- 1153 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ASİMİLE EDİLEMEYEN DİL KÜRTÇE VE KÜRTLER!...
Bir halkın varlığı,bir halkın Dünya halkları içinde adından söz edilmesi için kuşkusuz dilinin ve kültürünün özünden sapmaması,tüm yozlaşma ve asimile hareketlerine karşı o halkın dil ve kültürünü koruyabilmesi için direnebilmesine bağlıdır.
Bir halk düşünün ki tam beş farklı kültüre serpiştirilsin ve bir kültür düşünün ki beş aykırı kültür içinden yaşadıkları coğrafyaya hükm eden devletlerin tüm asimile,dejenerasyon ve yasaklamalarına rağmen ayakta durmayı başarsın.
Kuşkusuz bu halk "Kürt" lerden başka bir halk değil,arap,fars,türk ve rus kültürleri arasında deyim yerinde ise sıkıştırlmasına ve yaşadığı coğrafyalarda mevcut otoriteler tarafından akla hayale gelmeyecek baskı ve şiddete rağmen özünden tek bir detay bile kaybetmeden ayakta durmayı başarmıştır.
Kendisini baskı altına alan sistemlerin dil ve kültürleri çoğunlukla tüm dil ve kültür koruma yasalarına rağmen yozlaşırken kürtçe bu tehdit ve tehlikeleri bertaraf edebilmeyi başarmıştır.
Bu anlamda verilebilecek bir çok örnek vardır örneğin;632 yılında islam dinini seçen kürtlerin önceki dinleri "zerdüşt"lüğün izleri günümüze kadar gelmeyi başarmıştır,özellikle mardin,urfa yöresinde kadınların yüzlerine ve ellerine yaptıkları mavi işaret ve semboller o günlerden kalma hastalık ve belalardan korunma amaçlıdır,öte yandan bugün newroz-nevruz şenliklerinde yakılan ateş demirci kawa efsanesinden gelmekle beraber zerdüşt dininin temelini oluşturan"ateş" e olan inancın bugüne yansımasıdır.
Denilebilrki dünya halkları içinde en dirençli ve inat halk kürt halkıdır türkçeyede mal olan"kürt gibi inatçı" deyimi bu özellikten gelmektedir.
Evet kürt kültürü baskılara rağmen dili ile beraber hala ayakta durmayı başardıysa bu bölgenin iklim koşullarının sertliğinin o coğrafyada yaşayan inasanlara yiğitlik-inat ve direnme normlarını katmasından geliyor kuşkusuz(iklimler insan karekteri üzerinde etki yapar)
Bazı ırkçı,kafatsçı ve kendini bilmezlerin kürt dilini ve kültürünü inkar çabaları olsada bunun sadece aptalca bir çaba olduğunu unutmamak lazım,bu zevat her sıkıştığında komik duruma düşüp kürt kültürüne mal olmuş gelenekleri türklüğe,araplığa ve farisiliğe mal edebilme saçmalığına başvurmuşturlar.
Son dönemlerde Kürt dili edebiyatı ve müziğinin günümüze gelmesinde çabaları olan aydın,ozan,yazar,şair ve kürt mirlerini saygıyla anıyorum.
YORUMLAR
Göktürkmen efendi,sloganlarla,süslü saçma sapan laflarla ve deve kuşu gibi kanafızı kuma sokmakla tarihi gerçeklerden kaçamaz kurtulamazsınız,siz o gerçeklerden kaçtığınızı sanırsınız oysa o gerçekler birgün sizi kör karanlık bir delhizde mutlaka sıkıştıracaktır.
Bir düşünceye karşı çıkabilir,kabullenmeyebilirsiniz bu sizin en uygar hakkınız,ama güneşi balçıkla sıvamaya kalkışmak zavallıların işi unutmayın...yoksa sizde o zavallılardanmısınız?
necat erdim tarafından 9/29/2009 3:51:58 PM zamanında düzenlenmiştir.