- 2088 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İZMİR'İ YAŞAMAK(I)
Sonbahara girmiştik artık.Mevsim bütün hırçınlığı ile kendisini göstermeye yüz tutmuştu.Yeni bir maceraya atılmanın ve yaşamanın tam vaktiydi.Düşüncem henüz yerine tam oturmamıştı ki,İzmir’e gitmeye karar verdim.Hep merak ederdim İzmir’i,insanlarını,coğrafyasını…özelliklede, Ege sahillerinin kendi imalatı olan o deniz kokusunu…
Güzel bir İzmir yolculuğuydu ve her şey gibi oda son bulmuştu.İzmir de idim artık.Havadaki koku;fabrika,çöp,egzoz vs.,kokusu olmuş olsa da,yinede İzmir di.Ve bende İzmir’ i soluyordum.İzledikçe izleme arzusu ve izlemeye devam ettikçe,aşık oluyordum bu kente.
Karşıyaka da,iskelenin orada bir bankta oturmuş,oluşan sisin arasından Konak’ı seyretmeye çalışıyordum.Arada etrafıma bakarak,konuya yabancı kaldığım insanların muhabbetlerine kulak kesiyordum.İzliyordum her şeyi ile İzmir’i.Yaşıyordum saniye,saniye bu kenti.
Baktım yanımda bir kadın…Aslını söylemek gerekirse korkmuştum.Aniden yanımda belirince ne yapacağımı bilemedim.Yanıma oturdu.Karşıyaka da her adım başı profesyonel falcı kadınları görmek mümkün.Yanımda oturan kadında bunlardan biriydi.Belli ki kurbanı olarak beni gözüne kestirmişti.Falıma bakmak istedi.Ben inanmadığım için baktırmak istememiştim.Ama kadın ısrarla bakmak istedi.Karşıyaka da resim kursuna gidiyordum.Üzerimde harçlığım fazla olmadığı için kabul etmemiştim fal baktırmayı.Kadın “bu benden olsun.”bir şey verirmiş gibi…”içimden geldi .”diye söyleyince artık izin vermek zorunda kalmıştım.Bir sürü şey söyledi benimle ilgili.Ve söylediği şeyler tam tutuyordu.Belli ki kadının hisleri kuvvetli.İnanmak istemiyordum ama;söylediği şeyler şaşırtıcı bir durumdu.Kadın bana;”birkaç gün sonra iyi bir haber alacaksın güzel kızım” dedi.Bu ne olabilir diye düşünmüştüm.Şaşırtıcı tarafı ,söyledikleri çıkmıştı.İyi bir haber almıştım.Ve bu gerçekten beni çok mutlu etmişti.
İzmir her haliyle beni şaşırtmaya devam ediyordu.Bunlardan biride falcı kadındı.Belki hayatımda bir çok falcıyla karşılaşmıştım ama;bu daha farklıydı.Orada olmuş olsaydınız,gözlerinin içine bakarak bunu göre bilirdiniz.Değişik bir hava vardı kadında.Kalktım yanından.İskeleye yanaştım.Dalgalar dikkatimi çekmişti ki,seyretmeye dalmıştım.Bir ses bana sesleniyordu.Döndüm,falcı kadındı bana seslenen.Yanına çağırıyordu.Gittim.Şaşırtıcı bir şey.Kadın benden ücret istedi.İçinden gelerek baktığı fal için benden para istiyordu.Çok şaşırmıştım.Vermeseydim eminim beni döve bilirdi.
Sonra iskeleden uzaklaşmaya başladım.Otobüs durağına doğru yol aldım.Menemen otobüsüne binmem gerekiyordu.Ve peronda oldukça ilerideydi.İzmir’in grimsi havası eşliğinde,yağmur damlaları ile beraber yoluma devam ettim.
YORUMLAR
Karşıyaka'nın falcılarına sende yakalanmışsın,genel konuşurlar aldanır insan,sonbaharda da güzeldir İzmir havası kendisi insanları,yazın başka güzeldir sahilleri denizi...tipik bir İzmir gününden kesit anlatmışsın,hoştu,sanada şimdi selamlar KARŞIYAKADAN.Devamı gelirmi bilmem ama, umarım otobüse yetişmişsindir.sevgiyle kal.....