- 636 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
EĞİTİMDE HEDEFSİZLİK
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
EĞİTİMDE HEDEFSİZLİK
Eğitim ve öğretim dönemi başladı. Herkese hayırlı olsun.
Bir yığın yetersiliğe rağmen eğitim dönemi başlamış oldu.
Dersaneler mevzuu çok önemli olmasına rağmen, siyasiler "Dersane rantına son verilemli." Beynaları verirlerken; "Sanki çözüm yeri birleriz ya da mikrofonlarmış." Gibi, eline mikrofon alan konuşuyor. İyi de çözüm bende değil ki; ben seni boşuna mı vekil tayin ettim.
PROBLEMLERİN ÇÖZÜM MERKESİ BULUNDUĞUN YER...
ÇÖZÜMÜ VEKİL TAYİN ETTİĞİM BULMAK VE UYGULAMAK ZORUNDA...
Müfredata bak hizaya gel.
Efendim evlere şenlik bir sistem.
Lise bir iki üç dört. Kitapları yüklen yüklen okula git. Üç ve dörtten üniversiteye girerken tek bir soru bile çıkmaz. Niye mi?
Lise üç ve dörtten soru çıkarsa öğrenci başarılı olur da ondan. Lise üç ve dörtten soru çıkarsa dersaneler bu rantı bulamaz da ondan.
Kimse alınmasın, darılmasın.
Benim öğretmeninim beyni hiç mi çalışmıyor. Kalkıp da bütün öğrenciler illa ki dersanelere koşuyor.
Elbette benim öğretmenim gayretli, çalışkan, işine sadakatle bağlı, bütün zorluklara rağmen; görevini tam yapmaya gayret ediyor.
İşini yapıyor, bir adım öteye gidemiyor. Hele ki bir öğretmen öğrencilerine "Üniversitede şu sorular çıkabilir, çalışma tekniği söye olmalı." Diyerek tenbihatta bulusun.
Anında soruşturmalar, görev yeri değiştirmeler. Neden mi?
Bu öğretmen müfredatın dışına taştı. Öğrencisine dersaneye gitemene gerek yok anlamına söz söyledi. Müfredat harici kelam etmek bir öğretmenin idam fermanıdır.
Müfredatı kim hazılıyor?
Eğitimciler (!)
Nasıl hazılanır müfredat.
Noksanlıkları tespit edersiziniz. Neler gereklidir bakarsınız, fizibiletisini yaparsınız. Topluma bunun hazırlığından söz edersiniz. Velileri habedar edersiniz. Her insanın bir evladı olup da okuduğuna göre; bütün dernekleri, kurum ve kuruluşları haberdar edersiniz. İncelerler. Noksan gördükleri ya da gerekisz gördükleri yerleri işaretleyip dosya tanzimi yaparlar.
Bunların hepsini elekten geçirisiniz. Bir daha taslağı yayınlarsınız.
Bir kaç aylık süre verirsiniz. Son defa bir daha icle elekten geçer. Daha sonra da yayınlarsınız.
Bu yapılıyor mu?
Tövbeler tövbesi bu böyle yapılırsa dersaneler ayağa kalkar.
Rant biter. Trilyonluk rant kesilir. Bunu böyle yapmak lobileri harekete geçirir. Herkes eline mikrofon alıp konuşuyor. Dersane rantına son verılmelidir.......
İyi de oralar ağlama duvarı değil ki. Bulunduğunuz yerler çözüm makamları. Problemi bilmiyoruz, ya da bilmiyorduk deme lüksüne sahip değilsiniz. Çözüm için beni seç.... Diyenleri vatandaş seçiyor. O halde buyrun çözün... Bu halde olduğunu hepiniz biliyordunuz. "Dersane rantı bitmiştir. Böyle bir lobiyi de muhatap almıyoruz... " Diyecek yüreğiniz varsa... Bize o yüreğe meftun oluruz.
EĞİTİMLİ TOPLUM DENİLİNCE;
SEVİYELİ, KALİTELİ, KÜLTÜRLÜ, BİLGİLİ, AHLAKLI TOPLUM AKLA GELİR...
TOPLUMDA HIZLA ÇÖZÜLMEYİ HERGÜN GÖRMEKTEYİZ.
ORGAN MAFYASI DENİLİYOR
HANGİ KASAP BÖBREK NAKLİ YAPABİLİR?
YAHUT DA; HANGİ CERRAH EŞŞEK ETİNDEN SUCUK İMALATI YAPABİLİR?
BU İKİSİNİDE TOPLUMDA GÖRMEKTE OLDUĞUMUZA GÖRE; "EĞİTİMLİ TOPLUMUZ." DEMEK ANCAK VE ANCAK KENDİMİZİ KANDIRMAK OLUR.
MEKTEBİ BİTİREN BİR DİPLOMA ALIYOR.
MESLEĞİ DE OLUYOR.
PRATİĞİ DE VAR İSE; BELKİ İŞ DÜZENİNİ DE KURABİLİYOR.
BUNUN ÖTESİNDE BİR GELİŞME SÖZ KONUSU DEĞİL...
ÜNİVERSİTEYİ KAZANDIRMAYI HEDEFLEYEN BİR SİSTEM EĞİTİM İÇİNDE YOKTUR.
YANİ OKULLARIMIZDA YAPILAN EĞİTİM SADECE LİSEYİ BİTİRMEYE YÖNELİK BİR EĞİTİM.
Yüksek okulu kazanmak için ille başka bir desteğe ihtiyaç mecburiyeti var.
BENİM ÖĞRETMENLERİM BU KADAR MI BECEREİKSİZ Kİ; BİR ÖĞRENCİSİNE YÜKSEK OKULU BİLE KAZANDIRTAMIYOR. ÖĞRENCİ DERSANE, KURSANE ARASINDA KOŞTURUP DURUYOR.
HAYIR BENİM ÖĞRETMENİM ÇOK HEMDE ÇOK BAŞARILI AMA SİSTEM EFENDİM SİSTEM...
SİSTEM MÜSAADE ETSE; BENİM ÖĞRETMENİM GELECEĞE ÖYLE KALİTELİ İNSANLAR YETİŞTİRECEK Kİ;
ÜRETKEN, AHLAKLI, SEVİYELİ, KÜLTÜRLÜ, BİLGİLİ İNSANI YETİŞTİRECEK AMA GELDE SEN ŞU MÜFREDATI BİR ADIM AŞ...
NE MÜMKÜN.. ANINDA SORUŞTURMA...
HELE HELE BİR BİR ÖĞRETMEN BİR ÇOCUĞA..
"EVLADIM KALİTELİ OL, SEVİYELİ OL.. SEVİYE ŞUDUR, AHLAK BUDUR... SAKIN Kİ BUNUN DIŞINDA DAVRANIŞLARIN OLMASIN.. SEN KALİTESİZ OLUR İSEN; SANA DA KALİTESİZLİK YAPARLAR, KİMSENİN SANA AHLAKSIZLIK YAPMASINI İSTEMİYORSAN SEN DE HERKESE AHLAKLI DAVRANMAK ZORUNDASIN...."
DESİN...
YANDI GÜLÜM KETEN HELVA...
MÜFREDATIN NERESİNDE BUNLAR YAZILI ... DİYE BAŞLAYAN SORULAR SORULMAYA BAŞLAR Kİ.. O SORULARIN ARDI ARKASI GELMEZ...
İLETİŞİM NEDİR? KALİTE NEDİR? SEVİYE NEDİR?
DAVRANIŞLARIMIZ NASIL OLMALIDIR?
KÜLTÜR NE DEMEKTİR? ANANE, ÖRF, ADET NE DEMEKTİR...?
MİLLİ HASLETLERİMİZ NE DEMEKTİR...?
ECDADIMIZIN BAŞARISININ ARDINDAKİ ANA GERÇEKLER NEDİR?
GEÇMİŞDE BAŞARISIZLIKLAR NEDEN YAŞANMIŞTIR...?
Bu ve benzeri sorulara cevap aranan eğitim var mı?
HEY HAT...
YÜKSEK OKUL KAZANMAYI HEDEFLEYEN BİR SİSTEM VAR MI?
KOSKOCA BİR HAYIR...
İLKÖĞRETİMDE ÜÇ SENE ÜST ÜSTE SINAV VAR.. NEREYİ KANACAK ÖĞRENCİ.. LİSEYİ...
LİSEDEN SONRASI ÜNİVERSİTE.. ÜNİVERSİTEDEYİ KAZANMASI İÇİN LİSEDE "GELECEĞE YETİŞTİRİLECEK İNSANLARIN KATEGORİZE EDİLDİĞİ SİTEM VAR MI?
O DA NE YA?
O DA NE?
DERSANELER HEMEN ANINDA ASLİ GÖREVLERİ LİSEYE DE ÖĞRENCİLER KAZANDIRMAK OLUR.. İLKÖĞRETİM 6. SINIFTAN İTİBAREN... ÜÇ KURUŞLUK GELİRİ VARSA BABANIN- ANANIN ONUN YARISINI AYIRSINLAR.. ÖYLE YA.. ÇOCUĞUN GELECEĞİ SÖZ KONUSU..
O ÇOCUĞUN GELECEĞİNİ HAZIRLAMAK ÖĞRETMENİN BİRİNCİ VAZİFESİ DEĞİL Mİ?
OLSUN...
MÜFREDAT.. BİR ADIM DIŞINA ÇIKILAMAZ..
MÜFREDATI BENİM RAHMETLİ NENEM YAPMIYOR SEVGİLİ OKUYUCULARIM...
KOCA KOCA ADAMLAR YAPIYORLAR...
BUNDAN YUKARIDAKİ BÜYÜKLER DE RAHATSIZ MI... EVET..
GEÇENLERDE BÜYÜKLERDEN BİRİ KONUŞUYOR...
"DERSANELERİN HAKİMİYETİ KANAYAN YARA OLMUŞTUR...
"""
DİYE BAŞLAYAN BİR UZUN KONUŞMA..
BUNU BEN DE; O BÜYÜK ADAM DA BİLİYOR OLDUĞUMUZA GÖRE..
ÇÖZÜM İÇİN EMİR VERMESİ İÇİN... BEN VAZİFEMİ YAPTIM...
DÖRT SENEDE BİR GÜNÜN ÜÇTE BİRİ ORANINDA MİLLETE TANINAN "EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİNDİR." HAKKINI KULLANIP OY VERDİM..
DÖRT SENEDİN 1459 GÜNÜNDE MUTLAK VE TAM HAKİM OLAN SEVGİLİ BÜYÜKLER EMİR VERİP;
"MİLLET; EGEMENLİĞİNİ DÖRT YILDA BİR KERE YAPTI, BENİ DE VEKİL TAYİN ETTİ... BU SİSTEMİ SİL BAŞTAN DEĞİŞTİRİN...
MİLLETİMDE BU DEĞİŞİKLİĞİ BAŞINDAN SONUNA İZLEYECEKLER... NEREDE NE HATALI İŞ İŞLEM VARSA DÜZELTİNİZ...
YAPTIĞINIZ HER ÇALIŞMAYI BİZZAT HEM BU MİLLET, HEM DE ONLARIN VEKİLİ OLARAK BEN TAKİP EDİYORUZ...." DEMESİ, TALİMAT VE EMİR VERMESİ MÜMKÜN..
ÖĞRETMEN BU SİSTEM İÇİNDE ALLEMİ CEHAN OLSA.. ÜNİVERSİTEYE BİR TANE ÖĞRENCİ YOLLAMAYI BAŞARAMAZ...
ÜNİVERSİTEYİ KAZANABİLMEK İÇİN LİSEDEKİ SON İKİ YILLIK ÖĞRETİM DERSLERİNDEN TEK SORU ÇIKMAMAKTADIR...
ÖĞRENCİ DERS Mİ ÇALIŞSIN.. LİSE BİR VE İKİDEKİ DERSLERİNE Mİ ÇALIŞSIN...
YIL İÇİNDE EĞİTİM SİSTEMİNİN BİZZAT İÇİNDE YÜKSEK OKULUN MERDİVENİ KURULMAK ZORUNDADIR...
AKSİ HALDE
DERSANELERİN İMPARATORLUĞU DEVAM EDECEKTİR.
VELİLER;
"ŞU OKUL BAŞARILI, ÇOCUĞUM A OKULUNDAKİ B ÖĞRETMENİNİN OLDUĞU SINIFTA OKUSUN." MANTIĞI İLE DAVRANMAKTAN VAZGEÇİN LÜTFEN...
BÜTÜN OKULLARIMIZIN KALİTELİ OLMASI VELİ - ÖĞRENCİ - ÖĞRETMEN SACAYAĞININ SAĞLIKLI İŞLEVİNE BAĞLIDIR...
UNUTMAYALIM Kİ; İSTİSNALAR HARİÇ BÜTÜN ÖĞRETMENLERİM EVLATLARIMIZI EVLATLARI OLARAK GÖRMEKTEDİRLER.
YANİ; İLLA Kİ A OKULUNA ÇOCUĞU KAYDETTİRMEK İÇİN FİLAN ADRESLERDE FALAN ARKADAŞLARIN EVİNİN NUMARASINA SOKAĞINDA ADRES TAŞINMIŞLIĞI GÖSTERME ÇABASINDA OLMAYALIM...
EVLADIMIZ İLE GÖNÜL BAĞI KURALIM...
EN YAKINIMIZDAKİ OKULA EVLADIMIZI YOLLAYALIM...
BU FİLAN OKUL FALAN MEKTEP SÖYLEMLERİNİN ARDINDA DA BİR LOBİNİN OLDUĞU GERÇEĞİ HİÇ Mİ AKLINIZA GELMİYOR?
A OKULUNDA B ÖĞRETMENİ ÇOK BAŞARILI İMİŞ SÖYLEMLERİ DİĞER ÖĞRETMENLERİMİZİ İNCİTMEKTEDİR... BU CÜMLELERİMİZİ TAM NE DOĞRU ANALİZ EDİNCE; HEM O LOBİYİ ANLAMIŞ OLACAKSINIZ, HEM DE ÖTEKİ ÖĞRETMENLERİMİZİ İNCİTMEMİŞ OLACAKSINIZ.
EVLATLARIMIZ İLE SEVGİ YUMAĞI OLALIM..
DEĞERLİ OKUYUCULARIM "GÖNÜL SOFRALARINDA SEVGİ BAĞI." OLDUĞUMUZDA HER ZORU BAŞARACAĞIMIZIN İNANCI İLE...
SAYGILAR SUNUYORUM..
ALLAH AFİYETLER VERSİN....