İLİŞKİLER
Sabahın ilk saatlerinde niçin yazma ihtiyacı hissettim? .Bilmiyorum.Ama yazıyorum işte.Kabuğunu çatlatmış,yumurtadan hayata dönüşün ilk çırpınışları mı, yoksa yumurtada suregelen bir ilkin devam çabası mı...Hani sonlar da ilktirler ya..başlangıçtır ya...onun gibi...
Çok iyi niyetlerle başlayıp ama aynı şekilde sonuçlanamamış pekçok girişimlerimiz olmuştur.İyi başlayan kötü biten.
Arkadaş...dost.... sevgili....
Ayrılır yollar birbir.Nedenini bile anlayamazsınız.Hiçbir ilişki sonsuza dek maalesef sürmüyor.Bir de ön tekerlek nereden giderse arka tekerlek de maalesef onu takip ediyor.Fizik kuralı...Ne kadar iyi niyetli olursanız olun,malum akıbet sizi bulacaktır.Hayat işte...Kimilerine mutluluk denizinde yüzmeyi,kimilerine de hüzün bahçesinde siyah gül sunuyor.Aslında sunuyor.Sunmak güzeldir.ikram...acı bile olsa...Biber gibi...Acıdır..ama severek yine de yeriz çoğumuz..Ağzımız yansa bile.Onun için içimize de sindirmesini bilmeliyiz.Kendim ettim kendim buldum diyerek.
Arkadaş çok oluyor.Ama dost çok zor.Onu bulmak bir çuval baldo prinçde bir taş bulmak gibi..Sevgili zaten malüm...Senden daha iyi olduğuna inandığı birini buluncaya kadar...Tüm ilişkilerde böyle hemen hemen..Adı arkadaşlık,dostluk ve sevgili..düzeyli birliktelik...Dün iyi olana bugün tu kaka..ne kadar kolay...
Sonucu nasıl olursa olsun,herşey başladığı tazelik,heyecan ve temizlikte olmalı..Heleki edepten bahsedip edebe davet edenlerin buna daha çok özen göstermesi gerekir.Gelenin hatırı için düne. maziye küfredilip sırt çevrilmemelidir.
Ne maziyi bir kalemde yok saymak ne de geleceği karanlığa gömmek yakışmaz.Sevgi yumağında düğüm olmak zor olmamalı...Bu kısacık yaşam sürecinde.
Dün geçmişte kaldı.Yarın. hattaki 1 saniye sonramız meçhul.Yaşadığımız anı en iyi şekilde değerlendirmeli ve kıymetini bilmeliyiz.Bir hiç uğruna arkadaşlıklar, dostluklar hibe edilmemeli.Alınacak ve verilecek nefes sayımız belli.Yazdıklarımı bir edebi değer olarak yazmıyorum.Böyle bir iddiam da yok.Sadece dünya yaşlılar günü nedeniyle dünün genci bugünün yaşlısı olan değerlerimizi düşünürken hiç değilse onları bugün kutlama düşüncesinden hareketle ilişkilerin güçlendirilmesi.bağların kesilmemesi için paylaşmak istedim.
Tüm dost yüreklere selam olsun.
Aydın Sönmez
YORUMLAR
Merhaba Aydın bey nekadar güzel bir anlatım çok harika bir yazı olmuş hayat işte böyle
insanı her zaman mutlu etmiyor çok ağlatıp arada bir de gülmeyi unutmasın diye öylesine uğruyor
e ne diye biliriz ki kadere boyun eğmekten başka insan oğlunun çaresimi var yok arkadaşım yok çaresi yok
insan oğlunun alnına ne yazılmış sa istesede istemesede yaşiyor Allahtan gelene amenna ve sadakna diye biliriz değilmi arkadaşım. Neyse yine laf ebeliği yaptığım yeter diyor ve huzurunuzdan ayrılır ken Seni allaha emanet ediyorum.
Sağlıcakla ve de hep mutlu kal efendim.
hayatın içinden yaşanmışlıklar..anlatıların hepsi doğru..bazen ne kadar uğraşsakda olmuyor..bazı şeyler..bazıları için kolay olan bize zor olabiliyor..en iyisi çok düşünüp yorulmamak bazende akışında sürüklenmek hayatın ..ne bileyim..işte..hayat zor aslında..çok güzeldi..tebrikler..su gibi aktı çabucak okudum..selamlar saygılar..
flycan57 tarafından 2/11/2010 8:06:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Burda anlatılan..biraz burkulmuş bir yürekk..geride bıraktığı hem sevgili..hem yaşanmışlıklar ..hem yaşanmasını arzu ettikleri...bizde küçüktük..büyüdükk.belki geçmişteki bizim büyüklerimize yaptığımız saygının en ufak bir zerresini dahi göremiyoruz zamanın çocuklarında...belki bizi korkutan bu..belki yarınlarımızdan korkuyoruzz..belki haketmediğimiz şeylerle karşılaşmak ...güzel bir yazıydı bence devamı gelmeli..ve de ayrıca..öyle çok ilişki konusu varki bence nacizane..bölerek tek tek anlatılmalı..dost yüreğe selam..olsun
can.er
Dediğiniz gibi ilişkiler çok boyutlu ve başlı başına ayrı konular. Belli mi olur,yazarım belki bir gün.
Duyarlı,o pırıl pırıl yüreğinize selam ve saygımla.
Çok teşekkür ediyorum.
Aydın bey hayat zor ve meşakkatli bir süreç ne kadar iyi olma ya çalışsakta hep hatalar yapıyoruz .Belki de en önemli şey dua ederken insanlar için en iyisini isterken iyi bir insan olmayı canı gönülden istemeli bu hususta Yaradana yalvarmalıyız .İpler kopar bağlanır ve bağlanan yer en sağlamdır lâkin en çok acıtan yerde yine o düğümdür.
Sevgilerimle