- 796 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bir msn Sohbeti.
28.03.2008 11:18)
Bir dostum ile msn de yapmış olduğumuz bence önemli bir konuyu ilgilenen dostların nazarına arz ediyorum.
Konu dini bir meseleyi ihtiva ediyor.
Dini değerleri dikkate almayan dostlar zamanlarını israf etmesinler amma önemli sosoyal kuram ve kurallarda yok değil. İnsani ilişkilerde yakalanması gereken boyutlar uyulması gereken prensiplerde var.
Sanıyorum hoş görü, sabır ve dikkatle okuyan herkesin istifade edeceği çok şey var.
Herkese saygı ve salamlarımla.
- Sa.
Kardeşim.
Hayırlı sabahlar
Hayırlı bereketli Cumalar
- A.s
Hayırlı sabahlar.
Nasılsın Muhterem.
- Mutlu bir gün olsun...
Amin
- iyi...
- Gönüller huzur dolsun
Allah razı olsun.
Siz?
- Cümlemizden
kendini özlettin
neler yapıyorsunuz
- ne olsun
çalışıyoruz
- Dost Tv seyrediyor musunuz
- pek zamanım olmuyor
ama zaman zaman
seyrederim
geceler sohbetlerim var
- F.Güleni sevmiyor bunlar
- Önemli değil
Hocamı sevmek imanın şartından değil
Allah’ı ve resulünü sevsinler
Allah dostlarına düşman olmasınlar.
Düşmanlık yapmasınlar yeter.
- Birkaç haklı sebepleri var.
- Olabilir
Herkes ictihadında serbesttir.
Kasıt ve garaz olmadıktan sonra,
kendi malumatına itimat edebilir.
- Mümin mümine düşman olamaz.
Olmamalı.
- Ama tarih boyunca
Bu fitnenin bitmediğini görüyoruz
İşte sıffin
işte cemel vakıası işte kerbela vahşet,
ve benzerleri nice olaylar.
- İçtihat tamam da o fetva veriyor.
- usul de ictihad olmaz
füru ictihada açıktır
- Allah’ın kesin olarak yasakladıklarının bir kısmının helalığından bahsediyor.
- Ameli ve idari alanlarda muhalefet caizdir.
- Kim
- Faiz haram değil mi?
Her türlüsü?
Elbette
Faiz haramdır.
Faize haram demekle
- Banka faizi nasıl helal oluyor?
- Herhangi bir şeyin
Faiz olup olmadığı üzerindeki muhalefet veya tereddüt
Faize helal demek manasına gelmez.
Önce helal veya haram denilen mal veya muamelenin
Allahın men ettiği faiz kıstaslarına uyup uymadığıdır.
Muhalefet hüküm üzerinde değil
Hükme tabi tutulan işin vasfındaki
muhalefettir sanıyorum.
Yoksa hiçbir Müslüman
Allahın men etmiş olduğu bir hükme muhalefet etmez.
Edemez.
Bir işin haram,
Veya parasal bir işlemin faiz olup olmadığı
tartışıla bilir.
Amma faizin tahrimiyeti kesinlikle tartışılamaz.
- Banka faizi?
- Evet
- Tartışılan da zaten bu
Ve ben bu tartışmalara taraf olmak istemem.
Faiz ve her çeşidi ile
Elbette haramdır.
Amma neyin faiz neyin ticaret
Neyin zaruret
olduğuna da işin ehli olan
müctehidler karar versin.
- O halde tartışılan ne
Hiç bir açık kapı bırakmadığı gibi içtihad da yok.
Müctehidler ne yapacak*
İşleri ne
Nasları
Şartlarla
Nakillerle
Karşılaştırıp
İşleri Harama haram,
helale helal demek olmalı.
- Hayır asla
Mukayeselerini yapsınlar
Edilleye baksınlar
- Haramı kılıflayıp helal yapmak değil.
Kıyas yolunu işletsinler
icmadan istifade etsinler
O da onların işi
- Hayır, haramları helal dairesine almak değil,
ancak gelişen dünya şartlarında İslamın yaşanabilmesi için Ümmetin önünü açmak denebilir buna.
- Benzeri ne var?
Neyle kıyaslanacak?
- O onların uzmanlık alanı
Ölçüleri Allahın rızasın talim ve tahsil
Olduktan sonra
içtihadlarında
Yanılsalar bile mesul değildirler.
- Süleymancılar kılıfına uydurmuş, dar-ül harp diyerek yutuyorlar
- İnanan insanları hele büyük cemaatleri
ceffel kalem karalamaktan
Allaha sığınırım.
- Tümü değilse de çoğu yiyor.
- Ben Allah dostlarının güzel taraflarına bakarım
Hizmetlerini alkışlarım
Hata ve kusurlarını da Allahın
Merhametine havale ederim.
- Düzeltme yoluna gitmez, onları uyarmaz mısınız?
Yargılamak benim haddim değil.
Öyle bir vazifem de yok.
Elimden gelirse
gıybetlerini etmeden hizmet şevklerini kırmadan
düzeltme yoluna giderim.
Fitneye çanak tutmam.
- Saklı değil ki bu,
gıybet olsun,
biz yeriz diyorlar.
- Bir kimsenin yüzüne söylenemeyen
veya söylendiğinde rahatsız oldukları şeyi arkalarından söylemek gıybettir.
Olmayan şeyi yakıştırmak hem yalan,
hem iftiradır.
- Bu baştakiler Müslüman değil diyorlar.
Cumhurbaşkanı, başbakan ve diğerleri kelimei şehadet getirmemiş mi?
Nasıl müslüman devlet değil bu devlet?
- Burada kimseyi savunmak ya da hatalarını sergilemek benim hakkım da değil hadime de düşmez.
Şahsın Müslümanlığı ile idarenin İslamiliği çok farklı şeylerdir.
Sonra devletler şahıs değil ki dinleri olsun.
Şahsı manevidir.
Devletlerin Müslümanlığı değil,
İslamiliği olabilir.
Devletin İslamiliği de
Hâkimiyetinin sınırları içinde İslam’ın ve hatta samimiyetle inanılan her inanç ve düşüncenin
Özgürce yaşanması ile mümkün olabilir.
Cumhurbaşkanı ve Başbakanın Müslüman olması
Belki teheccüt de kılıyor olmaları devleti İslamileştirmez.
- Devlet laikmiş.
- Bırakın Müslüman vatandaşları!
Reisi Cumhur ve Başbakan dahil olmak üzere,
Eşlerinin ve kızlarının, ve kızlarımızın başlarının örtülü olmasından dolayı yaşadığımız sıkıntı ortadadır
Amma dar-ul harp deyipte keyfiliğe kaçmak veya kapı açmak,
Doğru bir davranış değil.
Olsa olsa nefsi bir istismardır.
Bunun gibi Türkiye ve benzeri idarelerle idare edilen ülke halklarının dar-ul İslam hükmü vermeleri de,
tembellikle sorumsuzluğa kaçmaktan başka bir şey değildir.
İşte bu arada
Fıkıh literatürümüzde bulunmayan
Bir kavram ortaya çıkar
Ne dar-ul harp,
Ne dar-ul İslam
Olsa olsa
Dar-ul hizmet olur.
Dünya globalleşiyor.
Sınırlar kalkıyor.
Her fikir kendisini ifade etme imkanı buluyor.
Bağnazca baskılardan değil,
Özgürce ifadelerden yana olunmalı,
Yeter ki saygı ölçüleri içinde kalınsın.
- Nur cemaatinde var hizmet.
- Hizmetler ve hizmet edenler sadece nur cemaati ile sınırlı değil.
Tüm inananlar hizmet ediyor.
Benim yaptığım gibi hizmet etmediklerinden dolayı
İmana Kur-ana hizmet eden cemaatleri tarikatları, hatta ferdi gayret içinde olan mü-minleri
hizmet etmiyorlar diyerek rencide etmeğe hakkım olabilir mi
- Teşekkürler...
.
Görüşmek üzere...
Allaha emanet ol
.
YORUMLAR
Güzeldi.Karalamak adına değil de eğer sapkın anlatımlar varsa yoluyla yordamıyla açıklamak lazım elden geldiğince.Bu kişiye yönelik bir karalama olmamalı.Sadece gerçeklerin açıklanması adına olmalı tabiki.Dini konularda sırf birilerine yaranmak için işlerine geldiği şekilde fetvalar verilmesi büyük günahlardandır bilindiği gibi.İkinci hayat denen ebedi hayatta en çetin sorguyu alimler yaşayacaktır.Ben alimim diye fetva verenler eğer bilinçsizce bu fetvaları vermişler ise sonları çok bedbaht olacaktır.O yüzden bu konularda konuşanlar da , söylenenlerin yalan olduğunu onaylayanlar da saldırırcasına değil de doğrulara dayanarak gerçekleri dile getirmelidirler sadece.Nefretle , küfürle, aşağılamayla değil.Kişilik haklarına saldırıp bir de kul hakkı almayla değil, makul ve mantıklı, insanı bir tavır sergilenmelidir.Saygılarımla.