- 2650 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
UMUTZEDELER
Bankerzede, kazazede , sınavzede , depremzede derken, UMUTZEDELER sözcüğünü de eklemek istiyorum bu gruba.
Üniversiteye hazırlanan öğrenciler umutzede.Sürekli değişen sınav sistemi ,kendilerine güvenlerini sarsıp , tüm umutlarını silip ,süpürüyor geleceklerine yönelik.Meslek edinebilme , iş bulabilme umutları yitip gidiyor.Kişilik değişikliğine, ardından bunalıma sürükleniyorlar umutzedeler.Duygusal yaşantıları darbe görüyor , geleceğe yönelik panik yaşıyorlar.Yaşamla mücadele istekleri kalmıyor,sorunlarıyla sıkışıp kalıyorlar çaresizce köşelerine , çoğu da kendisini kanıtlayamıyor toplumda.
Gelecekle ilgili umutlarını yitiren gençlerimizin büyük bölümü, mutsuzluk yaşıyorlar.Mutsuz kitleler arttıkça , toplumun huzuru ve mutluluğu da etkileniyor , sağlıklı iletişim kuramama sorunları başgösteriyor.Gençler mutsuz, anne - baba çaresiz, eğitimci şaşkın...Gençler , üretici yetilerini kanıtlayamıyorlar , ekonomik özgürlüklerine geç kavuşuyorlar. Sosyo - ekonomik özgürlüğü olmayan genç , ailesine veya bir yakınına bağımlı yaşam biçimini devam ettirirken , bu asalaklık hali , onları suç işlemeğe değin getiriyor.
Önemsenip , ele alınması gereken bir toplum sorunumuz UMUTZEDELER! Yuva kurup , geçimini sağlamakta zorluk çeken genç kız ve erkeklerimiz Umutzede! Emekçi anne - babanın çocukları zaten doğuştan Umutzede...Kimsesizlikten ya da yoksulluktan Huzurevlerine yerleştirilmiş , kendilerini ziyarete gelenleri , yalnızlıklarını bir nebze olsun paylaşıp, ellerine dokunacakların bekleyişi içinde olan Yaşlı Umutzedelerimiz...
Ben de uzun zamandır ,yapmış olduğum Huzurevi ziyaretlerime ara verdiğimin farkına vardım. Üzgünüm bu nedenle. Kızgınım kendime ihmalkarlığımdan.Ve Çok acı çekiyorum .
Nur Benlioğlu
15 - 03 - 2006
UMUTZEDELER Yazısına Yorum Yap
"UMUTZEDELER" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
genclerimiz,üniversiteyi kazandiklari zaman toplum icinde yer edineceklerini düşünüyorlar.ceşitli engellerle bu durum gercekleşmediği zaman umutsuzluğa kapiliyorlar. bir şekilde kazansalar bile sonu coğu zaman hüsranla bittiği icin bu sefer de işsiz umutzedeler oluyorlar ya da emeklerinin karşiliğini alamayan umutzedeler.