- 879 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AHİRETİN KAZANÇ KAPISI
Sevgili dostlar …….!
Yüce Allah tarafından kâinatın yaratılmasından sonra yer yeryüzünde çeşitli devletler kurulmuş, Milletler gelmiştir. Devletleri devlet yapan devletler vardır, Milletleri ise millet yapan milletler vardır. Bizler Müslüman olarak Hazreti Muhammed Mustafa (sas) gibi bir peygamberin ümmeti olarak diğer milletlerden ne kadar şanslı ve üstün olduğumuz ebetteki tartışılmaz.
İnsan yaşamı sürecinde geçirmiş olduğu yıllar, aylar, haftalar ve günler vardır. Bunlarında ebetteki diğerlerinden üstün kılan özellikleri vardır. İşte içinde bulunduğumuz mübarek üç aylarda yılları yıl yapan aylardır. Bu aylarda cenab-ı Hakk’ın rahmet ve bereketlerinin bölük bölük, sağanak sağanak yağdığı aylardır. Arabi aylardan Recep, Şaban ve ramazan aylarına üç aylar denmektedir. İçinde Regaip Kandili, Mirac kandili ve bin aydan daha hayırlı olan Kadir gecesi vardır.
Dünya hayatında yaşamımız sürdürmek adına nasıl ki çeşitli ticaret ve gelir getirici meşgaleler ile uğraşıyor ve gelir elde etmeye çalışıyorsak Ahiret te de Yüce Allahın huzuruna vardığımız zaman yüzümüzün olması ve kendi kurtuluşumuz için ebetteki bir ticaret yapmış ve sermaye götürmüş olmamız gerekmektedir.
Ahiret ticaretinin yapıldığı kazançlı bir pazar durumunda olan üç aylarda Müslümanların Pazaryeri konumundadır. İşte bizler bu pazarda yerimizi almak ve kazancımızı artırmak bir koyup binler alabildiğimiz bu mevsim bizler için bir fırsattır bir dahaki mevsime erişmeye garantimizin olmadığına göre bu mevsimi elimize geçen son fırsat olarak kabul etmek ve değerlendirmek lazımdır.
Müslüman’ın devamlı yapması gerektiği gibi bu Aylarda ve günlerde daha çok, Kur’anı kerim okuyalım, Peygamber Efendimizin şefaatini ümit ederek o’na salât ü selam getirelim, kaza ve nafile namazları, teheccüd namazları kılalım, samimi ve huşu içinde tevbe ve istiğfar edelim. Dünyada savaşların kavgaların bitmesi huzur ve saadetin gelmesi, sefalet ve zalimliğin sona ermesi vb.. için bol bol dua edelim. Tefekkürde bulunalım, birbirimizle tebrikleşelim, çocuklar sevindirelim, fakirlerin gönlü alalım, ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını gidermek için çalışalım, anne-babanın, masum ihtiyarların duaları alınmalı, Barış ve kardeşlik hoşgörü, saygı ve sevgi çerçevesinde daha verimli yaşanmalıdır.
İşte bu duygu ve düşüncelerle hepinizin mübarek üç aylarını tebrik eder Hayırlara vesile olmasını Yüce Allahtan Temenni ederim.