- 39005 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dönem sonu konuşması
Sayın Müdürüm, Sayın Müdür Yardımcılarım, Değerli Öğretmen Arkadaşlarım, Saygıdeğer Veliler ve Sevgili Öğrenciler;
18 Eylül 2006 tarihinde başladığımız yeni eğitim ve öğretim sezonumuzun ilk dönemini geride bırakıyoruz. Bu süreç içerisinde müdüründen müdür yardımcısına,öğretmeninden hizmetlisine kadar bu ülkenin geleceğinin teminatı olan öğrencilerimize gereken özellikleri kazandırmaya çalıştık. Huzurlarınızda her birine teşekkür ediyorum…
Eğitim, insana iletişim kurabilmeyi, eleştirel düşünebilmeyi, özdeğerlerine sahip çıkıp, var olan zamanı aşabilme gücünü kazandırır. Bu yüzden eğitim, bir ülkenin geleceğini belirler. Bu ülkenin geleceğini de sizler belirleyeceksiniz…
Geride bıraktığımız dönem içinde yapılan eğitim ve öğretim çalışmaları, sizlere bilim yapabilme isteğini, geleceği planlama güdüsünü, doğa ve insan sevgisini aşılamışsa başarılı geçmiş demektir. Eğer sizler bugün, ailenizi, vatanınızı, milletinizi dünden daha fazla seviyorsanız dönemi başarılı geçirdiğimize inanabiliriz.
Değerli Gençler;
Karnelerinizi bugün alıyorsunuz. Kiminiz sevinecek, kiminiz üzüleceksiniz. Ama şunu unutmamalıyız ki her şey not demek değildir. Herbiriniz, gözlerinizde geleceğe emin adımlarla yürüme isteğini yansıttıkça başarıya ulaşacağımızdan asla şüphem olmayacak.
Ülkemiz önemli bir dönemden geçmekte, teknolojik gelişmelerin birbirini takip ettiği günümüzde, insanın toplumsallaşmasında en önemli rolü eğitim oynamaktadır. Bizler de, eğitim sistemimize daha fazla nasıl işlerlik kazandırabiliriz diye düşünmeliyiz.
Sevgili Gençler,
İçinde bulunduğunuz gelişim dönemlerinin sizleri gerçeklerden soyutlamasına izin vermeyin. Derslere daha etkili çalışarak sizlere güvenen bizleri mahcup etmeyin. Bizler, sizlerden bir kişiyi bile kaybetmeyi göze almadık, almıyoruz ve almayacağız. Mutsuzluğunuz mutsuzluğumuzdur, acınız acımız ve sevinciniz de sevincimizdir.
Atatürk’ün, eğitim; milli, bilimsel, uygulamalı, karma ve laik olmalıdır ilkelerine sıkı sıkıya sarılarak ve onlara daha fazla işlerlik kazandırarak sizleri, geleceğe daha iyi hazırlamanın yollarını arayacağız. Yeter ki sizler, sizin için açtığımız yollarda yürüyün ve bizlerin sizlere güvendiği gibi kendinize güvenin.
Atatürk diyor ki: “ En mühim, en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı, yüksek bir medeniyet halinde yaşatır ya da bir milleti esaret ve felakete terk eder “
İkinci dönemin bu dönemden daha verimli geçmesini diliyor, hepinizi seviyor ve gözlerinizden öpüyorum.
Aydın birer birey olmanız dileği ile…
Ömer DEMİR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.