- 597 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ADI KADIN MIYDI?
Hayat Ankara ekspresi gibi yol almaya başladığında, valizinizi hazırlarken yol harçlığınıda yanımıza almayı unuturuz .Harç ,para olsa kolay ,bir yolu bulunur. Bu öyle bir şey ki bilgi, birikim tecrubedir ,çoğu zaman .Bu, yolun bedeli budur.Ödemesi lakin zor.Tren bazen bir saniyeyle kaçar.Bir sonraki tren ne zaman gelir bilinmez , gelsede siz o randevuya gidebilirmisiniz.Geç kalmalara koşmanın anlamı kalmış mıdır? Evsiz ,üşüyen,üzülen, yolda kalan hep o istasyonda sığınır.Her yolcunun seneryosu başka,bakarlar istasyona.Yıllar da yollar gibi paslanır zamanla.Bir taşın arasından çıkan bir papatya bile mutluluktur o paslı istasyonda .Sevgi arsız bir çocuğun gözbebeklerindedir hatta tinerci çocuğun koparmaya kıyamadığı papatyada….
Yaş 17’de, görücü bilir işini.18 nikah, 19 ana, ne olursa olsun artık bir bebe var, umurunda değil dünya.Islaktır yastık, iş, güçte çocuk, gece dikiş , sabah çamaşır, eli ayağı bir birine dolaşır.Çamaşır yıkar ,çocuk ağlar, süt korurmuş derler ,inanır testin sonucuda müsbet çıkar.Gayri ne yemek içmek var ne de nar.Hele bakın ne de çabuk gelmiş sonbahar.Ağaçtır artık hem de iki meyveli NAR.Yalnızlığı model almış nice akşamlar.Yaş 21 bile oldu hele bi bakın arkadaşlar.Çıkıp gitse, yalnızlık,yoksulluk, taciz , iftira, ruha icra bile var.Kalsa tıkanmış yıllar.Tırnaklarla kazılar,yazılar,kaybolmuş umutlar,kendini kendi gibi yaşamaya çalışan insanlar ve hiç yaşayamayanlar .Ah şu kadınlar.Hadi batan geminin malları bunlar.A yoksa senin ocağın evin de anan, bacın ,kardaşın, bir kadın mı var,Ahhh AYNALAR.G.GÜN(Karanlık şehrin ötesindeki nehir)
YORUMLAR
Çok etkilendim çok. Yaşlar gözpınarıma hücum etti delice, ne var ki, nehrin azametinden olsa korkup yığıldılar oldukları yere.
Duygudan yoksunsa bir insan, hele bir de fikirden. Anası, bacısı, karısı kadın olsa, kendini feda etse, neye yarar?
İsyan edesim geliyor bazı zamanlar. Sadece duygusuz ve fikirsiz insanlara.
Allah yardımcınız olsun sevgili limoniçam. En içten dualarım selametiniz için. Sevgi ve saygılar.