- 4333 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SEKİZ
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
YORUMLAR
Sevgili dostlar;
Yazıma olumlu ya da olumsuz yorum yapan bütün arkadaşlara teşekkür ederim. Esasen etnik konulu yazıların astarı yüzünü geçmeye başladı. Çünkü yazılara cevaplarım, yazılardan daha uzun… Esasen konunun tartışılması, her açıdan iyi… Tartışa tartışa doğruyu bulacağız. Ancak eleştirilere burada cevap vermeyeceğim. Bugün gece, bu serinin 3. ve son yazısını yayımlayacağım. Kürtlerde ölüm adetleri konulu. Bir süre sonra bu seriyi 1. yazıya ekleyeceğim. Bu seriye gelen bütün eleştirileri ise bir gün sonra başlı başına bir yazı asacağım. Eleştiri sahipleri, cevaplarımı o yazıda bulabileceklerdir. Katkılarınıza tekraren teşekkür.
Selamlar…
Sn sevdalım; size tamamiyle katılıyorum...Bne de sizin gibi düşünüyorum ve bu yazıya hiç bir anlam verebilmiş değilim... Ayrıca beyefendi yorulmuş ve bir emek vermiş tabi bunları yazıp yayınlamakta ona da bir teşekkür edelim dimi sayesinde sizn böyle bir açıklamanız ve düzeltmeniz oldu... Saygılar...
kürtlerde evlenme merasimene "devat" denir.
Düğünü yönetenler “toybeyi"denmez. "serdevati"denir.
“berbuk” gelinin başını yapan değil, geline düğün günü eşlik eden yaşlı kadındır.
kürtlerde evlilik şu aşamalrda geçer.
1)nişan
2)destgirtin
3)şirnayi(asıl düğün budur)
4) nikah
kaşık dikme olayına hiç rastlamadım bugüne kadar eğer evlenmek istiyorsa erkek gider annesi ile konuşur.
başlık prası iki çeşittir.biri"kalan" değil "kelen"dir diğeri de "süt parası"dır.
sağdıça. "sağduç" falan denmez, "bırezava"denir.
at olan yerde tabi atla gidecek gelin yaya gidecek hali yok ki. gelinin ata binmesi tamamemn ekonomik bir durumdur. çünkü araba icat edildi,artık taksi ya da minibus kullalınır. bu nasıl ortak payda ben anlamadım.
"Damat tıraş edilir. Damadın saçı kademe kademe kesilir. Her arkadaşı, berbere yaklaşıp parasını öder ve saçtan kendisine düşecek payı çabuk kesmesini ister. Berberde toplanan para, gençlerin ortaklaşa yemek yediği karavana için harcanır. (Bazil Nikitin, Kürtler, 1/200-201)"
traşsız damat mı olur allah aşkına. şu damadın yanındakilerin onun saçından kapması diye bir şey kesinlikle yoktur.
davul ve zurnaya kürtler bazı sebeplerden dolayı hoş karşılamıyorlar. bunun yerine def deseydiniz olabilirdi. bir başka özellikle de kürtler düğünlerde müzik pek kullanmazlar. biri bir parçaya başlar başka biri onun bıraktığı yerde alır devam eder ve böylece de halay çekilir.
Kürt düğünlerinde görülen bir diğer unsur da kadim bir Türk geleneği olan “saçı” geleneğidir. Gelin damadın evine indiğinde, gelinin başına çeşitli şeyler serpilir. Bunlar kuruyemiş, para, buğday, elma, şeker, fındık, kuru üzüm vb. yöreden yöreye değişir. (Bahaeddin Ögel ve diğerleri, Türk Millî Bütünlüğü İçersinde Doğu Anadolu, s.135)
bunu da ben türklerde görmedim ama kürtler de gördüm sakın bir kürt geleneği olmasın?
kaynanaya"xasi" kaynataya da "xezur"denir.
şu tandır meselesi de yoktur kürtler de.
bir önemli nokta. amacınız ne? böyle demode iddialar 80-50 yıl öncesinde kaldı ve bu söylemler bugün akan kana sebep olan söylemler. neden bunu ikide bir ısıtıp önümüze getiriyorsunuz ki.
neyi ispata çalışıyorsunuz? bir de şunu da raraştırsanıza acaba bunların hepsi türk adetlerimi?
zaten rehberi A.haluk Çay olan birni düşünmek bile istemiyorum.
sevdalım tarafından 9/29/2009 12:49:14 PM zamanında düzenlenmiştir.