- 577 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ SEBEP DEĞİL SONUÇTUR!
Sevgili dost,evliliğin bereketini görmek istiyorsan kendini iyi tanı. Kendini tanıyamamanın, kendini geç tanımanın veya kendini yanlış tanımanın verdiği zararı, bütün dünya birleşse sana veremez. Dostunu yanlış anlarsan, dostunu kaybedersin; kendini yanlış anlarsan, kendini kaybedersin. Kaybettiğin dostların yerine yenisini bulmak pekala mümkün olabilir… Ama kendini bir kaybedersen çok zor bulursun. O yüzden şair demiştir ki, gellll…gelllll.. Kendine gel…
Aldatmanın en kötüsü, insanın kendini kandırmasıdır. Hiç bir insan ihsanını ucuza satmaz. O yüzden sığınmanın adını evlilik koyma. Evlilik adı altında sığınma. Aksi halde, bir kişiden oluşan bir esir kampı kurmuş olursun.
Bir insan hatır için çiğ tavuğu yiyebilir ama hatır için kemirgen bir evliliğe katlanamaz. Yağmurun, rüzgarın aşındıramadığı Everest tepesi, eğer kemirgen bir evlilik yapsaydı kısa bir sürede dümdüz olurdu. Çünkü, ‘duvarı nem insanı gam çürütür’ diyen bilgeler boşuna dememişler.
Bir insan bir menkulü, bir gayri menkulü kiralayabilir ama sevmediği bir evliliği, sevmediği bir arkadaş ilişkisini hala devam ettiriyorsa varlığını kiraya veriyor demektir.
Bir insanın yanındaki kendisiyle olan ilişkisi hayattaki en önemli ilişkidir. Yanındaki kendisini mutlu edemeyenleri bir başkası hiç mutlu edemez. Mutluluk parfüm gibidir. Kendine bulaştırmadan başkasına bulaştıramazsın.
Sevgi, sebep değil sonuçtur. Sevgi, uyumun sonucudur. Uyum doyum getirir. Uyumsuz birlikteliklerde sevgi yoktur. Sürekli katlanma, sürekli sineye çekme vardır. Aşırı farkları tahammülle kapatamazsın. Çünkü, uçurumlar kapatılmaz. Bir uçurumu binlerce kamyon taş, toprak ve kum yığarak belki kapatabilirsin ama fıtratlar arasındaki uçurumu, ömrünün her salisesini dolgu maddesi olarak kullansan yine dolduramazsın. Fıtratlar arasındaki uçurumlar dolmaz. Uçurumlar dolmadan sen kapkara bir kederle dolarsın. Aşırı farkları tahammülle, sineye çekmekle kapatacağını sanmak safdilliktir. Farklar mutlaka farkını gösterir. İhmal ettiğin farklar seni ihmal etmez. Koca bir ömrü imha ederek, seni ihmal etmediğini, sana gösterir.Evet yanlış hesap Bağdattan,yanlış tercihler Fıtrattan geri döner.
Ayrıca; duygular, kıymetler, cevherler, sürekli bakım isterler. Sürekli olarak beslenmeyen her kıymet kaybolmaya mahkumdur.
İki-üç bardak su, susuz bir insan için faydalıdır. Ama bir tanker su onu boğabilir. O yüzden hiçbir insana hak ettiğinin üstünde değer vermemelisin. Fırtınadan kurtarmak için eve aldığın leylek karnı doyunca, sıcağı görünce gözünü çıkarmaya teşebbüs eder. Hak ettiğinin üstünde sana değer verenlere de aldanma. Seni sende olmayan özelliklerle methedenler gün gelir seni sende olmayan özelliklerle MAT edebilirler. Hayatı sarkacın uçlarında yaşamak hep tehlikedir. İfrat ve tefrit edenlere dikkat et. Kendin de ifrat ve tefritten sakın. Olduğunun üstünde algılanmak bir ihtiyaç değildir. 1.60’lık boyunu sahte aynalar 2 metre gösterse de gerçekte boyun 1.60’dır. 40 cm.lik fark için hayatına zar atma, hayatınla kumar oynama. Dilenciliğin en kötüsü, sevgi dilenciliğidir. Senden değer almayan SEN, hiç kimsenin yanında değer bulamaz.
Denginin altında bir evlilik yapsan da bedel ödersin, denginin üstünde bir evlilik yapsan da. Hayat rasyoneldir. Uzatmaları oynasan da kaçınılmaz acı gerçeği değiştiremezsin. Gerçekle ne kadar erken yüzleşirsen hedefe o kadar erken varırsın. Acılardan korkma. Bazen acılar ilaçların dağıttığı şifalardan daha tesirli şifa dağıtır. Yeter ki acıların verdiği mesajı iyi anlayasın.
Dış görünüşe dikkat et, ama dış görünüşü put yapma, evet 7.9 şiddetinde ki depremden sonra ayakta kalabilen bir ev o depreme boyası yüzünden dayanmış değildir. Rivayetlere göre Lokman Hekim’in patlak patlak gözleri vardı. Birisi O’na tiksinerek bakınca Lokman Hekim şöyle dedi:
-Hayrola üstat, boyayı mı beğenmedin yoksa boyacıyı mı?
Dost şunu da bil ki,Yüce Yaratıcı Hazreti Yusuf”u yakışıklı olduğu için peygamber yapmadı.
ALINTI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.