Seçilmiş ay'ın son akşamı
Terk edilişim,Eylül Ay’ının ilk haftasının hangi günüydü hatırlamıyorum,belki de hatırlamak istemiyorum. Boğazımı sıkıp,nefes almamı engelleyen görünmez ellerin güçlü parmaklarından kurtulabilmek için; İki katlı,hanay dediğimiz evimizin balkonuna çıkıp tahta trabzanlardan tutunarak derin bir nefes alıp etrafı seyretmeye başladığımda; Güneş ufka yaklaşmaktaydı.
Beynimi kemiren düşüncelerimden arınabilmek,birazda temiz hava almak için yürüyüşe çıkmaya karar verdim. Bedenimin ruhuma dar gelmesinden mi kaynaklanıyor bilmiyorum ama evimizin önündeki yaklaşık üç dönümlük bahçe o anda bana uçsuz bucaksız bir Ova gibi göründü.
Açık olan mutfak penceresinden uzanıp içerdeki masanın üzerindeki tabaktan,"kadın parmağı" dediğimiz üzüm salkımından birini alarak tahta merdivenlerden koşar adımlarla inip,bahçenin sol tarafındaki ceviz ağaçlarının olduğu tarafa doğru yürümeye başladım.Birde türkü tutturmuşum ki,"Cevizin yaprağı dal arasında" değmeyin keyfime.Kim der ki benim için terk edilmiş diye?..
Güneş demini alan çay gibi kıpkırmızı olmuş,gökyüzü ha tutuştu ha tutuşacak.Geldiğim yöne doğru dönüp ufuktaki Güneş’e baktığmda;gözlerim ,Güneş’in son ışıltılarına tutunup gitmek ister gibiydi.Ve; İki damla göz yaşı...
"Batma n’olursun"
Ahengine ayak uydurup raks edercesine yürürken söylediğim türkü bir anda yarım kaldı.Sözleri ısırdığım dudaklarının arasında can çekişircesine çığlıkları kulaklarımı tırmalıyordu, ya da bana öyle geldi.Dişlerimin arasından zorlukla kurtarabildiğim dudaklarımdan dökülen ilk söz;
"Sen ne zaman döndün?" oldu.
Ruhum,yaşanmış anılarımın pençeleriyle boğuşurken batan güneş’in güzelliğini bile unutuverdi.Gökyüzünün tutuştuğu,türkülerin yandığı/yarım kaldığı,dillerin lal olup gözlerin konuşması gereken bir an dı.
"Sen! Hangi yüzle döndün?"
Şapkasını önüne koyup düşünmeden çekip gittiğinden beri,"Çemberimde gül oya,gülmedim doya doya"türküsü dilimden düşmez olmuştu. Oniki Ay yarışmasında,Eylül yılın orospusu seçilmiş...
Kuşların maviliğine hapsolan sevdam çoktan terk-i diyar eyledi.Yüreğimi böğürtlen dalına asıp giden de O’ydu.Kararmış ruhların elleri uzandı pervasızca.Ve, bir kaç damla kan...
"Sen o zaman nerdeydin!..."
Bu gün seçilmiş Ay’ın son akşamı,vakit doldu ve Eylül yolcu..
"Sahi sen neden döndün?"
nerimank
Not:Yazıda bahsi geçen olay tamamen kurgudur.
YORUMLAR
sevgili şairim bu harika yazınız ister kurgu ister gerçek olsun mükemmel bir anlatımla,hatta şiirsel bir özellikle
yazılmış bir eser ortaya çıkmış.
inanın tekrar tekrar okudum ve kendi kendime insanların
ne kadarda ortak acıları varmış diye düşündüm.
hani bir şiir okuruz da o şiir de kendimizi bulduk derizya
benim içinde hiç bir zaman hatırlamak istemiyeceğim
bir sonbahar olacaktır.
keşke hayat aşık veyselin dediği sadık toprak gibi olsaydı
en azından verdiğini alırdın.malesef hayat hep alıyor
vermeden alıyor,sizin ifade ettiğiniz gibi.
ellerine yüreğine sağlık.seygiyle kalın.Alkan.
canım yaaa eylüle haksızlık olmuş.eylülde gellll diye şarkılar yazılmış okul yolları için falan.neyse canım yine harika bir yazı olmuş.ellerine yüreğine kalemine sağlık.üzümleri yalnız başına bitirme hafta sonu ordayım.ellerine yüreğine kalemine sağlık.
çok güzel bir yazı olmuş. stil olarak da değişik olmuş aslında. bir anda kurgudayken bir anda şiirsel bir dilin içindeymiş gibi hissettim. ve en önemlisi kurguyla şiirsel dil arasındaki geçiş çok başarılı olmuş. batan güneşe bir sesleniş ve eylül'e hüznün ve terk edilişin nefretinin yansıması çok güzel olmuş.
Eylül sevenlerden değil de Eylül'ün kendisine yapılan özür daha makbul olur.
Eylül olmasa diye başlamak isterdim ama başka bir yazıda.
Bir dörtlükle paylaşımda bulunmak isterim.
Dökülmese yapraklar,
Göç etmese kuşlar
Ölmese insanlar
Yenilenir mi doğa,
Devam eder mi hayat olmasa Eylüller...
....................................................Allah'a emanet ol canım.
Sevgimle..
Sayın hüzünlüşarkım; Oniki Ay yarışmasında ,Yemin ederim seçici kurulda ben yoktum :))))
Eylül Ayında ,kuşların çoğunun göç ettiği gibi yapraklarda dallarını terk etmeye başlayınca ,mevsimin hüznü kişilere negatif enerji mi yayıyor bilmem ,gözlemlediğim kadarıyla ayrılıkların çoğuda bu Ay da oluyor.Bazı kişilerin Eylül ayının kaypaklığından bahsedince bende öyle bir yakıştırma yaptım.Eylül ve Eylül'ü sevenlerden özür dilerim.
Saygılar
nerimanK tarafından 9/30/2009 6:53:25 PM zamanında düzenlenmiştir.