- 776 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
DEVLET'e AÇIK MEKTUP
“DEVLET’E” AÇIK MEKTUP*
Sayın devlet eğer sen devlet isen Ceylanlarına sahip çıkman gerek; devlet değilsen Ceylanlarımdan uzak durman... işte o zaman ben sahip çıkmasını pekâlâ bilirim.
Sayın devlet sen eğer devlet isen koyun otlatmaktan öte hiçbir “suçu” olmayan Ceylan kurşunlarla yere yığılıp ölüyorsa neden var olduğunu merak ederim? Sen Ceylanları koruyamadığın halde “ben buradayım” diyorsan gereğini yapmalı değil misin?
Sayın devlet eğer sen devlet isen Ceylanlarını hadi koruyamadın, hadi onları henüz genç kız olma yolunda iken yaşatamadın, hadi yaşamına devam etmesine katkı sunamadın, hadi onun ölümüne-öldürülmesine engel olamadın;
El insaf! cesedine bari devletlik yapman gerekmiyor muydu?
Ey devlet!
Ceylanımın pak cesedi yerlerde kaldı,
Sıcak yüreğinden vurmuşlardı, darmadağın oldu bedeni;
Meyve veren kalbi ağaçlara çıkmış erik yerine “etik” olmuştu anlayanlara, anlamak isteyenlere.
Anasının yüreğini anlamalısın, ana yüreği nasıl yangınlarla köz köz olur bilirsin. Çünkü ana yüreği başkadır bilirsin…
Devlet (ana) yüreği(ni) bilir…
Yürek evlat sancısıyla tutuşuyorsa devlet iyi biliyor olmalı. Çünkü devlet çok evladını kaybetti böylesi durumlarda.
Ey devlet! Ceylanımın mübarek bedeni kalakaldı orta yerde Lice’nin bayırlarında, dağlarında,
Ceylanım seni son kez yanında görmeyi ne kadar da istemişti?..
Ceylanım senden hiçbir hayır görmedi ölürken.
Hiç bir analığını, şefkatini, yakınlığını görmedi.
Duymadıysan haberlerde, gazetelerde, fısıltılarda
İşte söylüyorum sayın devlet:
Kendine, bana, bize inanıyorsan işte söylüyorum:
Ceylanımın bedeni orta yerde kaldı, sahip çıkılmadı, otopsisi ne zamandır yapılmadı.
Devlet, devlet gibi olmalı
Devlet zaten Ceylanlarına iyi bir yaşam sunamamışken yaşamlarına kast edenlere de engel olamıyor. Bari devlet Ceylanlarımın cesedine sahip çıksaydı.
Otopsisi zamanında yapılmalı, Ceylanımın paramparça edilmiş mübarek cesedi daha fazla bekletilmemeliydi.
Sayın devlet;
Hiçbir yetkilin "can güvenliği" bahanesiyle olay yerine gitmemiş,
"Gitmediği yer nasıl senin olur" diye sormaz mısın sayın devlet?
Üstelik adına da
“Devlet yetkilisi” denilen küstahın biri buyurmuş ki:
“Toplayın getirin parçalanan cesedini“!!!**
Bir de küstahlık yapıldı Ceylanıma, ailesine, insanlığa...
Ve
“…terör kapsamında soruşturulacakmış”, daha kaç zaman oldu devletinin “köye dönüş projesi”yle köyüne döndü devletine güvenerek…
Yine mi yanıldı diyelim?
Daha öncede köyünü koruyacağına inanmıştı da koruyamamıştı devlet
Yine mi güvenmekle hata etti diyelim?
Dilim varmıyor ama durum fiili olarak böyle değil mi?
Devlet zaten Ceylanıma bir can, bir hayat, bir gelecek bir eğitim… ve bin özür borçlu idi;
Köyünden etmişti,
Peki, nasıl ödeyecek?
Öldükten sonra?
Devlet Ceylanlarıma artık iyi bir hayat sunmasının zamanının geçtiğini ve gereğinin yapılması gerektiğini ne zaman fark edecek.
Ey devlet! eğer sen devlet isen bu; bari bu son olsun ihmalkârlıklarının!
Buna da razıyız ama Ceylanımın hukuki haklarını aramak şartıyla.
Bulmalısın failleri, Ceylanıma kıyanlardan sormalısın sebebini ve hesabını.
Ey devlet!
Bu çağrımı yabana atma, hem sen bizim için ve bizimle varsın; biz yok(olur)sak sen nasıl var(olacak)sın?
Sor onlara:
Ne istediler gül yanaklı Ceylanımdan ki henüz tomurcuk bir güldü ve gül bakışlı…
Ey devlet! eğer sen devlet isen biz senin çocukların ölmesin diye çırpınıyoruz,
N’olur sen de biraz çırpın…
Yoksa dilim tutulsun ama hepimiz tek tek yok oluruz...
ÖNEMLİ NOT:
Ceylanımızın bir Kürt kızı olduğunu belirtmeyişimin nedeni amacımın konunun istismarı ve bağcıyı dövmek olmadığındandır.
*Devletin yetkililerinedir.
** Vurguları özellikle çoğalttım.
YORUMLAR
Begim, biz kimin yaptığını söylemedik, niçin yaptığını da. Ve herkes sizler de dahil sus pus iken biz her kimden olur ise olsun şiddet, hukuksuzluk ve zulum kime yapılırsa yapılsın lanetledik. Ve de bunu söyler, buna göre tepki ortaya koyunca da bedelini de düşündük, çoğumuz bu bedeli şerefle ödedik...
Biz öldüren katillerin kimler olduğunu da sorguluyoruz. Ancak öncelikle Ceylanımın can güvenliğinden bir yerler sorumludur sanırım değil mi?
Kasıt mı varmış kaza mı... bu ne biçim mazeret?
Kim vurduya giden ve canı, malı, ırzı devletinin sorumluluğunda olan bir çocuktan söz ediyoruz bayım... devletimin sorumluluğunu...
İşte onu sorguluyoruz. Can gitmiş hala istismar sakızını balon yapıp patlatarak gürültüye boğuyorsunuz. Kürt, süsleme, ucuzluk... Geçin bunları. Devletim can emniyetimden sorumludur ve bunun içn vardır. O zaman bunu sağlamalı ki Ceylanlarımı öldürmesinler vesselam.
Ahmet AY 21 tarafından 10/3/2009 2:00:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
CEYLAN KIZ ÖLDÜ
Haberi bugün ben de gazetelerde okudum.
Habere göre, Lice’de Ceylan adlı bir kızımız, koyun otlatırken füzelerin hedefi olmuş.
Allah gani gani rahmet etsin kızımıza. Ailesine sabır versin.
Doğuda, batıda, güney de ya da kuzeyde ölen her insan bizim insanımız.
Hele ki, daha çocuk yaşta birinin ölmesi; daha da acı…
Haber sadece bu kadar da değildi.
Habere göre, kızcağız öldükten sonra, olay yerine bir savcının bile gitmemiş; hem de can güvenliği yok, bahanesiyle…
Eğer böyleyse vah ki vah!!!
Hangisine yanar insan; bir kızcağızın füzeyle ölmesine mi; can güvenliği yok bahanesi ile bir savcının bile olay yerine gitmemesine mi?
Devlet, demek egemenlik ve hâkimiyet demek olduğuna göre, devlet, her çakıl taşına sahip olmalı ve egemenliğini hissettirmeli…
Ne demek can güvenliği yok!
Böyle saçma iş mi olur Allah aşkına?
Devletsen gideceksin, sahip çıkacaksın, koruyacaksın…
İşin yakışanı bu…
***
Ama yazan gazete Taraf olunca, insan temkinli davranıyor.
Çünkü daha önce Aktütün baskını hakkında ismine yakıştığı gibi Taraf’lı yani yalan bir haber yapmış, İlker Başbuğ’dan okkalı bir fırça yemişti.
Bu tür haberler de malum medyamızda gırla…
Hele ki istismar olunca, üzerlerine yoktur.
Birincisi, eğer böyle bir ölüm varsa, bu kabul edilemez…
İkincisi, savcı can güvenliği gerekçesi ile gitmemişse bu da kabul edilemez…
Ceylan’ın öldürüldüğü yer, dikkat edilirse mezra… Kim öldürmüş kızı, asker mi yoksa başkaları mı?
Malum, çünkü bu ülkede PKK yıllarca köy basıp, devlet basıyor diye dünyaya propaganda etti.
Eğer asker yapmışsa, bu kasıtlı mı yapılmış, kazayla mı?
Askerlik yapan birçok akrabam anlatırdı füze, havan, top gibi silahların hedefi şaşırdığını. Atışın zor olduğunu…
Ben bölgede kaldım. Savcılar en uzak ve zor yerlere bile giderlerdi. Askeri korumalarla birlikte. Tahminimce oraya da gidilmiştir.
Hatta inceleme/soruşturma dahi başlatılmıştır.
Yakında yetkililerde açıklama yapar zaten…
***
Burada bazı arkadaşların olaya ve habere tepki vermeleri çok güzel…
Katılımcı vatandaş olmadan, gerçek demokrasiye ulaşamayız.
Daha kimin neyi, neden yaptığı belli olmadan hemen devlete karşı taarruza geçmek…
Mal bulmuş mağribi gibi devlete saldırmanın bir fırsatı olarak değerlendirmek bunu da…
Ama küçük bir kızın sırtından, onun bedenin parçaları üzerinden ucuz mağduriyet edebiyatı yapmak…
Bir de bunu sadece “Kürt olduğu için” gibi ucuz cümlelerle süslemek…
Üstelik bu ülkede yüzlerce çocuk ve bebek PKK kurşunuyla öldürülmüşken ve PKK’ya karşı dut yemiş bülbüllere dönmüşken…
Kim inanır size ve sizin samimiyetinize…
Küçük bir kızın ölüsü üzerinden yapmayın bari bunu…
Bir kere daha öldürmeyin zavallıyı…
YAVRUSUNUN PARÇALARINI ETEĞİNDE TAŞIYAN BİR ANNE İÇİN DAHA FAZLA NE SÖYLENEBİLİR Kİ HAYATININ BAHARINA ERİŞEMEDEN PARÇALANARAK ÖLEN BİR ÇOCUK İÇİN NE SÖYELENEBİLİR Kİ (SORUYORUM). KEŞKE BU OLAYLAR YAŞANMASA SİZDE BU YAZILARI BU KADAR GÜZEL YAZAMAZSANIZ...
DEVELETTEN TEK İSTEĞİM ŞU Kİ : MÜNEVVER KARABULUTA SAHİP ÇIKĞI KADAR CEYLANA SAHİP ÇIKSIN YETER BAŞKA İSTEMİYORUM ALLAH AŞKINA OLURMU HİÇ İNSAN ÖLECEK VE HEMDE PARAM PARCA OLACAK SAVCI DENEN SÖZDE ADALETÇİ (ADALETLE AKALASI OLAMYAN BİR KİŞİ) CAN GÜVENLİĞİM YOKTUR DİYE OTOPSİ EDİLMEZ VE TEFTİŞ EDİLMEZ BU HANGİ VİCDANA SIĞAR ?
SİZ DEĞERLİ EDEBİYATDEFTERİ.COM AİLESİ VİCDANINIZ BU ADALETSİZLİĞİ KABUL EDİYOR MU ?
SAYGILARIMLA
devlet hiçbir zaman terörünü kabul etmez; başkalarının üstüne örtbas eder bu yıllarca böyle oldu.......bir insanı yemek istese mesela;
kediyi fare yapıyor sonra yiyor.
devlet tapıcılığı yapan insanların arasında bir canın bedelini ve haklılığını göstermek ne yazık ki suç oluyor ve bizleri bölücü yapıyor.........
saygılarımla