GÜZEL YURDUMUN GÜZEL İNSANLARI...
Bugün akşam yürüyüşümü yaparken yolda bir kişi telefonla konuşuyordu yanından geçerken ister, istemez duyuyorsunuz,ama ben ilk olarak iki ay kadar önce olan bir olayı anlatacağım..
Doktora gittim ,bekleme salonunda oturuyorum yanımda ki koltukta da iki teyzem oturuyor..Bekledikçe insan sıkılıyor ve yanındaki ile sohbete başlıyor ya,teyzemlerde sohbete başlamışlar...
Teyzemin biri daha önce de öksürmüştüm ama uzun sürmedi çabuk kesildi, bu sefer çok uzun sürdü ben de korktum ciğerlerimde bir şey mi var acaba diye doktora geldim diyerek hastalığını anlatıyor..Diğer teyzem de dinliyor tabii,neyse efendim teyzem dinledi dinledi ve hasta olan tezyeme, bak bakayım bana yüzüne bakayım dedi,hasta olan teyzem başını dönüp bakınca,diğer teyzem yok, yok sende hiç bir şey yok ciğerlerin sapasağlam bak yüzün kaymak gibi,sen sadece ıhlamuru kaynat içine de iki üç karanfil at ve iç birşeyin kalmaz bak sen beni dinle demezmi..
Ben orada bittim,salonda bekleyen bir sürü kişi var kahkahayı bassam herkes dönüp ne oluyor diye şaşıracak ,acayip acayip bakacak..Çok zor tuttum kendimi gülmemek için,kalkıp teyzeme içimden sarılıp öpesim ve teyzem sen doktorun yanında ki dükkanı kirala ve yüze bakılarak teşhis konur ve tedavi edilir diye yaz demek geldi..Öyle tatlı idi ki teyzem sormayın..
Bu gün akşam da yürüken birisi telefonla konuşuyordu dedim ya ,telefonda aa sen çok üşütmüşsün,mutlaka bol bol c vitamini al ve bitki çayları iç diye sürekli tembih ediyordu telefonda konuştuğu kişiye..Ey dedim içimden ey güzel memleketimin birbirinden güzel manzaraları,hepimiz aynı şeyi yapmazmıyız? Birinin biraz hasta olduğunu öksürdüğünü görsek, hep aynı söylemler, sanki hasta kişi bütün bunları bilmiyor..Belkide kısa bir süre önce biz hastalandığımızda aynı şeyleri o bize söylemişti..Ama olsun yine söylememiz lazım,uyarmamız yardımcı olmamız lazım değilmi..? Amacımız elbette her zaman yardım etmek ama,bazen de o hastalık anında hastaya acaba geçmiş olsundan başka söyleyecek bir şey bulamadığımız içinmi söyleriz her keresinde aynı şeyleri diye düşündüğümde olur..Efendim biz Türk halkı olarak aslında çok güzel nsanlarız... Vallahi ben güzel yurdumu ve güzel yurdumun bu güzel insanlarını çok seviyorum..
sevgilerimle..
MıSRa
YORUMLAR
bu anlattığınız konu üzerine ben de birşey söylemek isterim. benim sol kulağımda sürekli çınlamalar var. ortama göre azalıp çoğalabiliyor (açlık, yorgunluk ve asabi durumlarda artıyor). bu konuda da bir kişi bana, araba kullanırken camı açık mı tutuyorsun diye sormuştu. ne dersiniz, olabilir mi? paylaşımınız için teşekkür ederim. saygılarımla.
Hastanenin birinde refakatçiyim,Bölüm Başkanı Prof.geldi.Ogün bir helikopter düşmüştü.Birkaç doçent,asistan biraraya gelmiş konuşuyorlar,bende sizin gibi kulak misafiri oldum.Başkan diyor ki;kardeşi öylede helikoptermi kullanılr! Elbet düşecek..Diğerleride,hep bir ağızdan;ya haklısın Hocam,öylede helikopter kullanılmazki! Manzara çok tuhafıma gitmişti.O yıllar helikopter böyle bolda değildi.İçimden dedim;ey riya,sen nelere kadirsin!...Çok güzeldi..Kutladım efendim.Selam,saygı...