- 1420 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Şairin Feryadı-Yargısız İnfaz Yapanlara İthaf Olunur
Bir Şairin Feryadı-Yargısız İnfaz Yapanlara İthaf Olunur
Ben bir şairim,her şiirde başka biri olurum. Bazen terkedilen bir sevgili, bazen özleyen, bazen özlenen, bazen bir kadın, bazen bir erkek hatta çocuk bile...
Her şiirimi yaşanmış bir olay gibi yazarım. Şiiri yazarken yaşarım, kendimi şiirdeki kişinin yerine koyarım. Belkide bu yüzdendir okuyunca gerçekten böyle bir şey yaşanmış gibi hissedilmesi.
Çok acıdır ki yazdığım şiirlerden dolayı yanlış düşüncelere kapılan kişiler oluyor.
Bu duruma bir yandan üzülüyorum, bir yandan da demekki güzel yazıyorumki etkileyici oluyor diye düşünüyorum.
Bir şaiiri yalnızca yine bir şair anlar. Bunun farkına çok iyi vardım. Diğerleri anlamak istediğini anlar. Şiirdeki asıl anlatılmak isteneni değil.
Ceyhun Yılmaz’ın bir açıklamasını dinleyince bu yazıyı yazmak aklıma geldi.
Dediki:
Eski Karım Diye bir şiirini okuyacaktı, bu şiirin tamamen hayal ürünü olduğunu eski yada yeni hiçbir şekilde karısı olmadığını, insanların başka başka yorumlar çıkardığı için bu açıklamayı yapmak zorunda kaldığını söyledi ve ekledi.
Biz şairler her şiirde başka biri oluruz, o şiirdekileri yaşamamız gerekmez, şairlikte budur.
Sanki o an orda konuşan Ceyhun Yılmaz değilde bendim.
Çok haklıydı,bende malesef bunları yaşadım ve halada yaşamaktayım.
Ben şiirlerimdekileri yaşamadım ama yaşadığımı sananlar oldu. Bu yüzden yargılayanlar bile oldu.
Ne mutlu bana diyorum bende, demekki ben kalemi güçlü bir şairim. İnsanlar bu kadar etkileniyorsa sebebi bu olsa gerek.
Herkes şiir yazamaz ve malesef bazı okuyanlarda şiirin dilinden anlayamaz. Anlamak istediklerini anlarlar sadece.
Ben bu dertten müzdarip bir şair olarak feryad ediyorum.
Şairin sınırları yoktur, yazdıkları ile yargılamayın. Her yazdığını yaşamak zorunda değildir, öyle olsa idi her günlük tutan birer şair birer yazar olur çıkar idi.
Önemli olan yaşanmışlıkları değil, yaşanmamış, görülmemiş,bilinmeyenleri hayal gücünün zenginliği ile birleştirip ortaya muhteşem şiirler çıkarabilmektir.
YARGISIZ İNFAZ YAPANLARA İTHAF OLUNUR.
21.7.2009
Saat: 1:10
Yazan: S€ssiz P€ri
YORUMLAR
Her yazdığımız şiiri yaşayarak yazdığımız düşünülürse çok büyük bir yanılgıya düşer insanlar. Bizlerde insanız ve yaşadıkalrımızın yanında hayal ettiklerimiz, düşüncelerimizi ve olması gerektiği yaşamı ya da olmaması gerekenleri yazarız. Şairlerin hayal gücü genişti. Gördüğü küçük bir olumsuzluktan sayfalar dolusu şiirler yazabilirken, küçük bir tebessümden romanlar kadar kalın kitaplar yazabilir.
Ne yazık ki dediklerinizde haklısnız sevgili Peri.
Şiirlerin gerçekten anlayanlar tarafından okunması ve yorumlanması dileği ile sevgiler
Renk nasıl bütün tonlarıyla tabiyatın gözü,ses nasıl bütün çığırtkanlığı ve ninnisi ile tabiyatın dili ise,Şiirde şairin dili...Herkesin anlaması gerekmiyor belki ama,birileri de mutlaka anlamalı...Çünkü biz birazda okunsun diye buradayız değil mi? Kutladım efendim.Selam,saygı...