçenekler,Kumanlar,daha öncesinde Avarlar,Bulgarlar,Atilla döneminde altın çağını yaşayan Hunlar....
İşte bu hedef; Bizansı yeniden oluşturma hedefi,emperyalistlerin Anadolu coğrafyasının yağını,pamuğunu,tütününü,tuzunu,madenini kendi ülkesinde aktarma isteği ile birleşince bu ihalede büyük kazancın kendine çıkacağını uman Yunanistan emperyalistlerin desteği ile topraklarımızı işgale girişen işgalcilerden biriydi.Kurtuluş savaşı işte bu güçlere karşı verildi.Emperyalist devletler ve destekçileri karşısında kazandığımız büyük zafer sonunda imzalanan Mudanya Ateşkes Antlaşması ile İstanbul kurtarıldı.
Napolyon "Dünyanın bir başkenti olsaydı o da İstanbul olurdu "demektedir.Bu güzel kentin ikinci kez fethi,ikinci kez Türk bayrağı Türk askeri ile kucaklaştığı gün olan 6 Ekim kutlu olsun.
İnsan sevdiğini korur,yüceltir,güzelleştirir..Biz Dünyanın en güzel şehri sayılan bu kenti koruyalım,temiz tutalım..Hepimiz pencerelerimize Türk bayrağı asalım.
,
Kentimizi,yurdumuzu esaretten kurtarmak için tüm zamanlarda canlarından vazgeçen aziz şehitlerimizin,gazilerimizin,her yaştan kadın erkek çoluk çocuk kahraman insanlarımızın önünde saygıyla bir kez daha eğiliriz.
YORUMLAR
Ben bu ülkenin yücelmesi,zenginleşmesi ,her anlamda her bakımdan ileri gitmesi adına emek veren herkese saygı duyan bir duruşa sahibim.Saygı duyuşumda etnik yapı değil emek öndedir.İşini en iyi yapan en çok vatanseverdir.Nereli olursa olsun.Gazi Mustafa KEmal Atatürk'ün izini sürenlerden biri olmaya çalışıyorum.
13 KASIM 1918'de 3500 düşman askeri 55 donanma içinde İStanbul'a geldi.16 MART 1920'de Osmanlı MEbusan Meclisi ve karakollar basıldı.Yakalanan mebuslar tutuklanıp Malta'ya sürgüne gönderilirken askerlerimiz öldürüldü.Manastırlı Hamdi Efendi (soyadı kanunu çıkınca soyadı günün anısına Martonaltı olarak verilmştir)olup biten an an Ankara'ya Gazi Mustafa Kemal PAşa'ya bildirdi.
turkan_t tarafından 10/4/2009 6:18:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
turkan_t tarafından 10/4/2009 6:20:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Size kızacaklar şimdi, İstanbul'u Fatih fethetmiş, torunu Vahidettin'de izzet ve şerefle korumuştur(!)
Siz hayal mi kuruyorsunuz! Mondros, Sevr olmadı, Osmanlıyı itilaf devletleri filan yıkmadı, 6 Ekim'de neymiş Birtengri aşkına (!) Mustafa Kemal ve arkadaşları, koskoca Osmanlı'yı yıkıp, dinsiz bir cumhuriyet kurdular, sonra Kürt,Ermeni,Rum ve bilmem daha her türden azınlık faşistlerini, emperyalist işbirlikçisi haysiyetsiz masumları(!) ülkeden sürdüler, siz buna iyi diyorsunuz (!)
Sevgili yazar siz iyi misiniz Birtengri aşkına ?!
İstanbul işgal edilmedi ki; kurtuluşu olsun (!)
:)
Şaka bir yana, güzel yazınız için teşekkür ederim.
Göktürkmen tarafından 10/4/2009 6:03:35 PM zamanında düzenlenmiştir.