- 4393 Okunma
- 25 Yorum
- 1 Beğeni
CAN AĞABEYİM NİHAT NİKEREL
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Biz sanatçılar hassasızdır. Aynı zamanda duyguluyuzdur. Eğer alıngan yanımız tutarsa, mutlaka o an cereyan eden olayda, zikredilen konuda veya davranışta olumsuzluk sezmişizdir. İfadelerimiz nettir ve hep doğrudan ve estetikten yana olmuşuzdur. Belki yüklendiğimiz rolden dolayı en kaba yanımızla karşınıza çıkmış ve tepkinize sebep olmuşuzdur ama normal hayatta sizi yanıltmışızdır. Sanat alanında bilhassa oyunculuk, öyle görüldüğü gibi kolay değil. Tiyatroda sahneye çıkarsınız, başlarsınız oynamaya. En ufak bir hatanızı bile seyirciyle istemeseniz de paylaşırsınız. Zira sahnedeyken hatayı düzeltmenin imkanı yoktur. Yaptığınız veya konuştuğunuz her şey, namludan çıkan mermi gibi adres sormadan hedefe gider ve geri gelmez.
Film setlerinde tekrar üstüne tekrar rolünüzü yapmak durumundasınız. Geneliniz çekilir, yakınınız çekilir, detayınız çekilir vesaire vesaire. Bir de bunlara hatalardan dolayı yeniden çekmeleri de katarsanız varın siz düşünün artık.
Sanat camiasında insanlar tanırsınız. Kimileri yüreğinizde yer eder, kimileri belleğinizde. Kimilerini olumlu, kimilerini olumsuz anarsınız. O sizin kişisel görüşünüzün ve insanlara bakış açınızın size aldırdığı bir karardır. Yaşadığınız olayların da bu kararınızda mutlaka ki etkisi olur.
Benim de andığım güzel insanlardan biriydi Nihat Nikerel. O, benim ağabeyim. Can ağabeyim. Nihat ağabeyimle çok fazla projelerde çalışmadık ama birbirimizi sevmiştik.
İlk karşılaşmamız çok enteresandı:
İsmail Güneş hocamız TRT için "Kimsesiz Zaman Tasvirleri" adlı bir film çekiyordu ve sanırım dört yıl önceydi. Benim sahnem Nihat ağabeyimle birlikteydi. Yani ben onun partneriydim. Kostüm kamyonunda hazırlanmakta olduğum bir sırada Nihat abi geldi. O sırada ben yarı giyinmiş vaziyetteydim. Kamyonun açık kapısından ben yukarıda, kendisi aşağıda karşılaştık. Selamlaştığımızda ikimiz de sanki yıllardır tanışıyormuşuz gibi birbirimize sıcak ve samimi davrandık. Bunun üzerine ben hemen kamyondan aşağı atladım ve Nihat ağabeyle tokalaşıp sarıldık birbirimize. İnanılmaz derecede sıcak ve samimiydik. Nihat abi kostümlerini giymek üzere kamyona çıkarken ben aşağıda ve sohbet ediyoruz. O zaman ne konuştuk hatırlamıyorum ama Nihat abi giyinip aşağı indiğinde bana; "ya Kadir biz seninle daha önce tanışıyorduk, değil mi?" dedi. Ben de daha önce hiç tanışmadığımız halde tereddütsüz, "evet" dedim. Bu sırada Nihat abi bana "nereden tanışıyoruz?" der gibi bakınca ben de; "kalubeladan beri tanışıyoruz Nihat abi, yeri ve zamanı önemli mi?" dedim. Bunun üzerini o güzel insan, canım ağabeyim tekrar bana sarıldı ve birlikte çekim yerine gittik. O günden sonra Nihat abi adam gibi adamlığıyla karşımdaydı.
Yapım şirketinde oturduğumuz bir sırada artık beni ne kadar incelediyse, birden; "ya Kadir sen çok iyi resim veriyorsun ya..." dedi. Hepimiz kendisine bakınca, döndü Nazif hocaya (Yönetmen Hazif Tunç); "öyle değil mi Nazif? Dikkat ettin mi? Kadir gerçekten güzel resim veriyor" dedi. O an beni görmeliydiniz. Gökkuşağına dönmüşümdür herhalde. Zira o güzel insan yüreğinin güzelliğini yansıtmıştı ama beni de mahcup etmişti.
Bir şiirde şair mealen; "Güzel İnsanlar Güzel Atlara Binip Gittiler" demişti. Fatihalarımızla, dualarımızla, aminlerimizle ve kendi ellerimizle yolcu ettiğimiz o ak alnı öpülesi Nihat ağabey artık aramızda değil ama verdiği hizmet ve bıraktığı eserleriyle hep ama hep yüreğimizde yaşayacaktır.
Canım ağabeyim, ruhun şad, kabrin nur, mekanın cennet ve peygamber mihmandarın olsun. (amin).
k.t.
YORUMLAR
ALLAH RAHMET EYLESİN MEKANI CENNET OLSUN
ARKASINDA KENDİSİNİ HAYIRLA ANAN DOSTLAR BIRAKMIŞ NE GÜZEL
DEMEKKİ YÜREĞİ GÜZEL.ÖENEMLİ OLAN GÜZEL YAŞAMAK
ÖLÜNCEDE GÜZELLKİLERLE ANILMAK.
HEPİMİZ MİSAFİRİZ DÜNYA BİR GÜN BİZEDE HAYDİ DIŞARI ROLÜNÜZ BİTTİ DİYECEK
HEPİMİZ MEVLANN BİZE VERDİĞİ ROLÜ OYNUYORUZ ASLINDA.AMA
BU OYUNU EN HAYIRLI ŞEKİLDE OYNAMAK FANİ YAHATIMIZI CEHENNEME ÇEVİREMEMEK GEREK
HER AN GÖÇ OLABİLİR BİR SONRAKİ NEFESİMİZİ HESAPLI ALMALIYIZ.BELKİ SON GÜNÜMÜZ DÜR DEMELİYİZ.ECELE HAZIR OLMALI BİZE VERİLEN REPLİKLERİ İYİ EZBERLEMLİYİZKİ ŞAŞMADAN KABİRDE CVP VERELİM.KALP KIRMAYALIM KALBİMİZ KRİSTAL İSE BAŞKASININ KALBİNE TAŞ ATMAYALIM.
HZ ALİ(r:a) BİZ DÜNYADA UYKUDAYIZ ÖLÜNCE UYANACAĞIZ DEMİŞ..
ÖYLEYSE UYANIŞA HAZIR OLALIM...
GÜZEL İNSANIN GÜZEL DOSTU KADİR AKEM SÜYİKTİ JOLDAŞIM TAVDARIN JAMBIRI ..SAYGILAR SELAMLAR...A.E.O MİHR-İ LEYLİN...
''Güzel insanlar güzel atlara binip gittiler ''
Çok flimde birkaç dizide seyrettim Nihat Beyi iyilik babası bir adammış diyorlar sizin gibi yakınen tanıyanlar.
Bu dünya yalan hakikat esas dünya bizler burda birer emanetciyiz Yaradanın vermiş olduğu canları aklı taşıyan birer aciz kul gideceğimiz yer öbür dünya orda iyilerle kötüler belli olacak herkes yaptığı amellerle yaptığı iyilikle anılacak.Bu fani dünyada iyilikleriyle anılanlar ordada anılacaklar amma bu dünyada şaşalı yaşayıp iyilikten bey haber insanlara tepeden bakanlarda aynı şekilde anılacaklar
Allah sabırlar versin eşiktekiadam ..
Mekanı Cennet olsun............
nihat nikerel....
onu ilk kez "sıcak saatler"de izlemiştim. ve kendisinde yakaladığım en önemli özellik, karakter canlandırmada sergilediği doğallıktı. ama bu öyle bir doğallıktı ki içinde ne "büyüdüm" ne de "büyüyecek miyim" vardı. aksine
onurlu bir insanın duruşuna dair iz'ler taşıyordu ;
erdem
samimiyet
mütevazilik
küçük bir tebessüm
abi
kardeş
baba
arkadaş
en güzeli de
kadim bir dostun
hala var olduğu gerçeği....
unutamadıklarım arasına henüz yaşarken girmişti. ölümün hiç şansı yok bu anlamda.
kendisine Allah'tan rahmet, sevenlerine sabır diliyorum.
ve şair,
"şiir"de en önemsediğim unsur "vefa" adına
elbette dostluğunuzun gölgesini unutmadan,
paylaşımınıza içten teşekkürlerimle...
NİHAT NİKEREL'İ İLK UZUN ZAMAN ÖNCE GECE SAHURDA BİR DİNİ FİLMDE İZLEMİŞTİM O GÜN BUGÜNDÜR EKRANDA HER GÖRDÜĞÜMDE O SAHNEYİ HATIRLARIM, ÇOK ETKİLENMİŞTİM..ÇOK SEVDİĞİM BİR SANATÇIYDI, BENİM STARLARIM ARASINDAYDI..ÖLÜMÜ BENİ ÇOK ETKİLEDİ..AİLESİNE ALLAH SABIR VERSİN...TÜM SEVENLERİNİN BAŞI SAĞOLSUN...
"Güzel İnsanlar Güzel Atlara Binip Gittiler..."
Anlıyorum ki bir güzel insan da güzellikler ülkesine gitti..
Mademki bu dünya bir sürgün yeridir
Mademki ölüm ebedi vuslatın giriş kapısıdır
öyleyse bir kere daha anlıyorum her nefis ölmek için doğmayı yaşamakta.
Ve her hayat ölüme bir kapı aralamakta!
İnnalillahi ve inna ileyhi raciun!
“Biz Allah’a aidiz ve vakti gelince O’na döneceğiz! ”
Gerisi boş laf...
Gerisi Laf-ı Güzaf !
Vefalı bir dostun o zamnsız giden dosta ağıtıydı.....
Gerçekten hafızalarımzda düzgün ve de yetenekliliği ile kalıcılığını pekiştiren Nihat beye de Allahtan rahmet diliyorum.Yeniden başınız sağolsun Kadir bey.Anıların bir yiğidin ardından/sayfaya düşürdüğü özel bir makaleydi.
Önce son satırınızdan devamla binlerce kez aminn...diyorum...Kabri nurlarla donansın...
Bir kaç ay önce can dostum Ayşe Egesoy ile paylaştığımız Günay Resoranda "Güftelerden Bestelere" programımızda konuk etmiştik Nihat Bey'i...O güzel dolgun sesiyle unutulmaz şairlerimizin unutulmayan şiirlerini yorumlamıştı...Düzgün bir insan ve sanatçı idi...Yoz akımlardan kendini korumayı bilen bir aktördü...
size ve tüm yakınlarına ,dostlarına sabırlar diliyorum...
Mekanı Cennet olsun...
paylaşımınız için teşekkürler...
selam ile...CG
Sanatçılar hassastır.
Sanatçı dediğin dik duruşludur.
Sanatçı dediğin sağlam karakterlidir.
Sanatçı dediğin Onurlu, Gururludur.
Sanatçı dediğin Milletine Vatanına hizmet edendir.
Sanatçı dediğin İnsanlığa örnek olandır.
Nihat Nikerel Sanatçı kimliği ile tanıdığımız Yürekli Bir Adam'dı.
Allah Rahmet Eylesin.
''GÜZEL İNSAN, GÜZEL ATA BİNİP AT'A BİNİP GİTTİ'' Ne kadar güzel bir söz...!
Hani derler ya "ADAM gibi ADAM" sanırım bu biraz da NİHAT NİKEREL için söylenmiş olmalı.Çünkü O gerçekten öyle biriydi.
Efendiliği,yüzünden hiç eksilmeyen gülümsemesi....
Gençlere tiyatroyu sevdirmesi onlara yol yöstermesi.Ne diyebiliriz ki Allah Rahmet Etsin.Nurlar içinde yatsın dilerim.Butun sanat camiasının başı sağolsun.
SAYGILARIMLA....