OLDUĞU GİBİ GÖRÜNMEK
Çok değerli ve herkesin kendince düşünüp,kendine pay çıkarması gereken bir deyiştir.Mevlanaya atfen söylenir,bazı yerlerde de başkasına... "Ya olduğun gibi görün,ya da göründüğün gibi ol." Başlı başına bir felsefedir.Tüm yalan ve riyadan arınmaya teşviktir.Dürüst olmayı önerendir.Çoğumuz benimseriz de.Ama ne varki buna rağmen çoğu kez de bu tür fikir ve düşüncelerin ırzına da kendimiz geçeriz.
Sürekli olarak yalansızlıktan bahsedenlerin aslında kendilerinin yalana eğilimli oldukları ve söyledikleri ve yine sürekli olarak dostluk ile arkadaşlıktan dem vuranların aslında bu değerlere önem vermedikleri bilinen ve sıkça rastladığımız gerçeklerdendir.
Yalandan nefret ettiğimizi söyleriz...
Kendimiz de yalan söyleriz.
Dürüst olunsun deriz,
Kendimizde eser yoktur çoğu kez.
Arkadaşlık,dostluk deriz,arkasını dönmesini bile beklemeden kendimiz hançerleriz.Riya olmasın deriz ilişkimizde ama baktığımızda tüm ilişkiyi bitirenin temeli yalan ve riya olmuştur.Çoğu kez anlayamaz insan.Aptal da değildir ama,belki de ihtimal vermiyordur.Yakıştıramıyordur.Sonuçta kavun da değilki...Anladığında da çok geç olmuştur.
Olduğu gibi görünme üzerine kurulacak dostluklar hiçbir fırtınada yıkılmaz.Çifter çifter kimlikler yerine asıl kimlik ve kişilik üzerine bina edilecek ilişkilerin yıkılması zordur.İnsanların yürek ve yüzlerinde maskeler olmamalıdır.
Seviyorsan ölümüne sevmek...Hoşlanmamışsan mertçe söylemek,arkadaş,dost,sevgili ve de eş bile olsa bağları kuvvetlendirmede normal bir durum bile olsa,günümüzde fazilet gibi algılanmaktadır.
Namuslu,şerefli,dürüst,yalansız adam... normali zaten böyleyken,yitirilen değerler nedeniyle erdemli adam der çıkarız.
Her nedense zamanımızda,günümüzde kimseye arkamızı dönmeye gelmiyor deriz.Doğrudur da.Ama,Sanki suçlusu zamanmış,günümüzmüş gibi...
Çok mu zor acaba"YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN MEK YA DA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OLMAK"
Aydın Sönmez
YORUMLAR
Günümüzde zor olsa da var güzel arkadaşlıklar.Ancak uzun seneler alır gerçek dostları bulabilmek için...
Yalan konusuna gelince ;yalancının mumu yatsıya kadar yanarmış.
Sevgilerimle..
can.er
Duyarlılığınıza tşkkr ederim.
ASLINDA EN KOLAYIDIR OLDUĞU GİBİ GÖRÜNMEK, AMA ÖYLE BİR DURUMA GETİRİLMİŞ Kİ DOĞRULARI KONUŞMAK; DOĞRU SÖYLEYEN ELİNDE KOR ATEŞ TUTMUŞ GİBİ YANIYOR, YAKILIYOR ONUN İÇİN HERKESİN HARCI DEĞİLDİR DOĞRU OLMAK...YALAN, RİYA O KADAR SEVDİRİLMİŞ Kİ GERÇEĞİN GİZLİ KALAMAYACAĞINI BİLE BİLE YALANA SIĞINILIYOR...ASLINDA FARKINDA OLMASALARDA YALANCILAR EN ÇOK KENDİLERİNİ KANDIRIYORLAR...SAYGILAR, KUTLUYORUM EFENDİM SOHBET TADINDAKİ PAYLAŞIMINIZ İÇİN, KALEMİNİZ DAİM OLSUN...
Günümüzde çok zor maaesef...Herkes bir maske takmış,tıpkı maskeli baloya gider gibi...Ve gülen maskelerin ardında ağlayan yüzler de çok..Yalan,bencillik,riya...Tüm değerlerimizi kaybettik..Maneviyatsız kalan bir toplum olduk..Gidişimiz hayra değil ,Rabbim yardımcımız olsun...Slm ve dua ile sevgiler..ESRA